Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parallels problem, "More than one Windows partitions are found"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Av någon anledning verkar jag ha fått 2 parallels-instanser? När jag bootar om min iMac i windows-läge så frågar den i DOS-prompten kvickt om jag vill starta Bootcamp eller en av två paralells-instanser.

(Jag har bara installerat Bootcamp och Parallels en gång, och jag har bara en virtual machine i Parallels)

Problemet är alltså att jag inte kan starta min Bootcamp-partition via Paralells längre (detta hände efter en omstart när startade om från native Windows XP och startade om datorn i XP). Felmeddelandet jag får när jag försöker boota min Bootcamp-partition från Parallels är "More than one Windows partitions are found. This is not a standard boot camp configuration. Please refer the the user guide blabla... for instructons on how to condifure Parallels virtual machine in case of a non-standard Boot Camp configuration on your Macintosh computer"

Ngn som har varit med om detta eller vet hur man åtgärdar det? Notera alltså att det går alldeles utmärkt att starta upp min bootcamp partition "native", bara inte från parallels.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-08 16:26

Har du en extern disk/partition som är Windowsformaterad? Jag råkade ut för samma fel när jag hade skapat en FAT32 partition på min externa FW disk. Jag löstee det genom att slå av den externa, starta Parallels och sen slå på den externa igen.

Nej jag har installerat bootcamp på min interna iMac-disk på en egen partition som är 100 GB (utav 750 totalt). Har börjat uppleva detta problem på båda mina macar som kör Paralells sedan jag installerade Jaguar på dem.

Clues anyone?

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-11-11 21:56

Jag har precis samma problem.
Jag har precis installerat Windows med Boot Camp och det lirar utan problem. Installerade sedan Parallels desktop och har valt att den virtuella maskinen ska använda boot camp-partitionen för att starta Windows, men här stöter jag på patrull.. Får exakt samma meddelande som trådskaparen.. Hade förvisso min firewiredisk igång, men har testat att stänga av den, utan resultat.
Jag kör Leopard.

Någon som känner till en lösning för detta?

Fortsättning:

Intressant, ibland lyckas jag starta min bootcamp-partition från paralells efter att jag startat om från native windows, oftast går det inte dock... när jag bootar datorn i Windows måste jag välja mellan att boota från Paralells eller Windows XP, om man väljer Paralells så får man ett felmeddelande om att vissa systemfiler saknas.

Uppenbarligen har det med leopard att göra, gissningsvis händer det för alla som har paralells och uppgraderar till Leoparden? Förhoppningsvis kommer det väl en fix från Apple eller Paralells....

1
Bevaka tråden