Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur aktiverar jag min franska iPhone?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hagfors
  • 2008-01-27 22:30

Hej undrar vart får man hjälp för att aktivera min iPhone jag köpt i Franrike.
1000 tack.:(

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-27 23:07

Lite mer info hade vart nice, Köpte du den olåst? Dvs. gav du ca 750 euro för den? Om du bara köpte en iphone och inte bad att få den olåst kan jag inte hjälpa då får du kolla runt på forumet. Det kan du iofs göra gällande detta ämnet också för det har diskuterats.

OM du nu köpte den riktigt olåst så är jag lite nyfiken på hur du lyckades med det om du inte bor i frankrike? Dom bad iallfall mig om en adress osv. Men om du nu lyckades med allt det så tar det upp till 2 veckor för dom att registrera den som olåst med apple. Det finns inget du kan göra för att påskynda detta. När den väl är registrerad så ska du bara sätta in det simkortet du vill använda med telefonen och göra en restore i itunes. Klappat och klart. Du kan testa att göra en restore varannan dag eller så för att se om den registrerats. Tänk på att du ska ha i det simkortet du vill använda när du gör en restore. Vill du byta sim sen måste du sätta i det andra simmet och göra en restore igen.

Föresten, se till att du uppdaterar det första du gör på den. Du kan utan problem uppdatera till 1.1.3 och det MÅSTE du, annars måste du jailbreaka den för att kunna använda den med svenskt simkort.

  • Medlem
  • Hagfors
  • 2008-01-28 00:25

Ho tack

Ursprungligen av Jedsler:

Lite mer info hade vart nice, Köpte du den olåst? Dvs. gav du ca 750 euro för den? Om du bara köpte en iphone och inte bad att få den olåst kan jag inte hjälpa då får du kolla runt på forumet. Det kan du iofs göra gällande detta ämnet också för det har diskuterats.

OM du nu köpte den riktigt olåst så är jag lite nyfiken på hur du lyckades med det om du inte bor i frankrike? Dom bad iallfall mig om en adress osv. Men om du nu lyckades med allt det så tar det upp till 2 veckor för dom att registrera den som olåst med apple. Det finns inget du kan göra för att påskynda detta. När den väl är registrerad så ska du bara sätta in det simkortet du vill använda med telefonen och göra en restore i itunes. Klappat och klart. Du kan testa att göra en restore varannan dag eller så för att se om den registrerats. Tänk på att du ska ha i det simkortet du vill använda när du gör en restore. Vill du byta sim sen måste du sätta i det andra simmet och göra en restore igen.

Föresten, se till att du uppdaterar det första du gör på den. Du kan utan problem uppdatera till 1.1.3 och det MÅSTE du, annars måste du jailbreaka den för att kunna använda den med svenskt simkort.

Hej och tack för svar.
Jo visst jag köpte den olåst utan krångel på en vanlig orange butik i Lyon ,nu är jag i Spanien p.g..a semester/jobb och jag satt in först det kortet jag fick i Fr.då jag köpte telefonen dem sade att man fick aktivera det via webben men jag kan inte franska så bra detta var för ca 15 dagar sedan..

  • Medlem
  • Hagfors
  • 2008-01-28 06:50

iPhone activation

Hola !

Du har rätt jag var lite kort i min fråga,här kommer den fullständiga.
På väg till Spanien det jag är just nu ”Costa Brava” stannade vi i Lyon Fr.och tyckte att nu köper jag iPhone den 12/01 i.o.m. jag läste att man kunde köpa den olåst för 650 €.

Försäljaren sade at man kunde aktivera den via orange.fr men men jag lyckades inte under dessa två dagar i Fr.pga. jag kan inte franska och för att jag har inte en .mac konto i som är registrerat i apple.fr .
(trötts jag har en mac.com konto) registrerat i Sv. ”Så absurd” .
Så jag fick en Fr.telef-kort med en Fr.telefon.nr kvitto och en helt ny iPhone.
Som inte kan aktiverats.
Är den värdelös? Kommer aldrig att funka som en vanlig mob-telefon?
Vad tror Ni som har samma problem?Jag kan lämna mera info om Ni frågar mig det Ni behöver veta men jag vet ej vilken version av prog.finns i telefonen etc.
Jag Mailade till Orange och frågade enkel hur aktiverar man iPhone och fick dena svar.

(You want to unlock your iPhone.

This is to inform you that we are a commercial information unit dealing with offers and promotions and that we have no access to the files of Orange subscribers.

For further information and If you had an Orange plan, please contact your customer service centre directly by dialling 3970 from a fixed-line phone in mainland France (€0.15 /min+national call price) or 700 from your mobile (deducted from your plan).

If you had a Mobicarte formula, please call 3972 from a fixed-line phone in mainland France (€0.34 /min + €0.60/min) or 722 from your mobile (€0.37/min).

To contact the Orange mobile customer service centre when abroad, you should dial + 33 6 07 62 64 64.

You can also send them a letter (the address is given on your bills).

Only your customer service centre can answer you.

For all further information, call 0 800 830 800 (toll-free from a fixed-line phone in mainland France) or visit www.orange.fr > mobile

Orange and France Telecom thank you.
Cordially,
Your Orange free Number Councillor.).
Och det var allt hoppas att det hjälper annars kan du fråga mig vidare.
Tack Flaz

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-28 08:04

Ok, då förstår jag lite bättre. Frågan är om systemet har ändrats så mycket sen jag köpte min eller om dom "lurade" dig lite. Har inte hört att dom har sänkt priset men det är iofs fullt möjligt. Jag ska resa idag men när jag kommer hem ikväll kan jag kolla runt lite för min franska är det inget fel på (är där just nu)

Kan du inte bara skaffa ett franskt mac konto? Eller måste man pröjsa för det eller hur funkar det?
Nu hänger det självklart på om du kan lite på en snubbe som skriver på ett forum på internet, men jag kan ev. kolla runt på ditt mac konto och se om jag kan lyckas låsa upp den eftersom jag kan franska.
Men testa först att göra en restore med ditt svenska eller spanska sim i telefonen på din dator som är uppkopplat till internet, det är mycket viktigt.

Hör av dig om detta inte funkar

1
Bevaka tråden