Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upprop: Är du en switcher?

Tråden skapades och har fått 1711 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sitter sedan några veckor på en MacBook som jag fick köpa billigt. Har renoverat och uppgraderat den och känner mej mer än nöjd. Är egentligen äckligt inbiten PC användare men körde Mac redan för 10-15 år sen. Jag saknar verkligen inte PC. Jag har hittat värdiga program för Mac som funkar lika bra. OS X är underbart stabilt. Nog för att Windows 7 kändes rätt trevligt den korta tiden jag körde det. Men inget slår min älskade Mac! Igår satt jag dock en halvtimma lätt frustrerad över hur jag skulle få sidoknappen på min mus att kunna gå bakåt i Safari. Men tillslut gick det! Allting tar sin tid

  • Medlem
  • Varberg
  • 2009-11-26 16:02

Jag är en switcher!!!

Började mitt liv med c64, gick vidare till Amiga, men har kört pc sedan 1992.
Vid nyår "började mitt byte till mac" genom att köpa en Ipod Touch.... I augusti separerade jag och min sambo och då "tröstköpte" jag mig en Iphone.
Jag har sedan ett par år tillbaka varit väldigt nyfiken på mac, men dom har varit för dyra för mig, men igår gjorde jag slag i saken och köpte mig en begagnad MacBook 1,1.
Nu sitter jag här och försöker lära mig, men jag är helnöjd redan.

Jag har skapat en Blogg där jag tänkte skriva om mitt byte från Win XP till Mac. Bloggen hittar du här Att byta till Mac

Ursprungligen av Bosen:

Jag är en switcher!!!

Började mitt liv med c64, gick vidare till Amiga, men har kört pc sedan 1992.
Vid nyår "började mitt byte till mac" genom att köpa en Ipod Touch.... I augusti separerade jag och min sambo och då "tröstköpte" jag mig en Iphone.
Jag har sedan ett par år tillbaka varit väldigt nyfiken på mac, men dom har varit för dyra för mig, men igår gjorde jag slag i saken och köpte mig en begagnad MacBook 1,1.
Nu sitter jag här och försöker lära mig, men jag är helnöjd redan.

Jag har skapat en Blogg där jag tänkte skriva om mitt byte från Win XP till Mac. Bloggen hittar du här Att byta till Mac

Fler som kört c64 och Amiga, kul!
Välkommen ombord.

Skall kolla in bloggen!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-11-26 16:00

Jag är nu äntligen en switcher. Stolt ägare av en 27" iMac med Core2Duo. Har lite små pbroblem med Osx som hur raderar man något som är framför markören. Som i windows delete. Undrar även om man kan använda en halv full extern hårdisk och typ partionera halva och använda den som back up för time machine?

Edit, Stör mig mycket på att allt är så litet i safari. Skulle gärna vilja ha text/bilde/videos större. Typ som vanlig zoom i Windows, inte zooma hela förnstret som i OSX

Senast redigerat 2009-11-26 16:17
Ursprungligen av franzer:

Jag är nu äntligen en switcher. Stolt ägare av en 27" iMac med Core2Duo. Har lite små pbroblem med Osx som hur raderar man något som är framför markören. Som i windows delete.

Beror kanske på vilket tangentbord du har, men man kan på min växla mellan att sudda bakåt o framåt genom att hålla nere fn-tangenten med bakåt-pilen.. har en mbp så det kanske skiljer sig.. hoppas det hjälper..

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-11-26 17:51
Ursprungligen av klarabara:

Beror kanske på vilket tangentbord du har, men man kan på min växla mellan att sudda bakåt o framåt genom att hålla nere fn-tangenten med bakåt-pilen.. har en mbp så det kanske skiljer sig.. hoppas det hjälper..

