Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka iPhone mot Hitta.se

Tråden skapades och har fått 98 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av juckster:

Där kom det vi har väntat på... har inte provat den själv ännu dock
Macfeber - Fixa adresser till dina kontakter

edit: ny adress, norsk variant:
Fiks adressene i din Adressebok | Mac1.no |
Baron

Jag får verkligen inte denna grymma funktion att fungera. Jag har laddat ner det och lagt in det i hemkatalogen/bibliotek/adressbook plug in

Får upp texten i adressboken men när jag klickar så händer det inget, det kommer liksom aldrig upp någon adress. Har kollat på eniro.se och numret som jag letar efter finns där...

Datorn är en Macbook PRO. 1 år gammal med 10.5.8

hoppas på en lösning för detta verkar verkligen grymt

Ursprungligen av Kidmaster:

Jag får verkligen inte denna grymma funktion att fungera. Jag har laddat ner det och lagt in det i hemkatalogen/bibliotek/adressbook plug in

Får upp texten i adressboken men när jag klickar så händer det inget, det kommer liksom aldrig upp någon adress. Har kollat på eniro.se och numret som jag letar efter finns där...

Datorn är en Macbook PRO. 1 år gammal med 10.5.8

hoppas på en lösning för detta verkar verkligen grymt

Ska man först lägga till en kontakt med namn, och sen söka efter telefonnumret på sin dator? Eller har jag missat nåt?

Ursprungligen av keptang:

Ska man först lägga till en kontakt med namn, och sen söka efter telefonnumret på sin dator? Eller har jag missat nåt?

Tanken är att man har en kontakt men namn och nummer och så högerklickar man på numret och väljer "hitta adress". Så kommer adressen upp till det numret upp i kontakten...

Eller har jag fattat helt fel?

Man kan synka adresser till alla kontakter med eniro.se (man syncar iPhonen med adressboken) Ingenting med hitta.se och göra men eniro erbjuder onekligen en liknande tjänst som fyller samma funktion. programmakaren har valt att använda eniro här....

någonting mer kaxigt och fråga?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-25 21:46

Tråden handlar om att synka IPHONEN med HITTA.SE...

I så fall kan man dra upp ett gäng PC-program som synkar mot Outlook hur det nu skulle kunna vara relevant.

Hur hjälper detta macprogram mig att synka mina kontakter?

Nej, just det. Inget alls.

Ursprungligen av zappee:

Tråden handlar om att synka IPHONEN med HITTA.SE...

I så fall kan man dra upp ett gäng PC-program som synkar mot Outlook hur det nu skulle kunna vara relevant.

Hur hjälper detta macprogram mig att synka mina kontakter?

Nej, just det. Inget alls.

Ifall du missade trådskaparens första inlägg:

Ursprungligen av kebarb:

För något år sedan fick jag idén att synca alla telefonnummer i
adressboken mot hitta.se.

Genom att skapa ett script som hämtar data från hitta.se utifrån
de telefonnummer som där fanns angivna kunde man försäkra
sig om att alltid ha de senaste uppgifterna om sina bekanta.

Eftersom jag inte kan programmera bollade jag idén vidare till
en kille som snodde ihop detta lilla script som fungerade bra.
Efter diverse uppdateringar av adressbok i OSX fungerar detta
dock ej längre.

Nu är det dock åter aktuellt, mer än någonsin att synca nummer
mot gatuadresser!

Tänk er hur smidigt det vore att synka eran iPhone med adressbok
i OSX, sedan hämtar den hem ALLA GATUADRESSER till motsvarande
telefonnummer.

När man sedan behöver karthjälp kan man använda MAPS i iPhone
för att hitta rätt och beräkna färdväg.

Detta borde vara ganska enkel programmering för er som kan!

Kör hårt!

Exakt VAD i metoden juckster länkar till är det som inte stämmer in på denna önskan?

Edit:
Att frågan/tråden sedan inte stämmer in på vad du har för teknik och operatörssystem hemma ger dig väl ingen rätt och klampa in här och gnälla? Starta en egen tråd om det du är intresserad av istället.

Zaapppeeee

Exakt hur skulle du säga att det går för dig?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-26 17:00

Jag tolkar det som att han synkar med datorn och sen på iphonen vill ha synk mot hitta.se

Ursprungligen av zappee:

Jag tolkar det som att han synkar med datorn och sen på iphonen vill ha synk mot hitta.se

Ja, och det är ju vad som efterfrågas av trådskaparen!

Om du sen vill ha hitta.se istället lär det vara sinnessjukt lätt att skriva om skriptet för det istället för eniro,

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-26 17:01

Och fortf. så skiljer Eniro och Hitta.se sig åt... inte mkt, but still!

känns knappt nå knystat då du gör skillnad på hitta.se och eniros nummer och adresstjänst.

