Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digital överföring från MD till dator.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-23 01:56

Tja, jag undrar om det finns ett sätt att föra över låtar från en MD digitalt som filer, jag har 14st MD's och jag har varken lust eller ork att sitta och spela in dem analogt, så finns det någon som vet hur man kan göra?

Jag kör mac men jag har en pc också om det skulle behövas.

Tack på föris!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-23 02:29

sonys serie net-MD hade väl USB? försök låna en sån eller nåt

  • Medlem
  • 2007-08-23 13:08

netMD funkar bara från dator -> md

Sony MZ-RH1 kan föra över filer åt alla håll och funkar t o m på mac påstås det. (filöverföringen skall vara snabbare än realtid men på mac begränsad till wav - vet inte vad som händer med titlar och inspelningsdatum och liknande) MZ-RH1 går väl på 2000-3000kr men börjar nog bli aningens svårfunnen (för sony har slutligen lyckats i sin strävan att ta kål på sitt egna format).

/avart
(Som själv funderar på vad jag skall göra med de 100+ md-skivor som finns i hemmet. Påbörjade ett projekt att med ett md-däck med digital utgång för över material i realtid, men däcket slutade läsa skivor efter ett tag... Blir nog analogtransfer av några till slut, positivt att md-material i alla fall inte åldras som gamla kassetter, så länge man har nåt som kan spela md så låter de åtminstone likadant)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-23 15:33

alla 99or med gamla diskar får andelsköpa en och skicka runt den helt enkelt

  • Medlem
  • 2007-08-23 15:38

precis!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-24 00:39

Jag bockar och bugar, vad skulle jag ta mig till utan alla välsinnade och kloka medmänniskor? Tack som attan!

Men herre gud. du har ju inga ljud, midi e ju u bara spåren alltså pina piano slag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-24 02:38
Ursprungligen av soundfreak:

Men herre gud. du har ju inga ljud, midi e ju u bara spåren alltså pina piano slag.

Hemstudiofreudianism.

klart man spelar piano! (lite luta & didge i bland på MDn)

tyværr e det glapp ilocket på min :]

1
Bevaka tråden