Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99:ans reparatör team

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har för mig att vi hade en tråd om detta där folk berätta om vad dom kunde på reparation etc. sidan. Hittar inte den tråden. I och med att jag nu står med trasig utrustning vill jag gärna ha tips på folk som är 99:are och som kan sånt här med lödning, insmorjning, sandblästring etc. Kan man sticky av det här så kan folk få hjälp,eller?
Mitt problem är en alesis micron med trasiga FET transistorer. Jag har införskaffat nya ersättningar och behöver hjälp av stadig lödhand i Stockholm. Ich bezahle också.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-11-14 16:22

Kan man be om tips på åtgärder här också utan att behöva fråga efter någon som kan löda och så där om man kan göra det själv?

Jag känner till i alla fall en annan (än mig) stadig lödhand i Stockholm, dar303. Vet inte om han hinner göra något på stört bara. Dessutom finns det minst en annan här som håller på att sakta men säkert bygga upp bättre lödkolvskillz. Vet inte om jag hinner för egen del just nu, många soppor i den här sleven eller något.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-15 11:37

Visst finns det väl en del personer här på 99:an som pysslar med service och reparation av musikutrustning! Både Magnus D och dar303 är ju extremt bra exempel på personer som har en mycket bra kompetens inom detta område. Båda finns dessutom i Stockholmsområdet vilket en klar fördel för de som bor i Stockholm.

En annan kunnig person som finns här på 99:an är SynthX. Han har genomfört en hel del roliga projekt och en del av dem kan man se på hans hemsida.

Själv så gör jag också en del jobb inom området för reparation, service och konstruktion av ljudutrustning. Jag och mitt lilla företag finns i Västerås men jobbar till stora delar med kunder som finns i Mälardalen och Stockholmsregionen. Jag jobbar helst med Moog, Yamaha och Sequential Cricuits då jag har en hel del reservdelar till en många av deras gamla produkter.

Det finns säkerligen fler personer här på 99:an som pysslar med service och reparation men ovanstående är de som jag kommer och tänka på just nu ...

jag är inte så bra på att laga saker,
men däremot är jag en jävel på att ha sönder saker (circuitbending)!

befinner mig i sthlm fram till jul.

1
Bevaka tråden