Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iPod touch och hela iPod-serien uppdaterad

Tråden skapades och har fått 138 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Leftrustle:

Hm, hittar inte det där alls på apple.com/se/ipodtouch/specs.html . Har de ändrat?

Jo det står där. Titta på den tredje spalten under rubriken "Languages".

  • Medlem
  • Grums
  • 2007-09-08 10:40

ipod touch

kan man ladda ner filmer och lägga in dom i ipod touch, så man slipper köpa på itunes.:)

  • Medlem
  • 2007-09-08 11:00
Ursprungligen av Madde_:

kan man ladda ner filmer och lägga in dom i ipod touch, så man slipper köpa på itunes.:)

Ja, men de måste vara i rätt format.
http://www.apple.com/ipodtouch/features.html?feature=videos

Apples hemsida:
"H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Baseline Profile up to Level 3.0 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats"

borde man ha nåt fodral till för det borde väl bli fingeravtryck på displayen när man har fingret där hela tiden eller vad säger ni? och för repor osv..?

detta skulle vara ett under om det gick men tror ni man kan spela upp musik osånt på denna utan att man sätter i några hörlurar?:)

Ursprungligen av _themusicas:

borde man ha nåt fodral till för det borde väl bli fingeravtryck på displayen när man har fingret där hela tiden eller vad säger ni? och för repor osv..?

detta skulle vara ett under om det gick men tror ni man kan spela upp musik osånt på denna utan att man sätter i några hörlurar?:)

ingen som har någon aning?

Ursprungligen av Leftrustle:

Hm, hittar inte det där alls på apple.com/se/ipodtouch/specs.html . Har de ändrat?

Det finns inte på den sidan du skriver om, men om du kollar på sidan jag länkade i ditt citat så finns det (det är två olika sidor).

Ursprungligen av Adrian B:

Det finns inte på den sidan du skriver om, men om du kollar på sidan jag länkade i ditt citat så finns det (det är två olika sidor).

Men den svenska borde gälla, eller? Iofs litar jag inte ett dyft på Apple gällande sådan info, så...

Ursprungligen av Leftrustle:

Men den svenska borde gälla, eller? Iofs litar jag inte ett dyft på Apple gällande sådan info, så...

Njae, jag upplever att den svenska översättningen av Apples sidor kan vara lite styvmoderligt behandlad emellanåt, så jag skulle alltid ta den amerikanska sidan som facit ifall de diffar.

(På svenska Apple Store är det ibland så illa att andra översättningar som t.ex. holländska smyger sig in, speciellt när nya produkter lanserats och det varit bråttom.)

Ursprungligen av Adrian B:

Njae, jag upplever att den svenska översättningen av Apples sidor kan vara lite styvmoderligt behandlad emellanåt, så jag skulle alltid ta den amerikanska sidan som facit ifall de diffar.

(På svenska Apple Store är det ibland så illa att andra översättningar som t.ex. holländska smyger sig in, speciellt när nya produkter lanserats och det varit bråttom.)

Jovisst, men det kan även vara så att det finns två versioner av programvaran; en för USA och en för Europa. Samt antagligen en för Japan med omnejd.

Ursprungligen av Leftrustle:

Jovisst, men det kan även vara så att det finns två versioner av programvaran; en för USA och en för Europa. Samt antagligen en för Japan med omnejd.

Du menar att den amerikanska skulle leveras med svenskt språk och svenskt tangentbord, men utan svenskt lexikon och att sen skulle Apple göra en annan europeisk version av programvaran med svenskt språk, svenskt tangentbord och svenskt lexikon?

Verkar inte så troligt, lika lite som att Mac OS X finns i olika versioner.

Ursprungligen av Adrian B:

Du menar att den amerikanska skulle leveras med svenskt språk och svenskt tangentbord, men utan svenskt lexikon och att sen skulle Apple göra en annan europeisk version av programvaran med svenskt språk, svenskt tangentbord och svenskt lexikon?

Verkar inte så troligt, lika lite som att Mac OS X finns i olika versioner.

