Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskrift från JFS

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-12-20 10:51


Någon här som har JFS Bokföring / Administration?
Detta program är gjort i Java.

Efter uppgradering till Leopard så är det stora bekymmer med utskrifterna!
Allt ser snyggt och prydligt ut i programmets förhandsgranskning, men sedan när utskriften görs byts fonten, samt radavstånd och "spacing" mellan alla tecken flippar ur.

Skriv ut till en PDF...ja det har jag provat, men det blir lika illa.

Det enda som fungerar är att spara till en fil med programmets sparaknapp, då blir det snyggt och kan sedan skrivas ut. Det som skiter sig är att programmet sedan inte anser att någon utskrift har gjorts och jag kan inte gå vidare i själva bokföringen och t.ex. boka av reskontran.
Alltså måste jag göra dubbla utskrifter på allt, en kass och en snygg.
Inte för att jag är snål med papper och toner, men det känns onödigt!

Pratade med supporten ( www.jfsbokforing.se ) och fick rådet att nedgradera till Tiger, eftersom de inte hade en aning om hur man skulle lösa problemet.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-22 22:14

Jag har ingen erfarenhet från det programmet och jag är hyffsat ny på OSX men det första som slog mig var att jag provade ett program till PC en gång. Programmet installerade sig som en ny skrivare på datorn men istället för att skriva ut så fick man en pdf på skrivbordet.
Detta borde ju registrera en utskrift i JFS?

Funktionen kanske finns inbyggd i OSX redan men det vet jag inte. Gör en sökning på typ "pdf writer osx" på google.

Ingen lösning, men kan du inte göra den kassa utskriften, dvs den från programmet, som pdf och sedan slänga filen?
Håller med om att det är onödigt men en billigare lösning och som gör att du kan gå vidare.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-01-11 01:47

Jodå, visst kan man lösa det så.
Men som du säger, det känns omständigt och onödigt arbete.
Vi får väl hoppas på 10.5.2, jag har läst omkring lite och det är tydligen inte bara jag som har problem med utskrifter från diverse java-apps...

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-10-10 00:07

Oj! Efter senaste Java uppdateringen i Leopard får jag nu alldeles underbart snygga utskrifter direkt från programmet
Synd bara att jag kommer byta bokföringsprogram inom kort, eftersom JFS lagt ner utvecklingen och försöker kränga av hela verksamheten..
Nu när det äntligen fungerar med utskrifterna, haha.

1
Bevaka tråden