Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Norrlandsväder på iPhone

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-09 16:59

Ska fara till Kittelfjäll i morgon och nu sitter jag här och söker efter vädret på iPhones Weather. Kittelfjäll finns inte men kanske nån närliggande ort. Hjälper ni mig, vem kan hitta "närmaste" väder.

Kan vara trevligt att se vilka orter ni hittar även om dom inte ligger nära "mina" fjäll. Jag har Stockholm, Sundsvall, Umeå, Åre och Luleå på min telefon.

  • Medlem
  • 2007-10-09 17:12

varför har du så många? Jag har bara Umeå, använder knappt det. Hur många MB tar det för att uppdatera 1 stad tror ni? Vett veta hur mkt det skulle kosta via EDGE...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-09 17:22
Ursprungligen av JGG:

varför har du så många?

För att det är så roligt

Så måste jag kolla vilket väder min dotter har i Stockholm, vilket väder min son har i Umeå, vilket väder släktingarna har i Luleå och så lyckades Åre komma in då jag sökte på fjällorter.

Sundsvall, Sollefteå och Stockholm har jag.

http://www.snorapporten.nu/anlaggning.asp?Anlaggning=76

Så kanske testa:
Hemava: Hemavan, Sweden
Tärnaby: Tarnaby, Sweden
Kitteljäll:Kittelfjall, Sweden

Senast redigerat 2007-10-09 18:27
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2007-10-09 18:02

Vad ska du göra i kittelfjäll?
Vi har hus och stuguthyrning där!
Och farsgubben flyger där på vintrarna!

//Per

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-09 18:16
Ursprungligen av kesperse:

Vad ska du göra i kittelfjäll?
Vi har hus och stuguthyrning där!
Och farsgubben flyger där på vintrarna!

//Per

Snickra och måla på sonens stuga vid Sågbäcken, Borkasjön

De jag nämnde ovan funkar i Mac OS X i alla fall. Så med lite tur funkar de i iPhone också?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-09 20:06
Ursprungligen av MagnusB:

De jag nämnde ovan funkar i Mac OS X i alla fall. Så med lite tur funkar de i iPhone också?

Ja, man får fram de flesta orter i Sverige på Dashboard på Macen, som är det program som mest liknar Weather på iPhone.

Dashboard hämtar sin information från AccuWeather.com
iPhones Weather hämtar sin info från Yahoos Weather.com

Man kan ju surfa in på SMHI eller nåt annat ställe för att kolla vädret men det är ju så mycket läckrare att använda iPhones snygga väderprogram. Speciellt om man har flera orter inlagda och kan scrolla mellan orterna.

Borde väl gå ändra iofs?

Ursprungligen av Eva:

Dashboard hämtar sin information från AccuWeather.com
iPhones Weather hämtar sin info från Yahoos Weather.com

Synd, AccuWeather.com verkar ha väder från fler orter.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-10-10 00:38

http://weather.yahoo.com/regional/SWXX.html

Verkar vara de (få) platser från Sverige man kan lägga in i Weather applikationen i iPhone.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-10-10 07:08
Ursprungligen av SqdLdr:

http://weather.yahoo.com/regional/SWXX.html

Verkar vara de (få) platser från Sverige man kan lägga in i Weather applikationen i iPhone.

Fyfan det var inte många städer. Lund är inte ens med!:'(

Ursprungligen av what:

Fyfan det var inte många städer. Lund är inte ens med!:'(

Jag har både Malmö och Lund i min 2G. Båda har identiska data men visar fem, sex grader högre temperatur än Köpenhamn.

  • Medlem
  • 2007-10-11 14:33
Ursprungligen av SqdLdr:

http://weather.yahoo.com/regional/SWXX.html

Verkar vara de (få) platser från Sverige man kan lägga in i Weather applikationen i iPhone.

Inte ens de på denna lista funkar allihop. Malmö är helt omöjligt att få in, oavsett stavning...

