Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-14 02:43

Jag tror blizzard har helt absurd belastning just nu. Det har varit 500-700 personer i queue varje gång jag loggar in, instans serverna är konstant slut och ja, som du skriver ovan, har folk i guilden klagat på world-server krasher.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-12-18 09:17
Ursprungligen av Erik.dv:

Jag tror blizzard har helt absurd belastning just nu. Det har varit 500-700 personer i queue varje gång jag loggar in, instans serverna är konstant slut och ja, som du skriver ovan, har folk i guilden klagat på world-server krasher.

Det är nog väldigt serverberoende. På nya servern jag är på nu har jag inga köer eller sådana problem. Quel'Thalas är riktigt lugn, förutom vissa dumma alliancespelare som envisas med att döda questgubbarna..

En Add-on fråga.. JAg har börjat med Pitbull 4.0 och får inte till raid frames. Jag vill se raidmedlemmarna samt vem de "targetar" (skön svenska förresten) men alla skall vara på en rad längst till vänster. Vill egentligen bara se healthbar och namn.
Ngn som vet hur jag skall konfigurera eller länka till ngn som vet?

En annan fråga är till Er som gjort den sista bossen i ICC.

Hur var setupen? Vi hade dedikerade add dps'ers som brände ner innan de han fram och träffa (och hela bossen), men vi lyckades ändå inte.. debuffen som vissa spelare fick hade vi stora problem med..

Berätta - hur gjorde ni?

  • Medlem
  • 2009-12-14 14:13

jag kör pitbull 4.0
jag gillar den, men det är en del fix...

"Jag vill se raidmedlemmarna samt vem de "targetar" (skön svenska förresten) men alla skall vara på en rad längst till vänster. Vill egentligen bara se healthbar och namn."

så du vill se allas target i en raid? är det tiomanna vi pratar nu?

Först och främst finns det en "unit formation" Som gör att du kan lägga alla på en rad (eller 1 kolumn) eller som du vill ha dom... kruxet är att man ibland missar vilken det är man gör i ordning Tack och lov för time machine!
När du konfigurerar själva unitsen, så kan du bara välja att klicka i de "bars" du vill ha, health, mana mm som du ser i min bild nedan. I 10manna har jag så jag ser folks namn och hälsa. jag har också så jag kan se readycheck och om de har en ikon på sig, skull, x mm...

däremot vet jag inte hur man ska visa allas target... Det finns säkert där, men jag har aldrig testat det... Är det så du ska se att alla har samma target gissar jag?

Hoppas det hjälper lite.

Senast redigerat 2009-12-17 11:22
Ursprungligen av Ziggy:

jag kör pitbull 4.0
jag gillar den, men det är en del fix...

Jag har använt pitbull 3 ett bra tag nu. Tycker du man skulle byta till 4.0? Eller är den fortfarande för buggig? (Har för mig jag läste på wowhead om att den hade en hel del barnsjukdomar, men det var ett tag sedan.)

Både 10 man och 25. Jag vill alltså se vilken NPC var och en har som target

  • Medlem
  • 2009-12-16 10:31

Ska kolla detta idag, se om jag kan hitta nåt. Ska även testa om buttonfacade kommit igång nu, förstörde helt dominos... Eller vilket som nu förstörde den andre

Edit: Kollat!

Ok, vad jag kan se, så om man kollar under Groups. Där kan du ju skapa en ny grupp, döpa den till typ RAIDTARGET, och sen välja under Unitgroups att den ska visa Raid Targets*, kom ihåg att du kanske vill ha en enklare layout för dina targets, typ health och namn, då får man skapa en sån.

Senast redigerat 2009-12-16 11:16
  • Medlem
  • 2009-12-16 11:20

Så här ser en test ut. Observera att jag bara kopierade layouten för mina raidmedlemmar till deras target, det kan man ju göra om...

Senast redigerat 2009-12-17 11:21
  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-12-16 15:39
Ursprungligen av Ziggy:

Ehrm, varför får jag så stora bilder och inte en sån där thumbnail man kan klicka på???

Man väljer bara "Bifoga filer till inlägget" under "Bifoga filer" i avancerat svarsläge.

Tack till capeman för det tipset.

  • Medlem
  • 2009-12-17 11:29

Tack!

Och dessutom vill jag passa på och visa min nya... leksak:

Quel'Delar, Ferocity of the Scorned

Det är ett grymt bra svärd, som är en questreward om man fått Den här i någon av de nya instancerna. Jag hade turen och få det den allra första dagen. Innan jag visste vad det var... Men det känns otroligt kul att få göra denna questkedja, den var rätt häftig. Man fick till exempel slåss mot svärdet vid ett tillfälle...

hmm... jag fick en ring.. Samma kille vill nu byta in ringen mot en quest.. skall jag hoppa på den?

