Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig V kanal på min skivspelare!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Technics Sl-J2 hemma som används ytterst frekvent till att spela skivor dock så har den med början i förrgår börjar att tappa vänsterkanalen vid vissa olyckliga tillfällen. Kan konstatera att det inte är förstärkaren som är boven då den levererar fin vänsterkanal då den matas med CD så jag undrar om någon har nån ide om vad som kan vara problemet?

Är det nålen som behöver bytas? Vet inte om det kan visa sig på det här viset? Tilläggas kan vara värt att när den tappat vänstekanalen kan man få fram den igen genom att dunka lite på spelaren, dvs. antagligen så är det glapp i signalkedjan men vet inte om det kan bero på att nålen pajjat, sitter löst etc. vad känns mest troligt?

på min 1210a var det pickupen, hade exakt samma problem med att ena kanalen försvann, lite kontaktsprej på stiften gjorde susen

Ja, det är inte många millivolt som ska flyttas runt i dom där delarna

Kan en enkel operation i stil med att ta loss och sätta tillbaka nålen några gånger alltså lösa problemet? Skall väl ta och prova det nån dag när man är hemma vid dagsljus..

Edit: Funderar förresten på om det kunde vara en bra ide att byra ut nålen ändå. Vet inte när den är bytt senast och skulle ju onekligen kännas bekvämt om man både visste att det var en ny nål som var skonsam mot skivorna samt att man kanske kan få lite hifi voodoo med en dyr en

Senast redigerat 2007-11-06 22:26
1
Bevaka tråden