Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort bilder - Hjälp!!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ursäkta! Här kommer en total amatörfråga...
Läser alla häftiga inlägg om Jailbreak och skulle verkligen vilja...men vågar mig nog inte på det. Har just köpt min första iPod och kan för mitt liv inte ens fatta hur man tar bort bilder som man lagt in på Touchen... Något "bildalternativ" finns ju inte i iTunes, utan bara musik, film & TV. Hur gör man? (kör Mac)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-15 15:17

tjena!

var inte rädd. alla är nybörjare någon gång.

bilderna på iPoden synkas med en mapp på din dator. alltså, de bilderna som finns i mappen du valt finns på ipoden. ta bort dem från mappen och de försvinner från ipoden, lägg till bilder och de dyker upp på ipoden. allt detta görs när du kopplar din ipod till itunes. det kan vara möjligt att du måste markera din ipod i listan och trycka på "synkronisera" i högra nedre hörnet för att detta ska hända. det är jag inte säker på.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-18 02:44

Bilder i iTunes

Ursprungligen av Parsmo:

Ursäkta! Här kommer en total amatörfråga...
Läser alla häftiga inlägg om Jailbreak och skulle verkligen vilja...men vågar mig nog inte på det. Har just köpt min första iPod och kan för mitt liv inte ens fatta hur man tar bort bilder som man lagt in på Touchen... Något "bildalternativ" finns ju inte i iTunes, utan bara musik, film & TV. Hur gör man? (kör Mac)

Så här ser det ut (på engelska dock, men det ser väl likadant ut i svenska OS).
Gör en egen mapp i t.ex ditt bildarkiv på din hårddisk där du lägger bilderna du vill ha på podden.

Gå in och klicka på Sync pictures from och leta rätt på ovanstående mapp.
Välj vilka undermappar (om du skapat olika kategorier i din bildmapp!) du ska ha genom att kryssa för rutan bredvid mapp namnen, på samma sätt tar du bort bilder.

Vi föddes alla med ett behov av att trycka på knappar...tryck på bara! Det enda som kan hända är att världen slutar snurra! he he

Jag har också köpt min första ipod. Har varit lite anti-itunes innan och det här förbättrar inte min syn på det direkt. Hur svårt kan det vara att ha en funktion där man lägga till/ta bort enstaka bilder?
Jag har tex lagt över bilder från en annan dator än min egen... måste jag då resa till andra sidan stan för att ta bort en bild från min ipod?
Ok det finns ju säkert andra sätt att ta bort dom men anledningen till att ipoden är "låst" till itunes måste ju vara att inga andra program ska behövas? :/

1
Bevaka tråden