Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

varför knastrar det??

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Två frågor:

Ibland börjar det typ att knastra i tempo i PT, Varför??

Hur får man reason att lägga sig som en plug i PT??

Knastra i tempo??

Knastrar ljudet??

Är det så, gå upp i menyn Setup/playback engine och ändra H/W buffersize

vet ingenting om reason...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-07 21:50

Reason kan inte lägga sig som en plugg i PT, men kan köras via ReWire. Hur? Starta först PT, aktivera två ReWirespår (eller fler, upp till 64 om du vill). Starta sedan Reason. Då kommer Reasons ljud in i PT direkt. Separerat eller sammanslaget, frivilligt.

Knaster beror i 99 fall av 100 alltid på bufferstorlek.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-08 00:24

Om du kör mac har jag hört att uppdatering 10.4.10 (tror jag) har haft lite knaster problem beträffande intelmacarna, men en uppdatering som löser problemet finns redan uppe, kör softwareupdate så ska saken antagligen vara biff.

/max

Ursprungligen av Maxwell:

Om du kör mac har jag hört att uppdatering 10.4.10 (tror jag) har haft lite knaster problem beträffande intelmacarna, men en uppdatering som löser problemet finns redan uppe, kör softwareupdate så ska saken antagligen vara biff.

/max

Man ska inte köra software update på OSX om man vill använda protools. Man ska ta hem Combo updater från apples hemsida och köra den manuellt.
/Magnus

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-18 12:08
Ursprungligen av MLundkvist:

Man ska inte köra software update på OSX om man vill använda protools. Man ska ta hem Combo updater från apples hemsida och köra den manuellt.
/Magnus

Vad är det för skillnad på combo update och software update?

/max

Blir inte av me knastret trots combo update.. tack ändå!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-23 10:55

combo innehåller alla delar upp till x.x.x,

software update innehåller endast x.x.x -> x.x.x+1

x

1
Bevaka tråden