Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läget att köpa iPhone i NYC just nu!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nu anlänt till NYC och har varit och kollat hur läget är. Var på Garden State Plaza i New Jersey igår och skulle köpt. Dock var alla iPhones slut men jag snackade med en kille från Apple och sa att det var lugnt att köpa. Man aktiverar fortfarande sin telefon själv via iTunes.

Återkommer när lurarna är köpta!

Testa handla på en AT&T butik mest för att se om dom verkligen slutat sälja (som jag rapporterade om häromdagen).

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-09-26 22:25

Skönt att iPhone importen är tryggad för ett tag till

Hur länge stannar du?

EDIT: Enligt WeatherWidgeten är det 30grader i NYC nu, hur har du det?

Tjenare!

Japp, intressant det där med AT&T. Det fanns en AT&T som var öppen på det köpcentrat vi var på men p.g.a tråden här så vågade jag inte riktigt gå in. heh.
Tar det på Apple istället Kan dessutom meddela att efter det JÄVLA trycket av kunder på Applestore så finns det inte skuggan av en chans att dem ens rent tekniskt skulle klara av det. Köerna var långa och det var tre kassor. Alla som kom fram frågade: "Do u got iPhones yet?". Ganska sinnessjuk hysteri här faktiskt. Alla känner till det.

Kul att ni hänger med Absolut! Ja precis, det är grymt varmt här, det är extremt bra. Min flickvän "glömde" säga att det är varmare än svensk sommar just nu. Jag hade fått för mig att NYC var ungefär som svenskt klimat?! Det är riktigt skitvarmt!

mmm, klimatförändringar... Det ska ju trots allt vara höst och ruggigt där nu, det ligger ändå ganska långt norrut.
Så sluta köra bil dumma amerikaner!
(Jag var bara tvungen, ok!)

  • Medlem
  • 2007-09-27 14:10
Ursprungligen av RockyMontana:

mmm, klimatförändringar... Det ska ju trots allt vara höst och ruggigt där nu, det ligger ändå ganska långt norrut.
Så sluta köra bil dumma amerikaner!
(Jag var bara tvungen, ok!)

New York ligger på samma breddgraden som Madrid exempelvis så det är inte så konstigt att det är så varmt.

Ursprungligen av 3OPAH:

New York ligger på samma breddgraden som Madrid exempelvis så det är inte så konstigt att det är så varmt.

Oh man!
Du har så rätt så rätt...
Det är inte lätt att vara född igår alltså

Applestore på Staten Island?

Ursprungligen av 3OPAH:

New York ligger på samma breddgraden som Madrid exempelvis så det är inte så konstigt att det är så varmt.

Fast skillnaden är att Madrid ligger högt över havet - brukar beskrivas som nio månaders kyla och tre månaders helvete, har en kompis som bott där några år.

Har själv bott ett år i N.Y och vet att vädret kan växla väldigt snabbt från en dag till en annan. Har aldrig frusit så mycket i mitt liv som en januaridag där å då är jag ändå norrlänning... Två dagar efteråt var det t-shirt väder!

Hursomhelst, åker till N.Y nästa vecka, någon som testat butiken på Staten Island? färjan dit är gratis, sen är det inte så långt med buss eller taxi.

Ett annat alternativ är att beställa den från annan delstat och slippa 8.75%tax... Vet inte om dom det fungerar om man bor på hotell, men hyr man en lägenhet så är det inga problem.

Så det är fortfarande sådant tryck på telefoner? Inte konstigt att de inte släppt den i hela europa, tillverkningen skulle nog inte hänga med.

  • Medlem
  • 2007-09-27 09:29

Någon som vet om det är samma tryck i andra delstater oxå?
Är det bara AT&T i NYC som inte säljer eller någon som testat i andra ställen i USA?

Drar till Vegas på fredag, kanske man ska gå in på AT&T o testa.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-09-27 11:31

jag var på Florida Mall i Orlando, FL och där var det väl 200 pers inne i apple butiken förra veckan.

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-09-27 12:03
Ursprungligen av ortner:

jag var på Florida Mall i Orlando, FL och där var det väl 200 pers inne i apple butiken förra veckan.

Hmmm det låter inte bra, ska skicka min polare dit när han åker till Orlando om två veckor. Kollade lager sta´tus på iPhone där igår och dom hade inga hemma.

OT Vad är det fär sales tax i florida? OT

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-27 13:11

pono: Du har applestore i LV...

http://www.apple.com/retail/fashionshow/map/

  • Medlem
  • 2007-09-27 13:45

Trineo: Jag vet men vore intressant att veta hur det ligger till på överiga AT&T utanför NYC.
Samt att det kanske inte är så mycket folk heller...

Ursprungligen av pono:

Trineo: Jag vet men vore intressant att veta hur det ligger till på överiga AT&T utanför NYC.
Samt att det kanske inte är så mycket folk heller...

jag tar en titt i donwtown miami på söndag eller måndag.. ska ta en titt på apple store på lincoln road med..

åker över på lördag

1
Bevaka tråden