Det var tur att jag har figurer på en annan server när i princip vartenda en av servrarna utom "Azsune" , eller vad den nu heter, var nere häromdagen. Passade på att skapa en Pala och förstår inte varför jag inte gjorde det från början. Snacka om ultimat att kunna använda all slags armor som tappas av npc's.

  • Medlem
  • 2009-12-21 16:50

Ska åka hem till familjen över jul, tänkte kanske lira lite...

Om jag vill ha med addons och inställningar för dessa, är det WTF och Interfacefoldern jag behöver ta med för att slippa göra om en massa? Vad är egentligen WDBfoldern?

Det stämmer, addons ligger i Interface/Addons/, och inställningarna till addons i WTF/Account/<ditt inloggningsnamn>/SavedVariables/

Du kan nog göra en backup på hela WTF-mappen så ska allt följa med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-22 12:13

Pitbull 4 fungera mycket bättre än Pitbull 3 av min erfarenhet när du kommit in i hur man "jobbar" med Pitbull 4.

  • Medlem
  • 2009-12-22 22:36

Har aldrig kört pitbull 3 så jag kan inte svara på skillnaderna, men jag tycker inte det buggar. Har för mig jag läst att det ska vara lättviktigare också. Men det är väl som alltid, är man inkörd på något så brukar man helst vara kvar

  • Medlem
  • 2009-12-24 08:33

God jul alla 99mac + wowmänniskor! Hoppas ni får många epics under granen!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-12-27 10:46

Har några frågor angående uppdateringen någon som kan svara i ett pm? hade varit snällt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-27 15:23

tänkte installera WOW igen på min mac. finns det EN patch man kan sätta på nedladdning innan som drar upp spelet från 1.0 (?) till senaste?

jag har inte wratch of the lich king och tänkte nog inte skaffa det heller.. har första expansionen dock.

tack

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-12-27 16:16
Ursprungligen av martenj:

tänkte installera WOW igen på min mac. finns det EN patch man kan sätta på nedladdning innan som drar upp spelet från 1.0 (?) till senaste?

jag har inte wratch of the lich king och tänkte nog inte skaffa det heller.. har första expansionen dock.

tack

Logga in på ditt konto på Blizzard, ladda ner det direkt därifrån. Sen kommer den att köra en patch på det, men det är det snabbaste/bästa sättet att göra det på, om du har hyfsad lina.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-15 13:48

Jag har snart 95 frostemblem att spendera men frågan är om det ska vara på vad?
Jag har 2 olika alternativ att göra. Gå efter 4-sets bonusen eller skippa den.
Alternativ 1
[Sanctified Ymirjar Lord's Handguards]
[Ymirjar Lord's Greathelm]
[Boneguard Commander's Pauldrons]
[Cataclysmic Chestguard]
[Pillars of Might]

Den här uppsättningen med gear ger mig ingen tier 4-sets bonus men ger mig armor och stamina, samt en del expertise som man inte är alltför bortskämd att hitta på tank gear nuförtiden.

Alternativ 2
[Sanctified Ymirjar Lord's Handguards]
[Ymirjar Lord's Greathelm]
[Ymirjar Lord's Pauldrons]
[Ymirjar Lord's Breastplate]
[Pillars of Might]

Denna uppsättning ger mig mindre armor, stamina och expertise än första alternativet.

Item - Warrior T10 Protection 4P Bonus
Your Bloodrage ability no longer costs health to use, and now causes you to absorb damage equal to 20% of your maximum health. Lasts 0 sec.

Denna skulle absorbera 12000 hp varje minut, så det skulle väl bli en 50000-60000 HP under en bossfight.

Frågan är om 4xtier bonusen är bättre att gå efter än att ha än ~900 HP och ~1400 armor mer under hela fighten? Ja plus då 82 exp och lite mindre ändringar bland de andra statsen.

Att jag skulle gå för 4 set's bonusen om jag hade 3x[Protector's Mark of Sanctification] är självklart men fram tills dess? Vilket kan dröja ett tag då jag fortfarande puggar 25 manna och vi inte kör 10 manna i heroic. Så jag kommer hinna samla in frostemblem för att köpa tier [Ymirjar Lord's Breastplate] om jag nu skulle köpa [Cataclysmic Chestguard].

De andra gearen har jag redan, på mig eller liggandes i banken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-27 18:55

aha, vad bra. tack.

nr jag valde wow classic i downloadern laddade den ner någonting SUPERFORT.. alltså löjligt fort, fler MB i sekunden. nu är download & installing igång.. nu ska den ladda ner 4.5 GB och det går i ca 150 kb /s. kul.

Senast redigerat 2009-12-27 20:12
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-27 18:56

är det nån idé att köpa wratch of the lich king för mig? jag startar antingen en ny karaktär eller fortsätter på en som är kring 18-20 i level.
kommer jag ens att märka ngt av det innan jättehög level?

