Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filerna verkar ha gått sönder efter hårddiskhaveri

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-29 13:48

Min Gigasmart 300 kajkade ihop häromdagen, med ett ganska omfattande (givetvis utan backup) jobb inkluderat. Jag har suttit med Data Rescue II några dagar nu, och den verkar hitta de flesta filerna jag verkligen MÅSTE ha tillbaka, men problemet är att de verkar vara trasiga på nåt vis. Pro Tools säger : "The document could not be opened because it was created with a older (eller newer) version of Pro Tools". Jag har även provat att skapa en ny session och försöka importera sessiondatan, men filerna (inkl ljudfilerna) är paj på nåt sätt. De ser bra ut i listan, verkar vara lagom stora och så, men kan inte läsas. Jag har testat alla ABL-alternativ i Data Rescue II, men det funkar ändå inte. Hur fan ska jag göra? Någon som har varit med om nåt liknande? Finns det bra firmor som kan hjälpa mig utan att luras alltför mycket?

Det problemet har jag haft med en 90GB samling mp3'or. Visade sig att det var mitt OS som kukade ur och alla filer påverkade av ett ruttet OS blir kassa - rör inga filer du tror fattas - stoppa HDD'n i ett annat system och kolla först.

Ja, slå inte ihjäl mig om jag har fel...

  • Medlem
  • 2007-09-30 10:21

Har bara använt ProTools sporadiskt, men det kanske finns en poäng med att kolla de räddade filernas status - räddat material är ofta omdöpt och allmänt kryptiskt (även för datorn) Hur har du det med rättigheter, behörigheter och sånt? (Onyx, Cocktail och Mac os x inbyygda skivverktyg kan reparera sådant strul) Är ljudfilerna inställda på att öppnas med ProTools eller är de numera associerade med nåt annat program?

1
Bevaka tråden