Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiell iPhone lansering i Sverige: vad är det senaste?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 12:17

Så, är det någon som vet något nytt om när vi får se den officiellt?
Hoppas på rykten, skvaller, spekulationer, "jag hörde att", "min kusin jobbar på Telenor och..." och kanske nåt som liknar faktisk information.

Du får nog vänta...
Men tro mig, jag vet hur svårt det är...
Väldig fet vill-ha-varning på den där jävla saken alltså...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 12:27

Jobbigt att vänta men allt krångel med upp och nergraderingar gör mig glad att jag inte importerade. Att konstant behöva hacka/fippla med telefonen är ju väldigt långt från det man normalt gillar med Apple.

Frågan är dock hur länge man får vänta?

Ursprungligen av hubspin:

Frågan är dock hur länge man får vänta?

Inget vet förutom Apple, men den kommer nog inte i år, isåfall hade den nog redan lanserats i Sverige.

Ursprungligen av hubspin:

Jobbigt att vänta men allt krångel med upp och nergraderingar gör mig glad att jag inte importerade.

Jag fipplade 30 minuter, sedan dess har den fungerat utan problem. Saken är den att när iPhone lanseras i Sverige så är jag inte intresserad av att köra det abbonemanget som den kommer med. Så jag hade fått fippla i vilket fall som helst.

/c

Säg inte det, publiceras den i November så kan den mycket väl komma till julmarknaden väl?
Det är väl inte supertroligt, men jag tror inte att man ska vara för säker.

jag tycker det verkar kul och spännande med allt fipplande, det var längesen nu (sen jag switchade alltså, hehe).

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-02 12:43

Man behöver ju bara fippla en gång så är det klart sen och vill man fippla mera så är det ju bara kul. Tror att vi har iPhone i Sverige till våren, och då måste man teckna abonnemang i butiken dvs. man måste ha ett fastpris abonnemang som kostar skjortan. Det var iaf mitt motiv till att köpa en på ebay redan nu.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-02 19:32

Så kan man också köpa telefonen "färdigfipplad" och få en telefon som fungerar direkt

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-02 19:39

Eva, köpte du din av en "lagens väktare"?

Yes!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-02 19:46

Nja, lagens väktare vet jag inte. Jag köpte den av en trevlig kille jag lärt känna här på 99mac

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-02 20:00

Jag hoppas på en stor lanseringskampanj i stil med Telenors kampanjer. Det skulle kunna bli så bra!

Apple SE kan inte stava till LANSERINGSKAMPANJ. Det blir väl en och annan skylt i ett fönster bredvid 3G-reklam hos PhoneHouse eller liknande om de lyckas lika bra som de brukar.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-02 23:03
Ursprungligen av thevil:

Apple SE kan inte stava till LANSERINGSKAMPANJ. Det blir väl en och annan skylt i ett fönster bredvid 3G-reklam hos PhoneHouse eller liknande om de lyckas lika bra som de brukar.

sant! Ibland misstänker jag att Apple SE inte finns egentligen - det är bara en server och en person (svensk medborgare) som får representera. Kanske ett kontorsrum i ett komplex i Sthlm's innerstad - ca. 20 m2 - med en telefonserver.

Ursprungligen av mjg:

sant! Ibland misstänker jag att Apple SE inte finns egentligen - det är bara en server och en person (svensk medborgare) som får representera. Kanske ett kontorsrum i ett komplex i Sthlm's innerstad - ca. 20 m2 - med en telefonserver.

Känns som att dom mest översätter program och sånt som ska lanseras i Sverige, och översätter lite text på hemsidan. Jag menar, Microsoft i Sverige är gigantiska jämfört med Apple, varför har vi inga reklamer i TV tex?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 00:49
Ursprungligen av wunderbaren:

Känns som att dom mest översätter program och sånt som ska lanseras i Sverige, och översätter lite text på hemsidan.

Har för mig att detta inte ens görs i Sverige. Apple Sverige är pinsamt men jag tror å andra sidan inte de har någon stor budget att röra sig med. Lite pengar och det blir som idag, ett pinsamt fiasko.

Övertygad om att 99.se har fått mer än dubbelt fler än Apple Sverige att switcha. En till switcher från mig så ligger jag nog själv lika med dem...

Ursprungligen av mjg:

sant! Ibland misstänker jag att Apple SE inte finns egentligen - det är bara en server och en person (svensk medborgare) som får representera. Kanske ett kontorsrum i ett komplex i Sthlm's innerstad - ca. 20 m2 - med en telefonserver.

Några personer har dom, max 10 gissar jag. Och ett nytt, riktigt fint kontor på Kungsgatan med lite utbildningssalar och sånt där. Men så särskilt imponerande är inte Apple Sverige...

Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Några personer har dom, max 10 gissar jag. Och ett nytt, riktigt fint kontor på Kungsgatan med lite utbildningssalar och sånt där. Men så särskilt imponerande är inte Apple Sverige...

Har inte Apple i Sverige hand om hela Norden? Eller är det något annat kontor? Apple Nordic?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-02 23:48

Microsoft har dock mycket mer reklam i tidningar och magasin än Apple-återförsäljare, och på nätet är Microsoft också helt överlägset på reklam på svenska webbsidor.

Inte så konstigt egentligen. Reklam på TV skulle kännas lite överdrivet, för alla vet ju vad Windows och Word är.. MS kanske häftigaste produkt i Europa är Xbox 360, och den har det ju faktiskt varit reklam för när den släptes.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-03 10:04

Chefen för Apple här tjänar runt 4 miljoner kronor har jag för mig, det skulle nog kunna räcka för en och annan reklamkampanj och även några anställda till kanske..

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-03 11:18

Sverige till jul?

Jag hoppas den kommer till Sverige före jul, den är ju redan presenterad i GB/DE/FR och börjar säljas där om en månad. Varför skulle den inte kunna presenteras i Sverige i början av november?

Inte frankrike som sagt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 15:16

Jag beställde faktiskt en igår. Tänkte först köpa den lilla touchen men sen tänkte jag 600 hit eller dit, kan ju ha den som ipod tills/om det kommer nått hack igen.

Läste just detta på iPhone Status Ticker angående problem med krascher av MobileSMS.app och MobilePhone.app i 1.1.2:

AppSupport needs to be patched on a per country basis. Now it contains a list of "valid" countries.

Valid ones are: US, Canada, UK, Germany, France, Italy, Japan and China
(That means: If you are using your iPhone in one of these countries, you don't have to patch anything!)

The mapping is performed from the SIM CARD default network MCC (Mobile Country Code) to the ISO country code, then the information is used to format number and that is why it crashes.

Den listan över giltiga länder för iPhone kanske säger en del om vilka länder som Apple har på gång. Sverige är i alla fall inte med där.

Ursprungligen av Adrian B:

Valid ones are: US, Canada, UK, Germany, France, Italy, Japan and China
(That means: If you are using your iPhone in one of these countries, you don't have to patch anything!)

Inget som förvånar mig, känns som att Kanada kommer få iPhone vilken dag som helst, samma med Italien.

Ursprungligen av Patrik D:

Inget som förvånar mig, känns som att Kanada kommer få iPhone vilken dag som helst, samma med Italien.

Precis. Och China har ju varit på tapeten en del nyligen. Det är dock intressant att China och Japan går före fortsatt lansering i Europa. Eller egentligen är det väl inte så konstigt att giganten China är mer intressant än Sverige, men eftersom hela Asien-lanseringen skulle komma senare än Europa så trodde man kanske att de satsade ordentligt här först.

1
Bevaka tråden