Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

UltraSIM funkar fint på 1.1.2 OTB

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-19 13:45

Hejsan Forumet™.

Jag tänkte bara tips a om UltraSIM som simkort.

http://www.unlockcellular.com/Service-Devices/For-iPhone/iPhone-UltraSIM
http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=20814&page=1

Jag installerade precis mitt och det gick lätt och smidigt (lite pilligt var det väl måste jag säga, men har man 10min tålamod så går det bra). Och det fungerade rakt upp och ner med Tele2/Comviq.

Frakten kostar ganska mycket. Men beställde tisdag kväll och hade kortet fredag morgon. Vilket måste ses som ganska bra. Total kostnad blev 550:- (Då var vi två som delade på frakten).

Fast nu är väl en mjukvaruupplåsning precis runt knuten - men orkar man inte vänta så kanske UltraSIM är ett alternativ?

Jag har några frågor.

Kan man ha den på en uppdaterat 1.1.1 till 1.1.2. och hur mycket kostar frakten?

/Sebas79

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-19 18:23

Ang. 1.1.1 till 1.1.2 vet jag inte. Om din telefon är upplåst så borde det ju funka?

Min telefon är en 1.1.2 OTB. Och det funkar bra för mig.

Maila killarna på Unlockcellular och fråga? Läser man tråden på Hackint0sh så är det snabba på att svara.

Frakten gick på 42 dollar. Och då använde vi FedEx som var det "billigare" alterntativet. Tror de har UPS också - men då är det dyrare med går snabbare (Har en kompis som använde det alternativet, han fick sitt kort på 48 timmar). Hur som helst så kanske det är en idé att köpa fler en 1 kort (gruppbeställa är kanske inte så dumt?) - om inte - beställ 2 och sälj det ena för 600:- i forumet? (Vi som delade på våra två betalar 550:- inkl. frakt per person. Som sagt).

ja,fast min går inte att låsa upp.Därför tänkte jag skaffa mig sådan. men jag ska fråga o höra vad dem säger.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-01-19 21:01

Jag har precis fått hem ett par st. ultrasim från unlockcellular och jag får det inte att fungera på mitt Comviq Kontant-kort. Det fungerar heller inte på brorsans Telenorkort Däremot fungerar det fint på Telias kontantkort. Någon som har några idéer? När vi stoppar i något av de nämnda felande korten så svarar telefonen med att det är ett ogiltigt sim.
zthee, har du ett sim för abonnemang? Tänkte att de kanske kör olika för dem hos Tele2...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-21 10:18

Jag har ett abonemangssim.

Maila unlockcellular och fråga vad det kan tänkas vara?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-01-22 23:13

ok, skumt, för jag provade med ett sånt också sen...
håller på och kollar upp läget med dem.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-01-27 15:20

Förresten zthee, har du ett nytt eller gammalt sim?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 17:38

Jag har nog världens äldsta sim.

Min kompis på jobbet kör också comviq och hans funkar med. Tror han har abonemang.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-01-28 20:04

ok... fick det nämligen inte att fungera med ett nytt sim. du har inte möjlighet att ta posta en bild på ditt sim, så jag skulle kunna jämföra skillnaden? är ju bra jäkla märkligt det här...

1
Bevaka tråden