Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon Java-programmerare i huset?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidköping
  • 2007-11-07 08:18

Jag hittade den bästa j2ME appleten på länge.
En helt vanlig metronom med fina inställningar hur man vill att den ska låta och uppföra sig. Den funkar på alla mobiler som kan köra J2ME. Jag har bifogat några filer, det ena är programmet och det andra är koden....?

Till frågan:
Det enda som jag saknar i den är en litet val där man kan få var 4:e ton att öka tonläget kanske en 20% eller så. Finns det någon där ute som känner för att vara lite medmänsklig fixa till det i detta programmet?

Jag är en apa som jagar räkor med en hammare när det kommer till programering.

hoppas att någon känner för att hjälpa mig.
Tack i förhand

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-07 21:15

Kikade lite på koden och har en ev. lösning. Dock har jag inget SDK för j2ME och kan inte testa/kompilera koden.
Kan posta en ev. lösning om du önskar och har möjlighet att kompilera.

Har prövat en lösning tyvärr får jag inte det att fungera på min mobil, fungerar däremot i en emulator. Testa och se om det fungerar hos dig ska försöka få igång det på min så länge...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-07 22:01

Mitt förslag på ändring var det här. Ej kompilerat.
Ändringarna ligger på rad 11 samt 49-51

Gjorde en liknande lösning men jag ändrade note variabeln med 20% inte volymen? Vilken menar du Dawda?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-07 22:40

Ahh, ser nu att det var tonläget som önskades höja. Missade det och läste det som volymen.

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2007-11-09 17:33

Jag installerade ditt program Sebastian men det funkade tyvärr inte.
Det var tonläget som jag ville ha höjt.

Tack för er hjälp iaf.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-10 18:35

sebastian_r använder du nån sdk för mac ?

Jepp finns en MIDP2.0 implementation att ladda ner härifrån: http://mpowerplayer.com/?cat=6

Har ett xcode template också som fungerar väldigt bra, är på jobbet nu men kan lägga upp det när jag kommer hem...

1
Bevaka tråden