Okej , har det trådlösa "mini" tangentbordet utan numpad man fick med nya iMacen. Och det funkar bara att jag hade en annan funktion inställd på fn förrut

Här sitter man och kramar kaffekoppen en måndagmorgon och försöker hitta på ursäkter att inte börja jobba.. och att skriva lite på 99-forumet låter som en utmärkt ursäkt

Jag kommer också från C64 / Amiga-användande för länge sedan. Började en utbildning för en massa år sen med inriktning webb / design / programmering, och såklart var det PC som gällde då. Körde PC sedan dess.

Börjde köra eget företag inom webbutveckling, och efter ett tag kände jag att det vore praktiskt att ha en mac för att testa olika projekt på, samtidigt som jag ville ha en HTPC-burk som var liten, tyst och strömsnål. Samma vecka släpptes första MacMinin med intel-processor, så det var ett lysande tillfälle att slå till. Körde den som filmdator bra länge (fortfarande, faktiskt), och tyckte den var trevlig att knappa på ibland.

Förra året den här tiden hade jag lite vinst i företaget att handla upp Jag var ute efter en bärbar, och efter att ha hört/läst mycket om macbooken samt klämt lite på en blev jag väldigt sugen på en sådan att ha i jobbet, framför allt på resor. Tänkte att det går ju alltid köra bootcamp. Det blev en alu 13" macbok, och den har verkligen används flitigt. Ruskigt trevlig dator på alla sätt och vis. Nu för nån månad sen började gamla PC:n jag jobbar på bli lite trött, och det var dags för uppgradering. Mycket pga erfarenheterna från min macbook vågade jag ta steget och byta. Beställde en iMac i7. Ska det göras ska det göras ordentligt, som man säger

Nu har jag suttit några veckor med min mac och börjat vänja mig. Stor omställning på vissa saker, men överlag har det gått smidigt. Här är några för / nackdelar enligt mig:

Fördelar:
* Enkelheten. Exempel: Skulle dela ut mitt 3G-internet över wifi på min pc-laptop. Efter nån timme eller två av klickande i nätverksinställningar / avancerat-tabbar, skapande av ad-hoc, omstarter mm lyckades jag äntligen få igång det. Att återfå gamla wifi-inställningarna var inte heller tvärenkelt, för den funkade såklart inte när jag var klar och tog ut modemet igen. Provade samma på mac:en av ren nyfikenhet senare. Sharing -> slå på Internet Sharing -> share internet from (valde modemet i droplist) -> share by (valde airport). Klart! Sjukt mycket smidigare. Precis så är egentligen alla systeminställningar mm. Bra genomtänkt och smidigt.
* Systemupplägget. Känns mycket mer robust. Efter att ha grötat runt i Windows en hel del med registry-redigering, registrering av dll:er, försöka hitta var windows lagrar allt osv så kan jag inte säga att det är direkt snyggt uppbyggt. Macens bsd-grund och upplägg är väldigt logiskt och bra.
* Design - Det är vi nog överens om att Apple kan. Känns bara så mycket lyxigare att jobba vid datorer där någon verkligen tänkt till, alla knappar hörn och till och med sladdar är designade att se bra ut. Klart värt några extra kronor enligt mig. Gäller även GUI:t, känns mycket mer genomtänkt.
* Utbudet - I stort sett alla program jag körde på PC finns till Mac, eller iaf värdiga ersättare. Finns några enstaka som saknas, men de kör jag genom VMWare Fusion, som för övrigt är en lysande produkt.
* Time Machine - underbar i sin enkelthet. Fungerar klockrent.
* Drivrutiner - Har hittills inte hittat en pryl som inte funkat som "plug'n play". Skrivare mm är bara att plugga in, så dyker den upp med bild och allt direkt och funkar klockrent. Även nätverket, när man i Windows fick söka runt i "Datorer nära mig" osv (vilket aldrig funkade heller, man fick alltid kolla IP och skriva in typ "\\192.168.0.123\myshare\") så ploppar alla prylar upp direkt i finder så fort jag slår på dem. Aldrig nånsin haft kommunikationsproblem mellan prylar i OSX.

