Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installer vill inte installera

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-12 11:37

Jag har under kanske en veckas tid haft problem med mitt installer. Vad det har med att göra har jag inte listat ut ännu. kanske vet ni.

När jag installerar något nytt på telefonen(även vid vissa uppdateringar) så laddar installer ner programet/spelet men i installationsfasen så svartnar installer och går ner till springboarden. och programmet finns inte synligt någonstans. jag kan ofta hitta filen som tankades ner och skulle installeras med hjälp av finder i mobilen bland mina andra applications, men det går inte installera eller starta dem därifrån. :/ (härifrån slänger jag sedan dem och har en "trash" som har hur många oinstallerade apps i sig som helst, någon som vet hur man tömmer?)

Problemet var först när psx4all hade kommit ut och jag skulle installera det.
känner någon igen sig? eller har någon kanske en lösning tillochmed..

//R

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-13 11:28

Tror jag kom på det själv nu. Lägger in min egna upptäckt om det kanske kan hjälpa er andra vid samma problem.

Verkar bero på utrymmet som den partitionen som Applications ligger i inte räcker till. Så problemet löser sig om man antingen tar bort gamla saker (som man egentligen inte behöver) eller om man bara har massa saker man behöver så kan man ta ner BossTool genom Modmyifone:s source i installer. ( http://modmyifone.com/installer.xml )

Genom BossTool kan man flytta sina apps till partitionen med 8gb på istället för OS partitionen som bara har 130 mb i 1.1.1 och 1.1.2 (300mb i 1.0.2 om jag förstått min källa rätt)

//R

Det ligger nåt i det du säger för jag och en polare har samma problem,men jag kollade upp utrymmet på min OS partition å hade inte tillräckligt med utrymme kvar..

Men när man använder BossTool, finns det nåt man inte bör göra lr ändra eller nåt annat man bör tänka på efter att man flyttat över allt till 8 GB-hårddisken så inte mobilen hänger sig å shit..
Å skulle den hänga sig å man måste starta om den totalt, uppgraderar den då automatiskt till 1.1.3 eller kommer jag då ha kvar 1.1.2 som jag har nu och vill ha även efteråt..?

1
Bevaka tråden