Vädret tas från den automatiska utrustningen varje flygplats över en viss storlek måste ha. Dessa kallas TAF och METAR, den ena är en ögonblicksbild av vädret, den andra en dygnsprognos. Vad både accuweather och Yahoo gör är att de lägger ett extra (och onödigt) lager mellan då man måste välja stadens namn istället för flygplatsens förkortning. Göteborg har t ex 2 flygplatser (Landvetter och Säve), jag har en mil till Säve, fem till Landvetter...det gör skillnad när vi pratar kustväder...

Fasen vet varför Malmoe krånglar, iPhone eller Yahoo gillar väl inte diftonger

Men att klaga över bristande platser för väderinfo blir lite svårt. Man får klaga hos Luftfartsverket och be dem sätta upp flygplatserna tätare...

Gillar ni väder och vill ha ngt snyggt på skrivbordet rekommenderas WeatherDock. Där kan man lägga in en massa platser.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-27 10:40

Jag har problem att få in Göteborgsvädret på iPhonen, den hittar Gothenburg, Vastra Gotaland(Sweden) när man söker stad men hittar inte vädret utan det står bara "Uppdatering misslyckad". Känner någon igen detta?
STockholm , New York mfl. funkar jättebra. Även Göteborg gjorde det för några veckor sedan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-07 09:42
  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-12-07 09:50

Växjö funkar bra för mig och det finns inte med på listan...

Jag har till och med delat upp min väderwidget i olika förorter. (Skärholmen, Bagarmossen & Ingarö). Sedan finns även skitstaden Flen med (som jag kommer ifrån). Knappa in postnumret och sedan orten i iPhone så brukar rätt stad dyka upp.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2007-12-07 13:42

Kungälv finns med men inte Lund? Jag bor iofs i Kungälv, men wtf?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-04-25 10:55

Hej på er alla iPhone-ägare,

Jag är nordenchef för europas största privata vädertjänst MeteoGroup.
Vi har nyligen utvecklat en ruskigt snygg och avancerad vädertjänst specifikt för iPhone och iPod Touch som erbjuder väsentligen mer än den tjänst som är inbyggd med enheterna.

Den bygger vidare på iPhone-konceptet och tillför dessutom platsspecifik prognosticering av hög kvalitet baserat på en teknik som verkligen ger bra lokala prognoser jämfört med de atmosfärsmodeller som så ofta används av andra vädertjänster. Jämför gärna hur väl våra prognoser stämmer med vad som finns genom Yahoos tjänst och andra.

Passa på att testa vår tjänst gratis genom att gå till www.meteo24.com/iphone på era iPhone och iPod Touch. Tjänsten är på engelska men kommer senare även att lanseras på svenska.
Det finns över 250.000 platser i världen att söka på, och det närmsta till Kittelfjäll är nog Dikanäs ca 25 km därifrån.

Gillar ni vad ni ser (vilket är vår erfarenhet!!) så berätta för alla andra iPhone/iPod Touch-användare genom detta och andra forum, har ni förslag på förbättringar är ni välkomna med dem på sweden@meteogroup.com eller via vårt kontaktformulär på www.meteogroup.se

Mvh,
Ralf Davidsson
VD MeteoGroup Scandinavia

Senast redigerat 2008-04-25 19:35
Ursprungligen av ralfdav:

Hej på er alla iPhone-ägare,

Jag är nordenchef för europas största privata vädertjänst MeteoGroup.
Vi har nyligen utvecklat en ruskigt snygg och avancerad vädertjänst specifikt för iPhone och iPod Touch som erbjuder väsentligen mer än den tjänst som är inbyggd med enheterna.

Den bygger vidare på iPhone-konceptet och tillför dessutom platsspecifik prognosticering av hög kvalitet baserat på en teknik som verkligen ger bra lokala prognoser jämfört med de atmosfärsmodeller som så ofta används av andra vädertjänster. Jämför gärna hur väl våra prognoser stämmer med vad som finns genom Yahoos tjänst och andra.

