Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag igång min 1.1.3?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag köpte en 1.1.3 i torsdags från apple store i USA. Nu undrar jag om jag på något sätt kan få den att fungera. Jag struntar i ifall jag måste nedgradera den eller ifall jag måste köpa turbosim/stealth sim eller något annat. I nu läget så funkar inte ens musikspelaren i telefonen, Allt jag kan göra är att ringa Nödsamtal som jag ändå inte har teckning för att göra. Jag vill kunna ringa och använda den som musikspelare... för just nu sitter jag utan mobiltelefon.

Snälla hjälp mig

Tack på förhand Robban

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-23 14:22

Du får nog vänta ett tag på att den skall fungera. Kolla på denna länk så ser du hur läget är för din 1.1.3

Hur vet du att det är en 1.1.3? Jag fick min idag och den verkar vara tillverkad v.52 men jag hittar ingen information om vilken version det är. Någon som vet?

Ursprungligen av Green Hornet:

Hur vet du att det är en 1.1.3? Jag fick min idag och den verkar vara tillverkad v.52 men jag hittar ingen information om vilken version det är. Någon som vet?

Du kan ringa något nummer så får du veta det står i dom flesta trådar om upplånsning//

http://macworld.idg.se/2.1038/1.141092

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-23 16:51

Är den från vecka 52 så borde det vara en 1.1.2.
1.1.3 släpptes väl inte förän i januari?
Har själv jailbreakat min 1.1.2 från vecka 51.
//pine

Ursprungligen av pine:

Är den från vecka 52 så borde det vara en 1.1.2.
1.1.3 släpptes väl inte förän i januari?
Har själv jailbreakat min 1.1.2 från vecka 51.
//pine

Jag bara undrar om du är säker på att en telefon tillverkad vecka 51 är en 1.1.2? Så att jag själv blir mer säker på saken:P

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-26 15:34
Ursprungligen av Röglemannen:

Jag bara undrar om du är säker på att en telefon tillverkad vecka 51 är en 1.1.2? Så att jag själv blir mer säker på saken:P

Jepp, är väldigt säker på det. Har precis jailbreakat en vecka 51

Kan jag nedgradera min 1.1.3 (jag köpte den så ) till 1.1.1 och sedan uppgradera den till 1.1.3 när det finns jailbreak ute? För jag har hört rykten om ifall jag nedgraderar den till 1.1.1 kommer jag inte kunna ringa på den. Hur tycker ni jag ska göra? Vill jätte gärna bara kunna använda den på något sätt antingen som mp3-spelare fast helst som telefon

mvh Robban

Ursprungligen av Robban_Hockey:

Kan jag nedgradera min 1.1.3 (jag köpte den så ) till 1.1.1 och sedan uppgradera den till 1.1.3 när det finns jailbreak ute? För jag har hört rykten om ifall jag nedgraderar den till 1.1.1 kommer jag inte kunna ringa på den. Hur tycker ni jag ska göra? Vill jätte gärna bara kunna använda den på något sätt antingen som mp3-spelare fast helst som telefon

mvh Robban

Jag är ledsen Robban men som läget är just nu så kan du varken låsa upp telefonen så att du kan ringa på den eller aktivera den så att du kan använda den som en ipod.
Anledningen är att baseband på version 1.1.2-1.1.3 förtillfället icke är möjligt att hacka.
Du kan läsa mera på http://docs.google.com/View?docid=dgzw9xs_0gfhxns
Där kan du se att varken activation eller unlocking är möjligt för tillfället.
Du kan även hålla koll på www.ifun.se

Vänliga hälsningar,
Pontus Krusing

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-27 17:30
Ursprungligen av pontuskrusing:

Anledningen är att baseband på version 1.1.2-1.1.3 förtillfället icke är möjligt att hacka.

Där talar du inte riktigt sanning. Version 1.1.2 går att hacka så att du jailbreakar och aktiverar (och då kan du köpa ett SIM-kort som gör att man kan ringa, sms'a och göra precis allt med telefonen, förutom att uppdatera den till 1.1.3 då ). Version 1.1.3 går i dagsläget endast att jailbreaka men där tar det slut.

Röglemannen, ja det tror jag. Jag inhandlade den i torsdags förra veckan och 1.1.3 släpptes i tisdags. Tror knappast att dom säljer gamla grejer på självaste apple store.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-01-24 23:24
Ursprungligen av Robban_Hockey:

Röglemannen, ja det tror jag. Jag inhandlade den i torsdags förra veckan och 1.1.3 släpptes i tisdags. Tror knappast att dom säljer gamla grejer på självaste apple store.

Din telefon är med största sannolikhet 1.1.2. Kolla siffra 4 och 5 i serienumret så kan du se. Är de 51 eller 52 är det garanterat en 1.1.2-telefon.

Jag var i New York i helgen och inga Apple-stores sålde nya telefoner med 1.1.3 förinstallerat. Det tar lite tid att tillverka och skeppa nya telefoner från China och Apple Stores har ett litet lager med telefoner så en mjukvaruuppdatering kommer inte ut i butik bara någon dag efter att den släppts, förstår du.

Ursprungligen av akesson:

Din telefon är med största sannolikhet 1.1.2. Kolla siffra 4 och 5 i serienumret så kan du se. Är de 51 eller 52 är det garanterat en 1.1.2-telefon.

Jag var i New York i helgen och inga Apple-stores sålde nya telefoner med 1.1.3 förinstallerat. Det tar lite tid att tillverka och skeppa nya telefoner från China och Apple Stores har ett litet lager med telefoner så en mjukvaruuppdatering kommer inte ut i butik bara någon dag efter att den släppts, förstår du.

Härligt härligt härligt säger jag bara, kan knappt bärga mig nu... snart e den min:p Tackar för svaret!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-26 15:51

Om du vill se vilken version det är gå på inställningar=Allmänt=Om
Ha det

1
Bevaka tråden