(jag raidar inte och har inga planer på att skapa en death knight)

Ursprungligen av martenj:

är det nån idé att köpa wratch of the lich king för mig? jag startar antingen en ny karaktär eller fortsätter på en som är kring 18-20 i level.
kommer jag ens att märka ngt av det innan jättehög level?

(jag raidar inte och har inga planer på att skapa en death knight)

Vänta till lvl 68

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-28 18:11

Jag måste bara fråga två saker:

1. Finns det nån möjlighet att gå tillbaka och lira gamla, klassiska WoW? Runt 1.5 - 1.8 nånting? Jag började lira igen i våras efter tre års uppehåll men tappade intresset så fort för att dels: 1) det gick för fort att levla, man hann inte göra hälften av alla quests i ett område innan man var för hög level och fick dra vidare, och 2) det spelar ingen större roll vad man väljer längre, alla klasser är i princip bra på allt - särskilt i pvp.
Det finns ingen riktig anledning att sätta ihop en vettig grupp längre, man kan plocka in vemsomhelst varsomhelst - så var känslan iaf.

Och var tog rivaliteten vägen? Tidigare när man var runt lvl 55 så drog man ihop 20 man och raidade Crossroads och hade lite skoj - eller försökte försvara Darkshire från Horde. Nu när man försöker det loggar alla in med sina lvl 80 och kör över en eller så loggar de in på sin Ally-char och ber en sluta för man försöker spela.

Fråga 2 då:

Går det att lira på en vanlig vit MacBook om suget skulle falla på igen? 2.13 GHz C2D, 2 GB RAM och 9400M,

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-12-28 22:15
Ursprungligen av imaster:

Jag måste bara fråga två saker:

1. Finns det nån möjlighet att gå tillbaka och lira gamla, klassiska WoW?

Nej.

Det var mer raidande i vanliga världen förut. Saknar det också lite, men många som gillade det har gått över till Warhammer Online.

Nog spelar det roll vilka klasser man kör särskilt om man som jag brukar köra 5man instanser på tre pers
Lite mer utmaning då, men man lär ha folk som vet vad dom gör.
Och en bra healer är alltid guld.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-29 03:10
Ursprungligen av Creops:

Nej.

Det var mer raidande i vanliga världen förut. Saknar det också lite, men många som gillade det har gått över till Warhammer Online.

Nog spelar det roll vilka klasser man kör särskilt om man som jag brukar köra 5man instanser på tre pers
Lite mer utmaning då, men man lär ha folk som vet vad dom gör.
Och en bra healer är alltid guld.

Visst spelar det roll, det vore lustigt annars, men när jag började spela så var en Priest den allra bästa helaren, ljusår bättre än både Pally och Druid. Nuförtiden kan du utan större problem heala med båda de andra utan att vara sämre än Priesten. Samma sak med tankning, både Pally och Druid kan nuförtiden utan större problem göra samma jobb som en Warrior eller för den del DPS:a som Rogue. Som Boomkin kan man dessutom göra en Mages jobb.

Jag spelar nästan uteslutande Druid så jag kanske inte borde klaga men jag saknar utmaningen som det var då, när man faktiskt inte var lika bra tank som en warrior och fick kompensera genom ett annat sätt att spela osv.
5-mannainstanser tycker jag fortfarande är grymt roligt dock, särskilt, som sagt, när man är underbemannad. Stratholme på tre är grymt, och skitsvårt när man är under 60 också.

Jaja, rant rant. Pointless nostalgia. Det är fortfarande ett grymt spel iaf och iom Cataclysm så tänkte jag börja lira lite igen, därav min fråga om det går på MacBook:en...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-29 19:17

min nya macbook funkar det klockrent på. det enda som inte är på max är shadows och viewing distance.

Maskinvaruöversikt:

Modellnamn: MacBook
Modellidentifierare: MacBook6,1
Processornamn: Intel Core 2 Duo
Processorhastighet: 2,26 GHz
Antal processorer: 1
Totalt antal kärnor: 2
L2-cache: 3 MB
Minne: 4 GB
Busshastighet: 1,07 GHz

  • Medlem
  • 2010-01-11 13:37

Jaha, året är nytt, men wow är desamma! Eller?

Jag har kul i mitt gille nu, vi clearar 10manna ICC utan problem. Inte dom nya bossarna än dock, men det kommer, verkar kul!

Ett "problem" dock. När jag startar WoW, dvs klickar på PLAY från wow launcher, så får jag upp en bild på myrornas krig i färg om ni förstår. Pixelbrus i färg. Men bara en stillbild i några sekunder, det rör sig inte. Sen startar wow som vanligt. Jag har dessutom mer lag än vad jag är van vid. Och vid avslut av WoW så fryser ofta bilden några sekunder, sen avslutas det.

Någon som känner igen detta?

Bevaka tråden