Några nackdelar finns såklart också:

* Finder - tycker den saknar en hel del saker för att man ska få full kontroll. Hittade dock Path Finder som ger mig allt jag saknat, så det är inget direkt problem.
* Menyn i topplisten istället för i fönstret - jag vet att det diskuterats flitigt, men jag har inte vant mig än. Har man jobbat med pc i 10år+ är det knepigt att vänja om sig. Tycker att det är lite irriterande.
* Samma tema - att program inte stängs när man stänger föntret. Har läst många diskussioner runt det också, samt att Apple säger i riktlinjer att programmet bör stängas när man stänger fönstret om det inte kör bakgrundsaktiviteter mm, men annars kan det ligga kvar - tycker inte att alla följer det riktigt, nu fungerar det lite slumpat. System Prefs och iPhoto stängs t ex, men inte iTunes eller Safari. Väldigt litet irritationsmoment förvisso, men det finns ändå där. Säkert vanesak det också.
* Program verkar generellt sämre testade i Macversion. Har märkt buggar i flera större program som jag har svårt att förstå hur de kom igenom kvalitetskontrollen alls T ex firefox, det kan börja ta 100% cpu på os < 10.6.2, samt gör ibland så att vänstermusklick blir högermusklick tills man stängt fönstret (känd bugg som fixas i nästa release som kommer snart) osv. Liknande småfel har jag märkt i många program. Det är inte fel i OS X eller hårvara, bara mjukvarubuggar.. Ändå konstigt, lägger utvecklare mindre tid på macversioner av program?
* Märkte att om man drar en mapp till en destination där det redan finns en mapp med samma namn, så deletas den gamla helt först. I Windows "mergeas" mapparna. Det lärde jag mig den hårda vägen :).

I övrigt är det mest småsaker jag stör mig på i olika program. Varför kan t ex inte Adium ge valet att skicka meddelanden med ctrl+enter som i stort sett alla andra IM-klienter har? Typ sådana saker.

Nåja, det är som sagt mest mindre saker jag stör mig på. I det stora hela väger fördelarna upp nackdelarna med stor marginal. Jag ska sitta och vänja mig lite mer vid de saker man är ovana vid, om några månader till är jag säkert ett stort fan av allt jag stört mig på Är väldigt nöjd med mitt byte iaf, och saknar inte PC:n det minsta. Kör iofs både XP och Win7 på VMWare, men det är bara för att komma åt vissa enstaka program, och bara när jag måste. 99% av jobbet sker i OS X, och fungerar lysande

/ Nöjd switcher

Jag har ägt följande macar: iBook G3, Mac Mini G4 samt Power Mac G5 - samtliga trevliga på sitt sätt, dock rätt slöa med dagens mått mätt.

Lösningen just nu är en hemmabyggd Quad Core 3,00GHz, 4GB RAM och ett GTX 275 grafikkort. Sjukt snabb, och för mig en bra kompromiss mellan PC och Mac. Gillar att ha kontroll på maskinvaran... Pajar moderkortet så kostar ett nytt 500kr, händer samma med t.ex. en iMac efter 2-3 år ligger priset på 5000kr ...

Fast nästa maskin blir nog en MacBook Pro...

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2009-12-09 23:03

Switcher? Jag? Nä, tror inte det.
Däremot en pcanvändare/anhängare sedan -92.
På den tiden var mac iaf inget vidare. Tror det fanns något redan då där datorn satt som en "svullnad" under skärmen. Så det blev pc.
Gick en grafisk utbildning runt sekelskiftet där vi använde mac ca 10 timmar i veckan. Det var ingen rolig upplevelse på den tiden heller så jag fortsatte med pc.

Tänkte för ett par veckor sedan köpa en netbook eftersom min bärbara pc med dockningstation, DiNovo edge tgb samt tillhörande lasermus blivit mer stationär. Var inne en runda på tradera och såg några auktioner med några små bärbara, 13" skärm, med intel c2 lite lagom minne och hårddisk. Tänkte att det är nog lika bra som en netbook.

Så jag slog till på en MacBook 2Ghz/3GB/160GB med superdrive (tror den är från 2006/2007).

