Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkel uppgradering från 1.1.1 -> 1.1.2

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hittade ingen tråd där någon har nämnt detta men om det finns ber jag om ursäkt. O:-)

På hackint0sh's forum finns nu en tråd där man förklarar hur man enkelt kan uppdatera sin 1.1.1 till 1.1.2.

Taget från tråden:

1. run octoprep on the iphone
2. update to 1.1.2 (click update not restore i itunes)
3. jailbreak using 1.1.2 jailbreak (there is a new one where activation and youtube are already working)
4. SSh Anysim 1.2.1u
5. Reboot the phone and turn on the AIRPLANE mode (this is important so that it won't crash summerboard when unlocking is running) and run Anysim 1.2.1.
6. install iWorld
7. your done...

Detta verkar vara mycket enklare än de förra guiderna som involverade återställning av telefonen. Läste igenom tråden snabbt och det verkar fungera men det finns ju aldrig garantier.
OBSERVERA: Att installera SwePhone efter man har uppdaterat till 1.1.2 innebär att telefonen hänger sig och man får börja om från början.

Senast redigerat 2007-11-27 08:31
  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-11-26 16:01

I stort sett så gjorde jag. Funkar klockrent! viktigt att man klickar UPPDATERA och inte "Återställ" i Itu nes. Då försvinner ändringarna som Oktoprep gjorde.

om man uppgraderar en 1.1.1 till 1.1.2 så går det väll inte att ringa på den?
eller har jag missat nått?

Ursprungligen av MartBeat:

om man uppgraderar en 1.1.1 till 1.1.2 så går det väll inte att ringa på den?
eller har jag missat nått?

Efter man installerat anySIM 1.2.1u och iWorld ska det gå att ringa utan problem.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-11-26 16:57

Jo jag använder Tele2 på min telefon helt utan problem

Bland det bästa med 1.1.2 är att man numera får sms från sin operatör vid meddelande i telefonsvararen. Det har jag inte fått tidigare.

Som god trådskapare testade jag att uppdatera till 1.1.2. Det gick dock inte så bra, fick ett felmeddelande när iTunes hade laddat ner 1.1.2-uppdateringen och iPhonen gick heller inte att återställa till 1.1.1.

Kopplade dock ihop den med iNdependence och då startade den direkt, utan att jag behövde göra någonting.

Har haft problem med .dmg-filer på min dator, det står "okänd kontrollsumma" och "spill vid kodek" eller liknande ibland när jag laddat ner. Kan eventuellt ha något med detta att göra. Ska testa på MacBooken också när den kommer hem.

EDIT: Följde guiden med min MacBook istället och då fungerade det utan problem! Får nog göra en återställning på iMacen alt byta hårddisk. Och definitivt göra en backup...

Senast redigerat 2007-11-26 20:30
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-26 21:50

Jag körde octoprep och uppdaterade sedan till 1.1.2, men nu verkar den ha fastnat i inaktiverat läge. Jag har kört Jailbreak (den som snurrade i Terminalen), men det händer inget efter att den är klar. Vad göra?

Ursprungligen av koze:

Jag körde octoprep och uppdaterade sedan till 1.1.2, men nu verkar den ha fastnat i inaktiverat läge. Jag har kört Jailbreak (den som snurrade i Terminalen), men det händer inget efter att den är klar. Vad göra?

Jag var tvungen att köra Jailbreak några gånger innan det startade. Men sen gick det fint.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-26 22:24
Ursprungligen av johan_fbg:

Jag var tvungen att köra Jailbreak några gånger innan det startade. Men sen gick det fint.

Jag körde rätt Jailbreak nu, och nu funkar det. Allt såg bra ut, och upplåsningen funkade bra. Däremot pajade den när jag installerade SwePhone från Installer.app (jag vet, jag får skylla mig själv). Återställer från iTunes nu.

Ursprungligen av koze:

Jag körde rätt Jailbreak nu, och nu funkar det. Allt såg bra ut, och upplåsningen funkade bra. Däremot pajade den när jag installerade SwePhone från Installer.app (jag vet, jag får skylla mig själv). Återställer från iTunes nu.

Haha, gjorde precis samma sak! Observera att om man återställer till 1.1.2 så försvinner möjligheten att jailbreaka och du får gå tillbaka till steg ett igen. Jag antar att man måste vara i 1.1.1 för att installera octoprep så jag följer denna guiden för att komma dit.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-26 22:47
Ursprungligen av johan_fbg:

Haha, gjorde precis samma sak! Observera att om man återställer till 1.1.2 så försvinner möjligheten att jailbreaka och du får gå tillbaka till steg ett igen. Jag antar att man måste vara i 1.1.1 för att installera octoprep så jag följer denna guiden för att komma dit.

Jag orkar inte! Kan man inte restora backupen? Dessutom funkar väl inte iNdependence med senaste iTunes?

Ursprungligen av koze:

Jag orkar inte! Kan man inte restora backupen? Dessutom funkar väl inte iNdependence med senaste iTunes?

Guiden förklarar hur du ska göra för att få det hela att funka, inklusive iNdependence! Vet inte hur eller om man kan restora backupen...

Angående orken är jag glad att jag har sovmorgon i morgon...