  • Medlem
  • 2008-08-26 18:20

Lugna ner er lite nu. Man ska vara snäll.

Admin

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-03-03 16:01

bumpar tråden igen, satt här och försökte mig på att skriva ngt script för birthday.se men gav upp.
Någon som har kommit ngn vart?

  • Medlem
  • Falköping
  • 2010-03-11 09:56

En app som kollar upp nummer som inte finns i telefonboken finns reda. Gå in på iphoneinfo forumet så finns programmet whoiscalling att ladda ner. Letar på både hitta & eniro

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-11 13:46
Ursprungligen av micked:

En app som kollar upp nummer som inte finns i telefonboken finns reda. Gå in på iphoneinfo forumet så finns programmet whoiscalling att ladda ner. Letar på både hitta & eniro

Kräver jailbreak.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-11 14:00
Ursprungligen av kenjon:

Kräver jailbreak.

Men fungerar exceptionellt bra.. Supersnabb och träffsäker.

rekommenderas.

Ursprungligen av micked:

En app som kollar upp nummer som inte finns i telefonboken finns reda. Gå in på iphoneinfo forumet så finns programmet whoiscalling att ladda ner. Letar på både hitta & eniro

Grymt bra, det hade jag missat. Funkar klockrent!!

Tack för tipset.

  • Medlem
  • 2010-03-11 11:23

Vilket forum?

Ursprungligen av Baron:

Vilket forum?

Han syftar på www.iphoneinfo.se/forum/ som enligt egen utsago är "Sveriges största iPhoneforum".

  • Medlem
  • 2010-03-12 07:53
Ursprungligen av Adrian B:

Han syftar på iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige som enligt egen utsago är "Sveriges största iPhoneforum".

Haha, nu kallar de sig så här:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-12 11:39
Ursprungligen av Baron:

Haha, nu kallar de sig så här:

Missade att ngn ändrat det där... Oavsett, visa mig ett mer aktivt iPhonespecifikt forum i Sverige

Ursprungligen av Baron:

Haha, nu kallar de sig så här:

Välkomstrutan säger fortfarande "Välkommen till Sveriges största iPhoneforum!":

Nästan ingen jag känner är på vare sig Eniro eller Hitta.se :-D. Så - denna fuktion är ju meningslös för mig. Nix.

Men bör bizniz måste det ju vara guld. Jag måste dock mata in det mesta manuellt när det gäller bizniz också - då fakturaadresser och dom viktiga/rätta telefonnumren aldrig står på dessa söksajter. Inte mailadresser heller.

Så - jag får hamra vidare med tangentbordet. Annars är det ju en kul idé. Konstigt att inte t.ex. Eniro sätter stopp för sådant här - att man dammsuger deras dyrt införskaffade databasar. Eller går det inte att förhindra i.o.m. att det ligger på webben?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-04-09 11:56

Jag får inte detta att fungera, likt många andra, Adressboken avstängd - in med pluginen i Bibliotek/adressbok-plugins... startar programmet, nada händer... har provat med både det svenska samt norska verisionen utan att lyckats! Kör Snowleopard senaste veriosionen av det med!

Vad vara felet?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-04-17 08:06

Ingen som vet om hur man får detta att funka?

Finns det inte ett gäng bra appar för iphone som gör just detta numera?

Någon som är kunnig får gärna lista dem, kul att den boll som började rulla för flera år sedan nu mynnat ut i något!

//K

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-22 22:51
Ursprungligen av kebarb:

Finns det inte ett gäng bra appar för iphone som gör just detta numera?

Någon som är kunnig får gärna lista dem, kul att den boll som började rulla för flera år sedan nu mynnat ut i något!

//K

TrueCaller

Ursprungligen av zappee:

TrueCaller

Efter att ha läst en del om TrueCaller på webplatsen, vad är det egentligen (av alla flashiga listade funktioner) som funkar på iPhone?
Kände mig inte direkt klok efter att ha plöjt den befintliga infon...

/Jonas

Ursprungligen av jonas.pavletic:

Efter att ha läst en del om TrueCaller på webplatsen, vad är det egentligen (av alla flashiga listade funktioner) som funkar på iPhone?
Kände mig inte direkt klok efter att ha plöjt den befintliga infon...

/Jonas

Uppdatera adressboken från källor som hitta.se m.fl.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-25 11:55
Ursprungligen av keptang:

Uppdatera adressboken från källor som hitta.se m.fl.

Plus lägga till en blocklista för telefonförsäljare och även synka mot Facebook om du vill.

Bevaka tråden