Har nu haft den snart två veckor och begriper mig fortfarande inte på Apples "logik" gällande operativsystem och hårdvara.

Men jag tror jag fortsätter med snöleoparden och klurar vidare.

Men switcher? För mycket pc i bagaget för att byta.

Glömde att jag allra först hade C64 samt tre olika modeller på Amiga, den första en A500 och den sista var en med 40mb hårddisk

  • Medlem
  • Haninge
  • 2009-12-28 00:37

Hej!
Jag skriver faktiskt mitt första inlägg här på 99.se i den här tråden.
Körde hardcore direkt och köpte en MacBook Pro på Blocket efter att jag hoggat min pojkväns slöa Dell-dator i x antal månader när min stationära Dell segade sig. Har kört Mac på gymnasiet och på vissa jobb (ack du söta turkosa iMac) men när det kom på tapeten att byta dator så bestämde jag mig för att byta helt trots att jag inte använt en Mac på... väldigt länge.
De första veckorna svor jag en del och har väl inte vant mig än men är på det stora hela toknöjd! Måste bara hinna sätta mig ner och köra nåt litet intro för att lära mig kortkommandon och lite tricks. (Hur det ska hinnas med med två busungar här hemma).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-29 02:15
Ursprungligen av Koala:

Hej!
Jag skriver faktiskt mitt första inlägg här på 99.se i den här tråden.
Körde hardcore direkt och köpte en MacBook Pro på Blocket efter att jag hoggat min pojkväns slöa Dell-dator i x antal månader när min stationära Dell segade sig. Har kört Mac på gymnasiet och på vissa jobb (ack du söta turkosa iMac) men när det kom på tapeten att byta dator så bestämde jag mig för att byta helt trots att jag inte använt en Mac på... väldigt länge.
De första veckorna svor jag en del och har väl inte vant mig än men är på det stora hela toknöjd! Måste bara hinna sätta mig ner och köra nåt litet intro för att lära mig kortkommandon och lite tricks. (Hur det ska hinnas med med två busungar här hemma).

Ett klokt val. Framtiden är ljus:)

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-12-28 21:52

Välkommen Koala!
Hoppas du ska trivas

  • Medlem
  • Haninge
  • 2009-12-29 09:05

kainen & CUBEIS: Tack. Ni lär inte tycka samma sak när jag ställer alla dumma frågor.

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2009-12-30 20:07
Ursprungligen av Koala:

kainen & CUBEIS: Tack. Ni lär inte tycka samma sak när jag ställer alla dumma frågor.

Vi är vana

  • Medlem
  • Sala
  • 2010-02-11 14:04

Hej hej, jag heter Jon och jag har precis bytt från pc till mac. Efter mångt och mycket tjatande från några vänner som själva är Mac användare samt för att jag upplevde musikproduktion som smidigare i Mac så har nu även jag gått över. Kan inte än så mycket om själva operativet men det är på ingång och jag tror att jag kommer ha stor nytta av detta forum som min bandkompis rekommenderade (själv macanvändare).

Innan jag bestämde mig så upplevde jag en hel del smutskastande från diverse sidor som förespråkade det ena än det andra, men min åsikt är hittils att, fan, det bara funkar - vilket var största anledningen till att jag ville byta. Att allt är snyggt (inte bara detaljer som OSx design utan helheten och själva daton) gör ju absolut inget sämre. Oerhört smarta kortkommandon, touchpaden etc (äger den nya MacBook Pro 15") Men mest av allt byte jag för att slippa segheten, virus, (antivirus ). Finner kort sagt inget med mac som varit negativt hittils. Allt funkar bra i ett smart utförande med väldigt genomtänkta och logiska lösningar, vad mer behöver man? Jag är utbildad pc tekniker och har använt pc sen 12 år tillbaka så jag ser fram emot att lära mig om det här operativet som jag aldrig kört förut.

Ser fram emot att läsa vidare på forumet här eftersom jag precis har blivit medlem.

