Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har iPod touch bättre ljud?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

är det så att Apple har på något sätt uppdaterat ljudkvaliten på ipod touch jämfört med övriga Ipods... har för närvarande Ipod video och är inte helt nöjd med ljudkvaliten..

man tycker ju dom borde ha förbättrat det i och med en helt ny produkt?

har inte läst nått om det på webben...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-20 19:22

du kan läsa om det på ilounges recension
http://www.ilounge.com/index.php/ipod/review/apple-ipod-touch-8gb-16gb/

Edit: såg på http://www.ifixit.com/Guide/iPod/iPod-Touch/130
att det skulle sitta ett annat ljud chip i touchen jämfört med classicen,
å att det tydligen skulle vara bättre som jag uppfattade

citerat från länken

"The top of both boards. You can see the Wolfson chip to the left of the flash. This is interesting because the iPod Classic had a Cirrus audio chip, which has caused some initial concerns about audio quality. The iPod touch should not suffer from these problems. The chip is the same as that in the iPhone, WM8758BG. "

Senast redigerat 2007-09-21 01:19

Vad jag förstår från länken till ifixit så skulle det vara ett annat ljudchip i touchen jämfört med videon. men är det samma ljudchip som iphone? hur bra ljudkvalite har iphone egentligen? någon som har testat? konstigt att ilounge tycker det är sämre... vore bra att veta...

går och funderar mellan en clix 2 eller touch nämligen

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-22 17:40

det ska vara samma ljudchip i iphone som touch.
och "problemen" i classicen skulle inte finnas i touch/iphone

Men hur är ljudet i iphone då är nästa fråga? jag har inte hittat några tester som granskar ljudet bara.

vad menar man med problemen som video dras med förresten? är det bara den "dåliga" ljudkvaliten eller är det specifikt något problem?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-23 16:35

läste nått om att de va något brus, om du läser på ifixit så står det

är det inte så att iPod produkterna egentligen har det bästa ljudet, utan att creative och iriver egentligen har bättre ljud? Jag hörde/läste nått sådant när jag skulle köpa min nano, men valde ändå iPod eftersom de är överlägset snyggast och mest användarvänliga. Det går ändå inte att uppnå riktigt bra ljudkvalitet i ett par hörsnäckor tycker jag. Satsar på bra stereo istället:p

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-23 16:48

Knappast Creative, men iriver och iAudio har mer inställningar och liknande när det kommer till ljudet.

Vad som är bäst får man själv avgöra.

Att iAudio har bättre ljudkvalitet har jag också hört och det stör mig. Även om jag inte skulle höra nån skillnad vill jag att iPod ska vara bäst på allt

det med bruset har jag uppmærksammat då jag hade en tidigare ipod G3 som inte led av detta problemet...
jag har lyssnat och jæmført video med iriver s10.. och ledsen att sæga det men s10 an ær øverlægsen nær det gæller ljudkvalite.. ljudet ær mycket fylligare och livligt... vidoen låter vældigt platt i jæmførelse..
vældigt tråkigt då ipod har øverlægset lættast menysystem och programvara...

hoppas att ljudkvaliten på touchen har fått sig ett lyft!

  • Medlem
  • Öland
  • 2008-02-13 07:25

hur står sig ljudet mot en vanlig iPod Shuffle?

Har en gamal iPod Photo där ljudet är hemskt. Medan min Shuffle är riktigt ös i. Ännu bättre i Touch då?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-13 10:38
Ursprungligen av Filip:

hur står sig ljudet mot en vanlig iPod Shuffle?

Har en gamal iPod Photo där ljudet är hemskt. Medan min Shuffle är riktigt ös i. Ännu bättre i Touch då?

Och du lyssnar på samma MP3-filer? Och med samma lurar?
MP3 är ju inte direkt känt för ljudkvalitét.... eller kör du AAC?

  • Medlem
  • Öland
  • 2008-02-13 18:38
Ursprungligen av kenjon:

Och du lyssnar på samma MP3-filer? Och med samma lurar?
MP3 är ju inte direkt känt för ljudkvalitét.... eller kör du AAC?

jepp jag kör med samma hörlurar och samma låtar, har också provat med olika sorters filer så som mp3 och wav tex

i min shuffle är det en helt annan sorts närvaro i ljudet, mer tryck också

Då jag kör min Photo i bilen (med Wolfson chip) så är ljudet mycket fylligare och bättre än då jag pluggar in min nya Nano 3G som ger ett helt platt ljud.

I mina lurar (Creative HQ-1700) märks det inte så mycket skillnad som tur är.

Nu var ju iof. frågan om Touch'en men jag ville bara dela med mig i diskussionen om ljud
och tydligen har Touch'en Chip från Wolfson, så isåfall blir det bra ljud.

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-02-18 13:33

Jag tycker det!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-13 10:53

När jag har använt min touch tycker jag att ljudet funkar perfekt. Men å andra sidan kanske det inte blir bra ljud om du har väldigt dålig kvalité på låten. Men om du köper från itunes eller cdon så får du väldigt bra ljud

1
Bevaka tråden