Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skumt markerproblem i ProTools HD

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det var ett tag sedan jag körde ProTools (läs version 5.2) sedan och nu lyckades jag tydligen ställa till nåt med det ProTools HD system som jag jobbade med under gårdagen. Kort och koncist i hopp om att någon stött på problemet tidigare:

Oavsett var jag trycker på de synliga ljudspåren startar playbacken alltid på samma ställe - stället markeras med en blinkande markör så fort jag avslutat inspelning eller playback.

I tidslinjen längst uppe syns en röd fet markör nära uppspelning/inspelningen alltid börjar. Det finns en svarta liten markering precis där uppslepling/inspelning börjar och en en bit efter den röda markören - ungefär som om en rätt väl tilltagen pre-/post- roll vore markerad.

Det är enormt irriterande att försöka arbeta med detta fenomen i farten. Om man har tur kan man flytta den röda markören och får då spela därifrån man vill, men bara om man trycker i rätt tidslinje. Dessförinnan måste man också "samla ihop" de två svarta markörerna så att de sammanfaller med de röda.

Enkelt uttryckt: Vad är det jag lyckats aktivera och hur deaktiverar jag detsamma?

Hjälp så snart som möjligt skulle uppskattas. Tack så länge - letar vidare här och på resten av nätet sålänge.

///Ober

Om det är samma som i LE så borde det finnas en svart rad under timelinen som har lite blå/vita symboler bl.a. en där det står "a...z" brevid den har du en med pilar på, tryck på den så följer timeline din selection.

Provar det! Sitter inte vid anläggningen nu ... Var inne på nåt liknande efter mer letande. "Link Timeline and Edit Selection enabled" nånting ...

Stor tack för din tid, Jonas! Känner mig som en riktig dinosaurie!

Jajamen, det löste problemet Hehe sicken amatör man känner sig som. Nåja. Det var väl typ 2002 som jag satt med ProTools sist så det får förklara saken. Nu fungerar det.

Åter tack, Jonas!

Så lite så, fastnade med exakt samma sak för inte så länge sen, är Logicanvändare normalt och inte kört PT på länge heller, tog mycket tid och irritation innan man hittade den lilla detaljen!

1
Bevaka tråden