Mvh/Jon

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-31 12:48
Ursprungligen av Koala:

kainen & CUBEIS: Tack. Ni lär inte tycka samma sak när jag ställer alla dumma frågor.

Finns inga dumma frågor

GOTT NYTT ÅR

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-12-31 17:06
Ursprungligen av CUBEIS:

Finns inga dumma frågor

GOTT NYTT ÅR

Exakt, finns inga dumma frågor, finns bara dom som inte söker först och skapar dubblettrådar Gott Nytt!

Välkommen hit alla nya switchers och hoppas att ni skall trivas i gemenskapen

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-12-31 11:05

Jag är en tillbaka-switcher. Här kommer min historia.

Använde mac i början på 90-talet. Min mor var inkörd på mac genom jobbet. Så det var naturligt att
vi även hade det hemma. Den första macen vi hade var en SE och den sista Macen jag hade var en Performa 4xx med diverse orginaltillbehör. Internet var en helt ny värld på 14,4 Kbps-modem.
Köpte en den första "riktiga" Windows PCn 1997. I samma veva införskaffades "bredband". Sedan dess har ägt en hel del olika windows-burkar. Och har väl provat windows samtliga OS efter 3.1. Och jag kan säga att det absolut sämsta var Windows Millenium och det bästa är Windows 7 x64.

Nu 12 år senare inhandlades en iPhone 3Gs efter påtryckningar och demostrationer från arbetskamrater. Vilket visade sig vara en alldeles förträfflig telefon.

Nu några månader senare var jag i behov av en ny dator. Eftersom jag var så imponerad av iPhonen så var det naturligt att titta på Mac också.
Var inne på att köpa en Mini först. Men efter att ha provat iMac var jag fast. Beställde en iMac 27". Endast en kabel behövs till datorn, wow! Efter att ha kört PC som består av 10 olika enheter och kilometervis med kabel så är denna dator i en helt annan klass. Och allt är så enkelt. Både mjukvaru- och hårdvarumässigt.

Har nu i efterhand köpt till en extern-disk att köra Time Machine emot, samt köpt Elgato Hybrid. Nu sitter jag och surfar samtidigt som jag tittar på nyheterna. Det kan inte bli bättre

Ursprungligen av Bloink:

Jag är en tillbaka-switcher. Här kommer min historia.

Använde mac i början på 90-talet. Min mor var inkörd på mac genom jobbet. Så det var naturligt att
vi även hade det hemma. Den första macen vi hade var en SE och den sista Macen jag hade var en Performa 4xx med diverse orginaltillbehör. Internet var en helt ny värld på 14,4 Kbps-modem.
Köpte en den första "riktiga" Windows PCn 1997. I samma veva införskaffades "bredband". Sedan dess har ägt en hel del olika windows-burkar. Och har väl provat windows samtliga OS efter 3.1. Och jag kan säga att det absolut sämsta var Windows Millenium och det bästa är Windows 7 x64.

Nu 12 år senare inhandlades en iPhone 3Gs efter påtryckningar och demostrationer från arbetskamrater. Vilket visade sig vara en alldeles förträfflig telefon.

Nu några månader senare var jag i behov av en ny dator. Eftersom jag var så imponerad av iPhonen så var det naturligt att titta på Mac också.
Var inne på att köpa en Mini först. Men efter att ha provat iMac var jag fast. Beställde en iMac 27". Endast en kabel behövs till datorn, wow! Efter att ha kört PC som består av 10 olika enheter och kilometervis med kabel så är denna dator i en helt annan klass. Och allt är så enkelt. Både mjukvaru- och hårdvarumässigt.

Har nu i efterhand köpt till en extern-disk att köra Time Machine emot, samt köpt Elgato Hybrid. Nu sitter jag och surfar samtidigt som jag tittar på nyheterna. Det kan inte bli bättre

Välkommen ombord då. -och välkommen till den ljusa sidan (igen)

Roligt att höra att iPhonen genererar intresse för Macar.
Som du säkert sett har vi sussintals olika undergrupper här på forumet, du är välkommen överallt. Förmodligen hittar du "guldkornen" direkt.

