Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Malmö?

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-03 19:18
Ursprungligen av anders884:

Fick dyrgripen idag! nu våndas jag fram och tillbaka om jag vågar låsa upp den själv. Jag har suttit och fingrat på den i ett par timmar nu!

Nej det får bli någon modig med några öl innanför västen på torsdag

Anders

Det ska nog lösa sig

I'll be there!

Ursprungligen av Spiffan:

I'll be there!

Och därmed var det också bestämt att jag kommer...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-27 16:01

Ska bli kul med min första MacPub om en vecka! Hoppas någon känner igen mig eller att jag känner igen någon.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-27 22:02

Jag har heller aldrig varit på MacPub. Ska försöka komma dit. Låter spännande.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-28 21:31

Woho, vi ser ut att bli ett par st. Hur många iPhones kommer? Tar med Kullanders ex iaf.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-29 01:09

Ja, nu har det samlats en del till kommande torsdag. Himla skoj! Åh, då får jag se och kanske känna på en iPhone IRL, för första gången!

  • Medlem
  • 2007-10-02 20:25

Kanske man skulle masa sig dit. Jag jobbar halvsent i byn och kan ju kanske passa på att bevärdiga medlemspopulasen med min karismatiska närvaro ett slag...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-02 20:42

Jag är fortfarande på! Ser ut och bli en del. Himla skoj!

ses där

Om ni sitter på uteserveringen (har de ens någon?) så kan jag komma förbi och låta hunden skälla lite på er.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-04 12:56

Wohooo! Vi ses ikväll! Ser ut att bli typ 8-10 personer. Vad trevligt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-04 14:02

Vi får hoppas det inte är nån fotboll eller annat trams. Då blir det svårt att få bord.

Ursprungligen av JohanK:

Vi får hoppas det inte är nån fotboll eller annat trams. Då blir det svårt att få bord.

Det är final i supercupen i kvåll. MFF mot Inter.O:-)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-04 14:33

Ja, det får vi hoppas. Jag har ingen koll på vad som går på sporten nu. Jag är där strax innan eller strax efter sju. Åker buss in...

  • Medlem
  • 2007-10-04 19:23

HIF leder mot Heerenveen med 4-0.

Nu sitter vi här på puben och jag leker med iPhone för första gången. Det är en mäktig känsla!

  • Medlem
  • 2007-10-04 21:57

Och klockan har runnit ifrån mig. Jag är kvar på jobbet och pallar inte att gå ut. Jag åker hem nu...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-10-04 22:21

Och jag sitter på DF i Lund och hackar A/UX och NextSTEP... roligare kan man inte ha!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-04 22:35
Ursprungligen av bollman:

Och jag sitter på DF i Lund och hackar A/UX och NextSTEP... roligare kan man inte ha!

oo, A/UX är ganska trevligt. Mac OS 7 ser retro-bra ut och tillsammans med en fungerade SysV-kompatibel bas kan man göra mycket roligt.

Mmmm sitter och vaggar min upplåsta lur på väg till zombieland.... ZZzzzzz....

Tack !

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-05 07:19

Tack JohanK för att ha arrangerat denna omgång av MacPub. Himla skoj och bra uppslutning av folk. 14 st (tror jag) personer dök upp. Fick testa iPhone för första gången. Wow, mycket imponerad blev jag. Nu blev det mycket svårare att vänta på en svensk lansering. Haha. Kul att få se upplåsning av två iPhones. Kul inslag, att en av de anställda på puben hade en iPhone, som behövdes låsas upp. Ser fram emot nästa gång av MacPub i Malmö! Vi ses på "fältet" gott folk!

Senast redigerat 2007-10-05 08:36
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-08 07:26

Var en riktigt trevlig kväll. Största Macpuben i malmö på länge faktiskt.
Kul att det kom tjejer dessutom!

Krogägarn hade redan låst upp sin telefon, han hade köpt nått program som gjorde det. Dock hade han inte svenskt tgb vilket vi hjälpte honom få in.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-08 07:49

Ja, det var verkligen najs sist. Ok, så det var en av de största uppslutningarna på länge. Kul att just den gången var min första. Nästa gång tar jag med min iPhone, så att folk kan känna och klämma, om de vill. Såg en YouTube-video igår där någon testade hur tålig iPhonen var. Kolla denna tråd och jetwash's inlägg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-08 18:44

Ett tag hade nog macpub lite väl ofta. Nu får vi försöka vänta lite längre mellan gånger, blir bättre uppslutning då.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-08 21:48

Instämmer. Väldigt trevligt initiativ! Blev lite FÖR sugen på en iPhone bara... (Nu gäller det att hålla fingrarna i styr!)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-08 22:23
Ursprungligen av iElin:

Instämmer. Väldigt trevligt initiativ! Blev lite FÖR sugen på en iPhone bara... (Nu gäller det att hålla fingrarna i styr!)

Hehe... Ja, tygla dig! Jag kunde inte motstå. Höll ut ända till fredag eftermiddag. Sen beställde jag en! Den kommer i morgon. Wohoo!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-10 08:27

Har ni haft det trevligt? Jag vill gärna vara med nästa gång...

Ska jag hålla koll på denna tråd i fortsättningen?
Tack

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-10 08:59
Ursprungligen av homesick:

Har ni haft det trevligt? Jag vill gärna vara med nästa gång...

Ska jag hålla koll på denna tråd i fortsättningen?
Tack

Ja, det var väldigt trevligt. Schysst folk som var lätta att prata med. Ja, håll utkik efter MacPub i Malmö.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-10 19:26

Kanon, ska göra

Bevaka tråden