Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för USA-import av iPhones

Tråden skapades och har fått 1177 svar. Det senaste inlägget skrevs .

De skickar med FedEx, och man får ett trackingnummer av dem så att man kan följa leveransen.

Jag fick min med posten.

Tack för snabba svar ztaafen. kanon att de skickar med posten, är drygt å behöva vara hemma en dag bara för å ta emot ett paket.

jag tar också och beställer en nu från International O. 3404 Kr, blir det plus frakt och moms då om jag ränkar rätt. Fattar faktiskt inte nu varför man ska ta via privat import på blocket för vissa av dom vill att man ska betala med paypal ändå. Bara personen i fråga som vill tjäna 100 lappar.
Det går ju betala med paypal på IO med.:)

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-09-24 15:34
Ursprungligen av ThePreTor1aN:

jag tar också och beställer en nu från International O. 3404 Kr, blir det plus frakt och moms då om jag ränkar rätt. Fattar faktiskt inte nu varför man ska ta via privat import på blocket för vissa av dom vill att man ska betala med paypal ändå. Bara personen i fråga som vill tjäna 100 lappar.
Det går ju betala med paypal på IO med.:)

Stämmer det? Ztaafen köpte ju för över 6 lök?

  • Medlem
  • 2007-09-24 15:34

Sådär nu har jag också beställt en iPhone från international-orders. Nu är det bara till att vänta:)

Men jag köpte den ju innan prissänkningen.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-09-24 15:46

Men när jag kollar på International-Orders så går den låsta 8 Gb på 499 USD, och sen tillkommer frakt på drygt 800 spänn, och sen moms för både USA och Sverige? Shit.. Om någon vill sälja en lur till mig för 4000 kr så är det bara att hojta.

Min kompis betalade 7000+

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-09-24 16:09

Ni som köpt från international orders beställde ni den hackade upplåsta versionen eller den oupplåsta billigare i originalskick?

jag beställde orginal varianten iaf, tycker inte det verkar så meckigt att låsa upp den själv.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2007-09-24 18:11

Har några frågor, hängt lite på macrumors forum och där finns en tråd om att skärmen på iphone visar färgen svart dåligt. Jag undrar om det är nån av er som har erfarenhet av detta? Sen för att komma lite mer on-topic så undrar jag hur jag ska göra för att lyckas undvika detta när jag köper en iphone i USA?

Ursprungligen av groeben:

Har några frågor, hängt lite på macrumors forum och där finns en tråd om att skärmen på iphone visar färgen svart dåligt.

Menar du inte skärmen på iPod touch?

lite offtopic men ändå.

det har ju visats (engadget?) att äve iphones nu mer kan ha denna defekt, dock är det nog borta nu. kan detta ha ett samband med prissänkningen? en billigare leverantör av skärmar, med ev dålig svärta i?

är det fel, så är det bara att returnera till apple. hälsa att du har köpt den i usa, men är på affärsresa ute i vida världen, och använder den där.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-24 19:50

Jag ska beställa min av en kille på ebay..
Han tar 598 för den, o då igår frakt till sverige..
Han skickar den också som gift, så då tillkommer ingen skatt, eller?

E de prisvärt?

gift så lär du åka på skatt, när saker byter ägare får man oftast skatta till 99%

bästa är att signa det från en privatadress, och skriva det som "personal belongings" och påstå att man "glömde den" over there... allra helst lägga ner en gammal sleten t-shirt, och en tidning med..

schlutt på OT

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-24 20:14
Ursprungligen av skoggy:

gift så lär du åka på skatt, när saker byter ägare får man oftast skatta till 99%

bästa är att signa det från en privatadress, och skriva det som "personal belongings" och påstå att man "glömde den" over there... allra helst lägga ner en gammal sleten t-shirt, och en tidning med..

schlutt på OT

Det är en privatperson som ska skicka den.. O han sa att han skulle skriva att den var värd 50 usd.. Då borde de väl inte bli många kronor i skatt?