Du får skriva en presentation också, en där vi kan götta oss i vem du är och vad du sysslar med

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-01-01 13:52
Ursprungligen av Goflorp:

Välkommen ombord då. -och välkommen till den ljusa sidan (igen)

Roligt att höra att iPhonen genererar intresse för Macar.
Som du säkert sett har vi sussintals olika undergrupper här på forumet, du är välkommen överallt. Förmodligen hittar du "guldkornen" direkt.

Du får skriva en presentation också, en där vi kan götta oss i vem du är och vad du sysslar med

Tackar tackar.

Du kan läsa min presentation här: http://www.99.se/personliga-presentationer/273825-min-presentation.html#post1857381

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-01 10:27

switcher?

Jag har gått över till Mac sedan 2 månader, jag blev trött på att mina bärbara PC kollapsar efter 2-3 år och man är tvungen att köpa en ny. Helt enkelt för lite vara för valutan.
Hit intill är jag nöjd med Mac
h.Wicce

Switcher absolut..o sjukt nöjd!

Martin
Om jag inte hade träffat dig så hade jag nog inte varit en Mac-användare idag. Genom vårt samarbete i skapandet av SEB´s Trade Finance community www.thebenche.com blev jag nyfiken på Mac´s alla möjligheter o framför allt att den fungerar o uppför sig som man vill att en dator ska fungera.

Ps har redan ställt massor av korkade frågor i olika forum...

Patrik

Ursprungligen av kalle94:

har kanske inte riktig har behörighet till den här tråden för att jag inte är någon switcher och kommer aldrig att bli, hoppas jag, efter som jag har kört mac hela livet.

jag känner mig lite sugen på ett krångligt operativ bara för att något att bita i (kanske ska testa linux)

har jag missa något? hur kände ni er när ni bytt upp er?

jag kanske liksom inte förstår hur lätt OSX är, jag har ju använt XP, Vista och windows 7 men inte mer en parallellt med macen och då inte har haft behov av att filhantera, göra bakup, rippa filmer osv.

Tråden är ju till för dem som just bytt TILL osx...

Ta det här i en ny tråd istället

Min första dator var en Mac, gillade den inte men tillsammans med den lyxiga laserskrivaren jag fick med den tog den mig igenom mina studier. Därefter har jag jobbat i PC-miljö om inte Microsoft hade börjat fåna sig med första Vista och sedan 7 hade jag och min iPod (bra uppfinning) stannat kvar i PC och XP-miljön som är logisk, enkel och smidig att jobba med. Trivs inte med mac och har hitintills inte hittat någonting i min iMac - utom möjligen iTunes som inte funkar 100% i PC - som får mig att känna att det var en plan att byta.

Ursprungligen av undomiel:

Min första dator var en Mac, gillade den inte men tillsammans med den lyxiga laserskrivaren jag fick med den tog den mig igenom mina studier. Därefter har jag jobbat i PC-miljö om inte Microsoft hade börjat fåna sig med första Vista och sedan 7 hade jag och min iPod (bra uppfinning) stannat kvar i PC och XP-miljön som är logisk, enkel och smidig att jobba med. Trivs inte med mac och har hitintills inte hittat någonting i min iMac - utom möjligen iTunes som inte funkar 100% i PC - som får mig att känna att det var en plan att byta.

Sälj den då och byt tillbaka, du låter ju lite som han roboten i Liftarens Guide.
Skönt att du inte låter bitter, det kunde ju blivit jobbigt.

(Är det här ngn som driver med oss i forskningssyfte eller?)

Kort summering av min korta intensiva tid på det här forumet. Trodde i min dumma enfald att de var vuxna människor som satt och argumenterade och diskuterade Mac och saker och ting relaterat till dessa så var uppenbarligen inte fallet utan istället sitter det ett knippe medlemmar av tivelaktig social kompetens och attackerar nya medlemmar likt mig själv när vi delar med oss av våra icke positiva egenskaper av Mac och Apple.

