Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Översätta iPhone applikationer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-04 15:57

Hejsan, nu när jag har installerat SwePhone 1.0b så vill jag ju naturligvis översätta mina andra program på iPhonen och nu har jag en liten fråga ang. detta:

Hur gör man för att översätta programmen?

Ursprungligen av ahmedmo:

Hejsan, nu när jag har installerat SwePhone 1.0b så vill jag ju naturligvis översätta mina andra program på iPhonen och nu har jag en liten fråga ang. detta:

Hur gör man för att översätta programmen?

Gå in i iPhonen via FTP och gå in i .app för det programmet du vill ha, och där någonstans finns det en .plist fil som man kan ändra i. Kortfattat

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-04 16:07

Man behöver alltså inte rota i diverse binärer och png bilder?

Edit: I tex installer.app så finns det bara en plist-fil och den innehåller inga strängar för programmen.

Jag kan inte svara för varje program, men jag vet att programmen som följde med var relativt lätta att ändra språk för, men ta kontakt med Installer.app och kolla hur man ändrar språket, eller kolla på Hackintosh, du borde få svar där inom minuten

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-04 16:22

Okej, tack för tipsen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-15 13:02

Svenskt Wikipedia för Iphone

Hej,

Patrick Collison släppte för ett tag sedan Wikipedia till Iphone så man inte behöver vara uppkopplad för att komma åt det utan allt ligger på telefonen. läs mer:
http://collison.ie/wikipedia-iphone/

Han berättar även att det går att fixa för andra språk än engelska och att han gärna hjälper till om det är någon som vill ge sig in i detta. Själv kan jag inget om programering och sånt men skulle uppskatta en sådan applikation otroligt mycket så är det någon som känner sig manad att ta tag i detta så hjälper jag gärna till med det jag kan!

1
Bevaka tråden