Oavsett vad är det jävligt dumsnålt. T9 och liknande finns för nästan alla språk, och för slutkonsumenten spelar anledningen mindre roll. Nåväl, bara för att det är Apple så köper jag det, och många andra. Men hade Sony Ericsson släppt en musikmobil utan svenskt lexikon hade de inte sålt många och konsumenter hade rasat, för att använda kvällstidningssvenska. Tyvärr vet jag inte hur länge till auran runt Apples produkter kommer synas för mig, för mycket halvhjärtat arbete från deras sida den senaste tiden.

Bara själva tanken att de släpper en hyperavancerad iPod med hårdvara och OS som knäcker alla tidigare iPods, men som ändå inte har alla finesser som vanliga iPods haft sen introduktionen för 6 år sedan får mig att slå för pannan och sucka djupt...

  • Medlem
  • 2007-09-06 01:11

Någon som vet vilken låt som spelas i iPod nano reklamen?

http://www.apple.com/ipodnano/ads/

Ursprungligen av Addex:

Någon som vet vilken låt som spelas i iPod nano reklamen?

1234 av Feist.

någon som vet hur bra wifi funkar i sverige och om det kostar pengar?

Ursprungligen av Hermoon:

någon som vet hur bra wifi funkar i sverige och om det kostar pengar?

Så svara då!
skulle vilja lägga till, hur funkar det överhuvudtaget?
Är helt lost på begreppet så förtydliga ni som kan, är ni snälla.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-06 05:28

Beräknad avsändning: 11 Sep, 2007
Beräknad leverans: 13 Sep, 2007 - 14 Sep, 2007

Min iPod touch är snart på väg...

Ursprungligen av Legolas:

Beräknad avsändning: 11 Sep, 2007
Beräknad leverans: 13 Sep, 2007 - 14 Sep, 2007

Min iPod touch är snart på väg...

Wtf?! Står ju att den skickas 28e på hemsidan, och min order har beräknad leverans 2-3 okt...?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-06 15:48
Ursprungligen av mmmikael:

Wtf?! Står ju att den skickas 28e på hemsidan, och min order har beräknad leverans 2-3 okt...?

När jag beställde min inatt så fick jag beskedet den 11e. Men nu står det den 28e på orderstatus.

Är det någon som vet hur mycket moms det är i New York respektive i Florida? För priserna på apple.com är ju exklusive. Ska dit i jul och är sugen på att köpa där för att spara pengar...om jag lyckas hålla mig

Ursprungligen av antonholmstedt:

Är det någon som vet hur mycket moms det är i New York respektive i Florida?

http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_taxes_in_the_United_States

Någon ÅF som vet när ni får in den nya Nano och Classic till butikerna?

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-09-06 10:38

För mig sales tax i new york ligger på 8,25%... iaf för 2år sedan när jag va där. Är inte 100% på denna siffra dock.

aha okej...väldigt fördelaktigt mot att köpa i Sverige med andra ord, ca 2950 kr för 16gb-modellen känns ju inte helt fel

  • Medlem
  • 2007-09-06 10:54

Att kunna strömma musik från iPod Touch via WiFi till sin Airport Express och Airtunes vore ju sjukt coolt.

Finns det några fakta som bekräftar eller dementerar att detta skulle fungera?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-06 11:02

Någon som vet hur det blir med svenska tecken i nya Touch?

Ursprungligen av Bijan:

Någon som vet hur det blir med svenska tecken i nya Touch?

Titta några inlägg högre upp i den här tråden...
(inlägg #23)

Senast redigerat 2007-09-06 11:32
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-06 16:29
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Titta några inlägg högre upp i den här tråden...
(inlägg #23)

Jag var för het på gröten

Tack för svaret

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-09-06 11:14

Har en kompis som åker till Florida i oktober, blir ju ett givet köp av en iPod touch till mig där..

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-06 11:46

Ipod touch är ju nästan rakt av en IPhone utan telefån. Så vi kan nog anta att allt som iPhone inte kan kan nog inte ipod touch heller. Lite synd, potentialen är ju stor!

Förhoppningsvis så kommer den att hackas så att man kan få in lite mer eget i den

Bevaka tråden