Förstår mer och mer varför de gedigna Mac-dyrkarna tycker de har en sådan bra produkt för uppenbarligen är upplysningar om felaktigheter med era älskade produkter från Apple inte önskvärda. Själv känner jag att jag kan klara mig utan detta patetiska forum och dess användare för det finns andra forum där man både får dryfta sina tankar, får svar på sina frågor utan att bli personligen påhoppad av små självgoda miffon! Tack och hej!

Ursprungligen av undomiel:

Kort summering av min korta intensiva tid på det här forumet. Trodde i min dumma enfald att de var vuxna människor som satt och argumenterade och diskuterade Mac och saker och ting relaterat till dessa så var uppenbarligen inte fallet utan istället sitter det ett knippe medlemmar av tivelaktig social kompetens och attackerar nya medlemmar likt mig själv när vi delar med oss av våra icke positiva egenskaper av Mac och Apple.

Förstår mer och mer varför de gedigna Mac-dyrkarna tycker de har en sådan bra produkt för uppenbarligen är upplysningar om felaktigheter med era älskade produkter från Apple inte önskvärda. Själv känner jag att jag kan klara mig utan detta patetiska forum och dess användare för det finns andra forum där man både får dryfta sina tankar, får svar på sina frågor utan att bli personligen påhoppad av små självgoda miffon! Tack och hej!

Du ramlar in, skriver tre stycken rena självmordsdeprimerande saker och när du sedan får svar på tal anser du att vi är Miffon?
Kamma dig och kom igen, var trevlig, bjud på ditt kunnande och sluta skriva att enda anledningen till att köra mac är att win suger ännu värre och liknande tongångar.
Du såg inget positivt i att byta och det mesta var ju totalt svart.

Peta i dig lite samarin, sedan är du välkommen tillbaka.
Jag tror på raka puckar och att även om man kommer av på fel fot med varann så går det att ta om det hela.

Många av oss här har vart hackade på genom decennier för vårt val av datormärke, när det sedan dyker upp ngn som enbart målar allt i svart, klart folk blir sura på dig.

Oj, vad tråkigt att du kände så? Kändes inte som om du förtjänar hårda ord för bara ett fåtal inlägg..men lika lite att vi andra användare förtjänar dem från dig? Dra inte alla användare över en kam till o börja med? Jag har hängt här i ett par år och hittar ständigt nya människor.

99% av användarna här är värda sina vikter i guld..det vet man om man har egentliga problem som går att lösa..

Gnäll i allmänhet lämnar jag till min lilla dagbok, inte till ett publikt forum..

Hej !

Jag var med familjen till mediamarkt i helgen, vi skulle inte handla något speciellt ev något Wii spel på rea. Eftersom jag gillar dataprylar bla gick jag till den avdelningen. Det stod en stor skitsnygg skärm med ett estetiskt vackert tangentbord. Såg att det var en apple dator... Synd för den var så snygg. Jag plinkade lite på den verkade vara riktigt schysst. Iphone har jag sedan tidigare så safari symbolen kände jag igen. Vi åkte hem utan att handla något men inom mig hade ett frö börjat gro... HA-fröet...

I tisdags efter jobbet åkte jag åter till mediamarkt och köpte mig denna underbara dator IMAC 27" den billigaste varianten... Ska ge operativsystemet en chans istället för att köra bootcamp...
Frågan är bara varför jag har trilskas med att ha haft pc sedan -97 ? Men men bättre sent än aldrig !

Kommer nog att behöva lite hjälp från er kunniga mac-ägare. Sedan måste jag säga att man känner sig så välkommen här, är alla trevliga människor mac-ägare...?

Frågan är bara vem fan jag ska lura på min gamla PC.

PS: Mycket trevlig säljare på mediamarkt i norrköping som förespråkade MAC hade själv kört det i flera år...

Bevaka tråden