Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Swirly MMS till iPhone

Tråden skapades och har fått 220 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-03-21 19:18
Ursprungligen av kenjon:

Ska det verkligen vara port 8799...?

Ngt annat förslag på port??

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-21 21:27
Ursprungligen av ERB:

Ngt annat förslag på port??

Lämna det blankt....

Kan jag ha gjort ngt fel i installationen av mms-programmet? Jag hittar ingen fil som heter /var-mapp. Jag hittar en mapp som heter media men där under ligger ingen mmsfilesmapp...

Ursprungligen av 356Speedster:

Kan jag ha gjort ngt fel i installationen av mms-programmet? Jag hittar ingen fil som heter /var-mapp. Jag hittar en mapp som heter media men där under ligger ingen mmsfilesmapp...

Även om du går längre bakåt i mappkedjen? Trycker på ".."(eller "up") tills du är i "private"-mappen?
Kommer du till "private"-mappen?

Det löste sig när jag klickade i att jag ville komma åt SYS mapparna. Tack för hjälpen!

Ursprungligen av 356Speedster:

Det löste sig när jag klickade i att jag ville komma åt SYS mapparna. Tack för hjälpen!

Ok, bra.

  • Medlem
  • Kristinehamn
  • 2008-04-13 14:41

Jag har sökt överallt efter ett svar på min fråga, men har ej hittat nått:

Finns det något program som gör att jag kan kopiera bilderna jag får i ett mms så det hamnar tex. i Camera Roll så jag kan använda bilden till tex. wallpaper eller tilldela bilden en kontakt?

Jag har försökt att kopiera bilden i Finder till Camera roll men den hamnar inte där?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-18 15:31

MMS med Telenor?

Måste man ha EDGE för att kunna skicka MMS med SwirlyMMS? Och är det bara med Swirly man kan skicka MMS med? Puss

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-18 15:42

Vad är egentligen MMS? Om du svarar på den frågan så har du svaret på din fråga.

//Rob

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-04-18 16:27

Har Telenor och MMS skickas med SwirlyMMS genom GPRS.

Jag har ett problem med Swirly... jag kan skicka MMS utan problem men inte hämta hem den när jag väl fått de?
Någon som har likande problem?

Har inställningar enligt tråden, kör tele2, har Wifi avstängt

sirandrew:
ett tips är deras forum, fungerar bra och man får svar på de mesta

Har senaste Iphone 1.1.4 med Swirly MMS, att skicka går bra, om mottagaren svarar med MMS går det också bra att "Fetcha". Men om någon skickar ett "nytt" MMS inget svar MMS så får jag SMS med länkt istället?? Har Tele2 med föreslagna inställningar.

MRM-Racing:
Kolla runt lite här och se om någon haft liknande: http://swirlyspace.com/forum/

Tack jag har gjort det och slängt ut en support fråga där, skall även kolla med Tele2.

Visade sig vara att jag hade dubbelkort (visste det ej) hos Tele2, de stängde bara av det andra kortet. De såg även att jag körde Iphone och gav lite inställningstips från deras tekniker. Så nu fungerar det.

MRM-racing:
Berätta gärna om inställningstipsen!

Han sa att det finns 3 st olika simkort, 2G, 2G/3G och 3G. men att 3G går bra, att jag skulle lämna namn och lösen tomt i EDGE settings och bara ha APN. Att vissa har problem med SMS när man fått meddelande i röstbrevlådan kommer tyvärr inte ihåg mera just nu.

Ursprungligen av MRM-Racing:

Han sa att det finns 3 st olika simkort, 2G, 2G/3G och 3G. men att 3G går bra, att jag skulle lämna namn och lösen tomt i EDGE settings och bara ha APN. Att vissa har problem med SMS när man fått meddelande i röstbrevlådan kommer tyvärr inte ihåg mera just nu.

Ok, då är det sådant som diskuterats här sedan iPhonen kom.

Se mms i normal storlek

Installerade mobilefinder och preview, kan se mina mms i var/mobile/media..., men de finns bara i små tumbnails-versioner och när jag dubbelklickar på bilderna, launchar preview, men bilden kommer inte upp och det är ist helt svart. Jag provar att markera bilden, trycker "modify" längst ner, "open with" och väljer preview, men samma sak händer. Nån som råkat ut för samma och vet hur jag får det att funka?

....

Ingen som vet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-10 15:39
Ursprungligen av Fille_jr:

Ingen som vet?

Tja. har samma problem. Fetchar MMS bilden, men sedan vet jag fan inte vart den tar vägen:'(

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-06-16 22:47

Hänger sig.

Har stora problem med MobileFinder, så fort jag fetchat ett mms och sedan går in i finder eller preview för att kolla så hänger sig luren och startar om varje gång. Har provat att ta bort och installera igen men det är samma sak. Det konstiga är att det har fungerat i flera månader men helt plötsligt börjat krångla. Är det någon som har haft eller har samma problem som vet hur man löser det?

Hej alla iPhone+MMS-användare,

Om några dagar så släpper vi version 1.0 av SwirlyMMS och då kommer ni inte att ha den typ av problem med MMS en del av er verkar ha för tillfället!

SwirlySpace.com • View topic - v1.0 Beta is out...

/Tommy

PS. Jag kan tyvärr inte svara på rak hand vad era problem med 0.3.8 beror på. Har ni kikat i vårt forum efter tips o hjälp: http://swirlyspace.com/fourm?

Ursprungligen av tommysvensson:

Hej alla iPhone+MMS-användare,

Om några dagar så släpper vi version 1.0 av SwirlyMMS och då kommer ni inte att ha den typ av problem med MMS en del av er verkar ha för tillfället!

SwirlySpace.com • View topic - v1.0 Beta is out...

/Tommy

PS. Jag kan tyvärr inte svara på rak hand vad era problem med 0.3.8 beror på. Har ni kikat i vårt forum efter tips o hjälp: http://swirlyspace.com/fourm?

Kommer man kunna läsa MMS:et direkt i programmet? Kommer programmet gå att köpa via App Store i sommar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-01 14:39
Ursprungligen av Patrik D:

Kommer man kunna läsa MMS:et direkt i programmet? Kommer programmet gå att köpa via App Store i sommar?

Kan man läsa mms direkt i SwirlyMMS nu (version 1.0/1.1)? eller behöver man fortfarande finder?

Ursprungligen av qxziw:

Kan man läsa mms direkt i SwirlyMMS nu (version 1.0/1.1)? eller behöver man fortfarande finder?

Behöver inte finder längre...

Skulle bara tipsa om iMMESS MMS-viewer.
Klockrent program där du slipper krångle med Finder eller FileBrowser för att kolla MMS:en.
Fungerar klockrent!

Nu är den ute.

1.0 av swirlyspace mms

funkar kanon!

Ursprungligen av osstools:

Nu är den ute.

1.0 av swirlyspace mms

funkar kanon!

Inte nu längre ! Kördes efter vad jag förstår ut till ett mindre antal för testning innan skarp version kommer om några dagar.

Bevaka tråden