Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur föra över ljud från analog bandspelare till MBP?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MBP och en Olympus Pearlcorder S804 (från början av 1990-talet) och har några intervjuer som jag jag gjort i samband med en kandidatuppsats, som jag skulle vilja föra över till datorn.

Någon som vet om det fungerar att föra över ljudet från minikassetterna i Pearlcordern till MBP via någon mjukvara såsom t ex Audacity eller Audio hijack? Eller måste man ha en slags analog-digital-omvandlare för att få det att fungera?

Ursprungligen av Peter Edwardsson:

Eller måste man ha en slags analog-digital-omvandlare för att få det att fungera?

Japp, som macbookens inbyggda ljudkort.

Förutsatt att bandspelaren har ett hörlursuttag, dra en sån här kabel till linjeingången på macbooken.

Sen är det bara att spela in i garageband/audacity.

Tackar. Jag ska testa så fort jag hittar en liknande kabel (tror jag har någon i någon låda någonstans).

Är Garageband lika bra verktyg som Audacity i det här fallet eller vilken är att föredra? Har i princip ingen erfarenhet av något av dessa program, men har bägge två i datorn.

Båda två ska nog fungera fint. Däremot kan nog audacity spara lite tid om du ska göra mycket. Kan tänka mig att man behöver mixa ned i garageband vilket ger ett extra arbetsmoment.

1
Bevaka tråden