Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program som försvunnit i Leopard

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-17 15:37

Till min förvåning upptäckte jag precis att Sherlock inte finns kvar efter jag knölat in Leopard?
Sherlock var ju jättebra, har ni tips på något liknande jag kan använda istället?
sen funderar jag vad för andra program de har smygit ut ur OSX med Leoparduppdateringen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-17 15:55

Vad i Sherlock är det du saknar? Sherlock gjorde ju en hel del när det fanns.

  • Medlem
  • 2008-01-17 16:19

Ojdå, jag som alltid har undrat varför Apple har fortsatt att skicka med Sherlock sedan OSX kom.
Vad har du Sherlock till?

Tja, Sherlock var väl bra mycket mysigare att söka filer på namn med? Spotlight känns skitkorkat bland. Man söker på "Kalle", efter en sekund kommer filen Kalle upp, men precis när man klickar på den så vräker det in tusen betydligt sämre träffar, filer där ordet "klotskalle" eller nåt ingår en gång nånstans, och för att hitta "Kalle" får man scrolla och leta en lååång stund. Man kan ställa in Spotlight på att enbart söka på namn, men det är en omväg och kan inte anges uppe i blåa rutan i hörnet.

Så jag kan förstå att man vill ha Sherlock.

  • Medlem
  • 2008-01-17 21:41

Vad är det för fel på en vanlig Findersökning?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-19 01:30

Sherlock bjöd ju på så mycket mer ! Det var en bra språköversättare i jämförelse med den på dashboard, man kunde översätta betydligt längre grejer. Sen har jag för mig att det blev bättre översatt också.
Det är väll den jag saknar.

1
Bevaka tråden