Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med installation

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2007-09-09 12:25

Kan någon ge ett tips på lösning av följande problem? När jag försöker installera ett nytt program hittar inte installeraren någon målskiva. Jag får detta meddelande:

"Vissa enheter blir inte tillgängliga förrän installeraren är klar"

Om jag försöker reparera skivbehörigheter så hittas inget att reparera.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-09 19:27

Vilket program är de som du försöker att installera? Vad har du själv i burken? Lite mer detaljer, tack.

OS10 på hårddisk

Jag började med 10.2 och kunde då installera system på min HD (300gb, FW). Det var praktiskt att ha ett bakåtsystem. Nu säger 10.4 (senaste) att det inte går att installera på HD:n, icke heller OS-skivan med Tiger vill. Hur kan man lösa detta (om man inte vill backa G4:an till pre Tiger?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-12 17:10

Program och operativsystem (OS) är inte samma sak - därav min fråga om mer information då det var lite oklart vad du skulle göra. Mac OS X 10.4 och Tiger är samma sak, så det är inte konstigt att båda säger samma sak.

När du säger "Det var praktiskt med att ha ett bakåtsystem" - vad menar du då? Menar du kanske ett backupsystem? Ursäkta om jag frågar. Och du kan inte installera 10.4.0 på 10.4.1 då det också innebär att installera ett äldre på ett nyare. Du kan heller inte installera på samma volym som du har bootat datorn på. Du måste boota från CD/DVD-skiva - det kommer upp en omstartsknapp om du försöker att göra detta.

Vad är det egentligen som du vill åstadkomma med G4:an? Installera om OS:t? Berätta!

Installeraren startar inte

Ska installera drivrutinerna (fr Tele2) för trådlöst Internet från Telia på en Powerbook G4 OS10.4.
När jag klickar på ikonerna startar inte installeraren.
I normala fall, har provat på två andra Mac:ar, då syns drivrutinerna som ska installeras som "kartonger". Men inte när jag lägger in dem i Powerbooken. Här ser man endast installationsfilerna som vanliga ikoner (dokument).
Vad har hänt- Vad är det som gör att den inte tar mot installationsfilerna?

1
Bevaka tråden