Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme N och och portforwarding någon som har problem?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-08 13:50

och portforwarding

någon mer här som har problem med att nat;a ftp protokollet?

jag kan inte ftpa in mot någon av mina ftpkärror.. oavsättportnummer

någon som har liknande problem?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-12-31 00:40

Yes, jag har (haft) samma problem. Ftp funkade helt enkelt inte att forwarda... Efter mycket felsökande och hårslitande hittade jag en lösning. Jag hade igång Internetdelning under delning, vilket tydligen störde nätverket. Jag bockade ur detta, sen fungerade Ftp:n direkt. Detta hade jag dock inga problem med med min gamla netgear-router.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-05 19:16

och jag får rätta mig själv lite där... det problem jag hade var ju den interna trafiken som stördes.. När jag sedan kollade externt så funkade det ju inte alls med passiv FTP, däremot med aktiv. (använde Cyberduck) För att få det hela att funka med både passiv ftp ändrade jag ftp-porten från 21 till annat portnummer och forwardade denna i Airporten. Detta löste alltså problemet. Men vad det beror på att standardport 21 inte vill har jag inget svar på. Funderade på som någon sa att om man har en hårddisk utdelad på Airporten att det blir en konflikt med portarna där. Detta har jag dock inte testat än.

1
Bevaka tråden