Jag kommer inte göra detta förrän MÅNGA har gjort det före mig! Eller innan Adrian B säger att det är ok

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-26 23:22
Ursprungligen av svantet:

Jag kommer inte göra detta förrän MÅNGA har gjort det före mig! Eller innan Adrian B säger att det är ok

Där håller jag med dig till fullo! När Adrian har gjort det och lägger ut en vettig guide så kommer jag också att testa. Innan dess så får den gå på 1.1.1 och jag har en känsla av att det inte skiljer så mkt på 1.1.1 och 1.1.2

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-27 07:31

[QUOTE="Zebbe";1405623]Där håller jag med dig till fullo! När Adrian har gjort det och lägger ut en vettig guide så kommer jag också att testa. Innan dess så får den gå på 1.1.1 och jag har en känsla av att det inte skiljer så mkt på 1.1.1 och 1.1.2[/QUOTE]

Vad är det för fel på guiden ovan? Det här fungerar utmärkt så länge man inte installerar SwePhone.

Ursprungligen av koze:

Vad är det för fel på guiden ovan? Det här fungerar utmärkt så länge man inte installerar SwePhone.

Jo, det gjorde min med, hade visst AT&T-kortet kvar :">

Varning utfärdad.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-27 10:01
Ursprungligen av johan_fbg:

Jo, det gjorde min med, hade visst AT&T-kortet kvar :">

Varning utfärdad.

Bra. Hur väljer man Svenska i International?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-11-27 10:35
Ursprungligen av koze:

Bra. Hur väljer man Svenska i International?

Det går inte.

Men du har ÅÄÖ på samma sätt som i 1.1.1

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-27 10:40
Ursprungligen av Patrikg:

Det går inte.

Men du har ÅÄÖ på samma sätt som i 1.1.1

Jag tänkte om man kan installera "Enable International Menu" från källan i.unlock.no i Installer.app. Den är gjord för 1.1.1 tror jag, men om man tänker på hur det gick när man installerade SwePhone 1.1.1 på 1.1.2 så kanske man ska ta det lite lugnt..

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-26 22:33

Jävlar. Jag återställde iphonen, och nu är den helt virgin i iTunes ögon. Kan inte restora backupen!! Kan inte heller Jailbreaka eftersom jag inte kan köra octoprep..

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-11-26 22:53

Men vad pysslar ni med?

Blir det fel och ni måste återställa så får ni jailbreaka 1.1.1 igen och installera Oktoprep. Därefter är det bara att UPPDATERA till 1.1.2.

Ursprungligen av Patrikg:

Men vad pysslar ni med?

Blir det fel och ni måste återställa så får ni jailbreaka 1.1.1 igen och installera Oktoprep. Därefter är det bara att UPPDATERA till 1.1.2.

Efter vi installerade SwePhone hängde sig telefonerna och det gick inte att komma åt telefonen alls och det gick inte att nedgradera till 1.1.1 direkt utan det enda som gick var att göra en återställning till 1.1.2.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-11-27 00:32
Ursprungligen av johan_fbg:

Efter vi installerade SwePhone hängde sig telefonerna och det gick inte att komma åt telefonen alls och det gick inte att nedgradera till 1.1.1 direkt utan det enda som gick var att göra en återställning till 1.1.2.

Ah samma misstag som mig

Kanske nåt för admins att lägga ut en varning om på ifun.se?

Ursprungligen av Patrikg:

Ah samma misstag som mig

Kanske nåt för admins att lägga ut en varning om på ifun.se?

De har faktiskt varnat för att uppdatera till 1.1.2 innan de har "gett klartecken". Jag får inte riktigt ominstallationen att fungera. anySIM vill inte låsa upp telefonen när jag nedgraderat till 1.0.2. Hur gjorde du?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-27 07:25
Ursprungligen av johan_fbg:

De har faktiskt varnat för att uppdatera till 1.1.2 innan de har "gett klartecken". Jag får inte riktigt ominstallationen att fungera. anySIM vill inte låsa upp telefonen när jag nedgraderat till 1.0.2. Hur gjorde du?

Min upplåsning ligger kvar, så jag skippar den och ska uppgradera till 1.1.1 nu. Lägg iaf in en varning i ditt första inlägg.

Vad är det som är nytt i 1.1.2 som skulle göra det värt att uppdatera sen när det väl fungerar problemfritt?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-27 11:12

Den här guiden är mycket bra för att uppgradera från 1.1.1 till 1.1.2: http://www.hackint0sh.org/forum/showpost.php?p=129232&postcount=11

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-27 11:44

Vad är dealen med att uppgradera en fungerande 1.1.1-telefon?

Min teori är att inte uppgradera något som fungerar om det inte är någon väldig intressant nyhet i uppgraderingen som jag inte kan leva utan. Får en känsla av att flera iPhone-användare pillar lite förmycket på sina telefoner bara för att det går.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-27 13:12
Ursprungligen av Grandy:

Vad är dealen med att uppgradera en fungerande 1.1.1-telefon?

Min teori är att inte uppgradera något som fungerar om det inte är någon väldig intressant nyhet i uppgraderingen som jag inte kan leva utan. Får en känsla av att flera iPhone-användare pillar lite förmycket på sina telefoner bara för att det går.

Jag håller helt med dig. Min största drivkraft är nog att man vill ha det senaste, och förhoppningsvis behöver man inte ångra sig i det här fallet. Man vill ju inte att folk kommer fram till typ 1.1.1 som "den gyllene firmwaren som man kunde trixa med" t ex. Nu väntar jag bara på SwePhone för 1.1.2 så är man hemma igen.. Nu har jag donerat en hundring till iFun också.

Precis, vad för nya funktioner finns det i 1.1.2?

Bevaka tråden