Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja bredbandsleverantör: Bahnhof eller C-SAM?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-01-18 15:36

Vi ska nu bli inkopplade i Södertälje stadsnät och ska välja bredbandleverandtör. De som vi är mest intresserad av är Bahnhof och C-SAM. Någon här som av erfarenhet av dem, kundsupport mm?

Tacksam för alla synpunkter!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-09-09 17:04

Bump.
Bor i Linköping, kan få fiber/bredband via Utsikt.

alla bredbandsleverrantörer är lika dåliga dom brukar ljuga om det mesta ta den billigaste
samt dom du kan träffa face to face då blir för dom lite svårare att ljuga och komma undan

har erfarenheter av telia bredbandbolaget glocalnet bredbandbolaget telia

och har byt mellan dom enligt samma ordning ovan

alla har en sak gemensamt obs.(adsl) du betalar och teknar 24 Mbit du får något mellan 1 och 3,5 i bästa fall 4 Mbit

går du ner i hastighet från 24 till 12 så blir den verkliga hastigheten 1,5 plus minus 0.5

när det gäller stadsnät så har dom andra problem under helgerna )fredag lördag söndag) kan du inte få hjälp eller support av telge engergi (som har nätet) om du stadsnät modemet låser sig eller tappar sit ip nummer så måste du vänta till på mådang (nästa arbetsdag)

detta hända min kompis nu under sommaren (och som skulle hjälpa honom under helgen lol)

mvh hanibal

C-sam

Jag har kört C-SAM hemma via Kabel-TV och tycker det har fungerat ganska bra faktiskt. Möjlighet till fast IP är tex trevligt.

På Kantro Store kör vi Tyfon, dock inte via stadsnätet det heller och även där är jag än så länge nöjd med produkten och bra nivå på service (bra teknisk koll hos Tyfon).

Bahnhof har dock en skön attityd, så det skulle ge några plus i kanten om jag skulle välja i stadsnätet

/Erik

Valde Bahnhof till stor del på grund av deras integritetspolicy .

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-09-11 12:28

Kul att denna diskussion kom igång (finns säkert även i fler andra liknande trådar).

hanibal: Jag har sedan tidigare ganska goda erfarenheter av ADSL (där man är beroende av avstånd till telestation), jag har köpt tjänst "8 mbit" och fått 5,7 mbit vilket är helt OK.

erik & hagelin: Det lutar åt Bahnhof för mig. Andra erbjuder en fast IP, men egen domän borde fungera bra. Lite osäker hur peer-to-peer/bittorrent blir, men det borde gå utan en fast IP.

Som en parentes så kan jag säga att jag undviker allt som har med AllTele att göra.
De har levererat stabilt ADSL, men när man ska kontakta kundtjänst så är det illa -- enormt långa telefonväntetider, inga emailsvar, inga svar alls....
AllTele har förvärvat Phonera så de skippar jag också.

Bahnhof

Bra priser
Bra alternativ
Mycket för pengarna
Bra service
Enkelt att använda

...och det Hagelin länkar till är också ett bra skäl...

1
Bevaka tråden