Du det där är riktigt vanskligt. Vad händer om paketet försvinner? Eller blir skadat? Då blir du inte ersatt med mer än $50, och det skulle iaf jag tycka vara lite jobbigt. Jag tycker man ska köra med öppna kort. Det blev ett väldans liv när Gudrun Schyman skattefuskade, men här är det tydligen helt okej...

kanske inte helt rätt att skriva, men Luken kanske inte skall göra politisk karriär, sen är det ju media som helt bestämmer om vad som är moraliskt fel..

/ end of skitsnack, nu försöker vi hålla oss till topic.

Okej, jag ska hålla tillbaka mina åsikter om moral, men det är fortfarande vanskligt att påstå att en iPhone är värd $50. Även ur ett annat perspektiv än det rent moraliska.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-24 20:43

OKej, men tror ni det skulle funka? Eller är det säkrast med personal belongings? det är väl ändå inte helt OT?:p Och Gabriel, jag tror du vet vem jag är:p

Ursprungligen av Luken:

OKej, men tror ni det skulle funka? Eller är det säkrast med personal belongings? det är väl ändå inte helt OT?:p Och Gabriel, jag tror du vet vem jag är:p

Det förvånar mig inte det minsta, jag vet vem du är iaf. Eller ja, jag vet väl mer vilka din klasskamrater är, men ändå.

Jag kan ingenting om amerikanska tullar egentligen. Jag vet bara att jag läst om nån som ville komma billigt undan och märkte nåt dyrt med att det var värt typ $50. Sedan försvann paketet och han fick mycket riktigt $50 i ersättning för nåt som kostat hundratals dollar.

  • Medlem
  • 2007-09-24 22:00

Har fixat en adress i USA att beställa Iphonen till, men när jag ska betala så godkänns inte mitt svenska visakort så klart för att adressen inte överensstämmer med min riktiga adress.. Någon som vet om det går att komma runt det??
Tacksam för svar..

/Magnus

Ursprungligen av kato:

Har fixat en adress i USA att beställa Iphonen till, men när jag ska betala så godkänns inte mitt svenska visakort så klart för att adressen inte överensstämmer med min riktiga adress.. Någon som vet om det går att komma runt det??
Tacksam för svar..

/Magnus

PayPal borde väl fungera? Altenativt betala i förskott ifall det är en firma som man kan lita på.
När jag bodde i NYC för några år sen beställde jag många prylar utanför staten NY för att slippa skatt och fick det levererat med UPS till min lägenhet - aldrig några problem. Mitt Visakort stod på min svenska adress. Kanske ändrade regler nu...

Senast redigerat 2007-09-28 10:47
Ursprungligen av dvraptor:

PayPal borde väl fungera? Altenativt betala i förskott ifall det är en firma som man kan lita på.

När jag köpte min iPhone via U.S. Apple Store ville de heller inte ta emot mitt svenska visakort. Det enda som fungerade var att göra en wire transfer som tog 3-5 arbetsdagar.

Paypal tog de inte emot...

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2007-09-28 22:51

Om jag köper en iphone nästa vecka kommer den att vara 1.1.1 versionen eller kan jag vara lugn?

Ursprungligen av groeben:

Om jag köper en iphone nästa vecka kommer den att vara 1.1.1 versionen eller kan jag vara lugn?

Det vill jag också veta...

Fick ett mail imorse från International-Orders att dom hade lagt på ca $50 på ordern som skatt.
Är det något ni som handlat från dom känner igen?

Det står på deras hemsida att de kan göra det pga att alla priser i USA anges exklusive moms eftersom momsen är olika i alla delstater. Jag skulle gissa att det är det som tillkommit.

Nu är äntligen packetet på väg, då återstår bara att kolla på en tracking sida cirka 400ggr per dag.

Ursprungligen av kneckenbauer:

Nu är äntligen packetet på väg, då återstår bara att kolla på en tracking sida cirka 400ggr per dag.

Hur lång tid brukar det ta med International-order?

Bevaka tråden