Passa på att testa vår tjänst gratis genom att gå till www.meteo24.com/iPhone på era iPhone och iPod Touch. Tjänsten är på engelska men kommer senare även att lanseras på svenska.
Det finns över 250.000 platser i världen att söka på, och det närmsta till Kittelfjäll är nog Dikanäs ca 25 km därifrån.

Gillar ni vad ni ser (vilket är vår erfarenhet!!) så berätta för alla andra iPhone/iPod Touch-användare genom detta och andra forum, har ni förslag på förbättringar är ni välkomna med dem på sweden@meteogroup.com eller via vårt kontaktformulär på www.meteogroup.se

Mvh,
Ralf Davidsson
VD MeteoGroup Scandinavia

Läs mitt inlägg här: http://www.99.se/1513999-post10.html

Ursprungligen av theplague:

Läs mitt inlägg här: http://www.99.se/1513999-post10.html

Det ska vara ett litet p i iphone för att länken ska fungera. Korrekt länk är alltså:
www.meteo24.com/iphone

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-04-25 19:34
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Det ska vara ett litet p i iphone för att länken ska fungera. Korrekt länk är alltså:
www.meteo24.com/iphone

Tack Martin för att du var vaken! Jag var inte medveten om att stort eller litet p spelade någon roll.


/Ralf

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-15 16:04
Ursprungligen av ralfdav:

Hej på er alla iPhone-ägare,

Jag är nordenchef för europas största privata vädertjänst MeteoGroup.
Vi har nyligen utvecklat en ruskigt snygg och avancerad vädertjänst specifikt för iPhone och iPod Touch som erbjuder väsentligen mer än den tjänst som är inbyggd med enheterna.

Den bygger vidare på iPhone-konceptet och tillför dessutom platsspecifik prognosticering av hög kvalitet baserat på en teknik som verkligen ger bra lokala prognoser jämfört med de atmosfärsmodeller som så ofta används av andra vädertjänster. Jämför gärna hur väl våra prognoser stämmer med vad som finns genom Yahoos tjänst och andra.

Passa på att testa vår tjänst gratis genom att gå till www.meteo24.com/iphone på era iPhone och iPod Touch. Tjänsten är på engelska men kommer senare även att lanseras på svenska.
Det finns över 250.000 platser i världen att söka på, och det närmsta till Kittelfjäll är nog Dikanäs ca 25 km därifrån.

Gillar ni vad ni ser (vilket är vår erfarenhet!!) så berätta för alla andra iPhone/iPod Touch-användare genom detta och andra forum, har ni förslag på förbättringar är ni välkomna med dem på sweden@meteogroup.com eller via vårt kontaktformulär på Väder

Mvh,
Ralf Davidsson
VD MeteoGroup Scandinavia

Jag har glädjen att meddela att vi nu lanserat vår populära iPhone-vädertjänst Meteo24 på svenska i Telia Surfport. Varmt välkomna att testa!

Mvh,
Ralf Davidsson

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-16 12:11
Ursprungligen av ralfdav:

Jag har glädjen att meddela att vi nu lanserat vår populära iPhone-vädertjänst Meteo24 på svenska i Telia Surfport. Varmt välkomna att testa!

att parkera den på SurfPort är inte så smart kanske.
De flesta undviker att surfa via Telia om man kan och SurfPort kommer man inte åt via WLAN.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-25 19:46

Beror på vilket system hemsidan ligger. Är det linux/unix/mac är det viktigt med små och stora bokstäver men inte på en windows server. Dåligt från microsoft.

//Rob

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-04-28 14:30

Det skall vara fixat nu så att även iPhone funkar.

/Ralf

  • Medlem
  • 2008-08-15 16:41

Den här tycker jag och många andra golfare är bra: Værvarsel time for time for Karlstads Kommun i Värmland (Sverige) – yr.no

Ps Kittelfjäll finns med

Bevaka tråden