Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone-ägare, är ni nöjda?

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 16:48

Hej!
Jag är nu på gång att köpa en iPhone. Kanske är det dumt att köpa nu men VILL HA. Ni vet säkert hur det känns när begäret efter appleprodukter sätter in. Jag skulle vilja få lite reflektioner om hur det är att ha en jailbreakad lur som är upplåst eller med simadapter. Är ni nöjda? Funkar allt som det ska i Sverige? Kan ni rekomendera att köpa? Här på forumet är det ju så lätt att bara se problemen och sånt man behöver hjälp med och det ska ju vara så men det skulle va kul att höra hur många som är nöjda?

mvh,
Dan

Sjukt nöjd!
Har en softmoddad 1.1.2, uppgraderad från 1.0.2.
Jag tar det rätt lugnt med nya firmware-versioner, så åker jag inte på första smällen.
Alla funktioner fungerar utom "visual voice mail".

Det enda som jag tycker är lite kasst är kameran, den kunde vara bättre.
Personligen saknar jag inte mms, 3g, eller gps.

Att ha Safari i telefonen är grymt!
Den är dessutom bra som mediaspelare.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-28 17:39

Jag är skitnöjd med min 1.1.2 OOB, kör med StealthSIM och allt funkar prima! Rekommenderar varmt en iPhone, fast köp då inte en i Apple store då 1.1.3 är låsta..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-28 18:11

Jag har en mjukvaruupplåst 1.1.1 som jag haft sedan november. Jag är mycket nöjd och har inte tröttnat. Det är grymt skönt att kunna skippa ipoden och ha en telefon där musikdelen verkligen fungerar. Att mailklienten är bra och att webbläsaren är suverän jämfört med andra mobiler gör ju inte saken sämre. Sen tillkommer ju alla roliga tredjepartsprogram och spel man kan lägga in.

MMS kan man ju skicka med swirlyMMS förresten.

Älskar telefonen! är dock lite hjärtekrossad då den stora skärmen spricker ganska lätt
men det är nog den enda negativa.

jag kommer aldrig byta telefon igen, så vidare det inte kommer en version 2 i framtiden då en ordentlig musikdel är ovärdeligt för mig, har tidigare haft en SE walkman vilket inte ens går att jämföra när det gäller den biten. ja vad ska man klaga på? ingenting för mig egentligen... mms skickar jag aldrig, sms till flera är bara skönt att slippa (dock går det att fixa med en app) för då har man en ursäkt att inte vidarebefodra störande kedje-sms. kameran skiter jag i vilket, har en digital systemare som sköter den biten. vem vill se suddiga eller blixtförstörda fyllebilder iaf? är ju alltid nån annan som sköter sånt så det är som kompisarna säger, dom tyckte dom hade riktigt fina telefoner (nyare/nyaste SE/Nokia) innan jag skaffade min iPhone, nu känner dom sig lite stenålders

jag kör en mjukvaru-upplåst 1.1.1, allting funkar klockrent och jag har inga problem med tappade samtal och annat som vissa nämner. det flyter på helt enkelt!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-28 19:54

Rekommenderas starkt! Även om jag inte aktiverat telefondelen i den än (haft sen i slutet av nov) så är jag helnöjd! Tror mitt kort ramlar ner i brevlådan imorn

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-01-28 20:08

Det ska mycket till för att jag ska byta till någon annan telefon än en iPhone i framtiden...tycker att den är helt suverän...
Är förresten mycket nöjd med kameran i den...tar förvånansvärt bra bilder...

Jag stämmer in i hyllningskören. Den är helt fantastisk. Jag har haft min sedan tidigt i höstas och jag har svårt att se att det dyker upp en mobil från en annan tillverkare som ska få mig att vilja byta, i alla fall inte inom överskådlig framtid.
En sak som jag tycker är grymt imponerande är skärmen, dels kvalitén och dels stryktåligheten. Inte en enda repa på min skärm, trots att telefonen ligger oskyddad i fickan bland nycklar och annat skräp.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-01-28 20:22

Jag köpte iPhone för att den verkade vara så lätt att använda och det var den också. Så nu är jag fast!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 20:41

Jag sålde min iPhone. Ville inte ta chansen att råka uppdatera och så skulle allt bara paja (säker på att sånt skulle gå att fixa, men iaf) Hade en n95a innan det, det abonnemanget går ut om 1,5 år, då är iPhone garanterat släppt i Sverige. Då kan jag köpa den med garanti å allt sånt! Men annars är riktigt bra tele. Man tycker ju att det är kul att använda den, inte många telefober som ger en den känslan!

Bland den roligaste och mest användbara prylen jag ägt.
Sjukt bra att kunna ligga & slösurfa i sängen på kvällarna

Så bra! Så kul att folk vill pilla på den skön kille på tuben ville också men man måste nog va lite rädd om den, eller jag kan nog bli lite paranoid om ja går på nån nersläckt mörk gata så är de som dummingar dras till en för vad man har i fickan. (DET ÄR ENDA NACKDELEN)

hahaahahhaha sjukt bra mobil!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-28 22:33

älskar min iphone. Lätt skönaste telefonen jag köpt. Har en officielt olåst fransk iphone så jag slipper uppdaterings bekymmer osv. Första telefonen som jag nånsin använt kalender funktionen med på riktigt! Allt funkar helt grymt och om den kraschar (hänt 1 gång) så går den bara tillbaka till menyn (springboard) och du kan börja om igen. Ingen "windows hängning" här inte
Största nakdelen är som sagt ovan att den är ju minst sagt stöldbegärlig framför allt om folk får reda på att min är helt olåst till exempel. inte kul.

KÖP DEN!!!

Ja jag är nöjd.
Älskar mailen, safari, IM, videouppspelningen samt VNC.
Kameran är mera för skoj skull i nuvarande tappning.

Ogillar dagens åäö men det gör väl alla

Jag tappade mina iPhone ett par gånger och började bli lite rädd om den, så jag började använda en SE, inte så värst gammal.
Det gick inte, jag klarade mig inte utan min iPhone, jag älskar min iPhone och iPhonen är nu en del av mig! Man blir van vid att i skolan kunna koppla upp sig och kolla stuff på nätet osv, lyssna på musik, spela spel och checka film. Den är suverän.

Köp, du kommer inte ångra dig.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-29 00:04

Bara jag som är missnöjd med någonting?

* Safari krashar ofta.
* Jag klickar ofta på fel länkar i Safari och det tar då en evighet att komma rätt, eftersom att sidorna inte cacheas.
* En gång har det hänt att alla länkar slutade fungera i Safari. Reboot av hela telefonen var det enda som hjälpte.
* Andra applikationer krashar ofta. Detta kan man inte lasta systemet för, men det görs tyvärr i jämförelser med andra telefoner.
* Safari klarar inte Flash. Skulle förmodligen gå fruktansvärt segt om den gjorde det.
* Man kan inte scrolla i Safari på samma sätt som i Contacts. Stor miss.
* Ingen veckovy i kalendern.
* Inga inställningar på kameran.
* Inga egna SMS-ljud. De som följer med hör man inte utomhus.
* Krångligt att ringa namn. Saknar att kunna skriva namnet på keypaden och välja ur en lista.
* Mailen uppdaterar inte alltid. Jag kan ha ett nytt mail på datorn, men inte i telefonen. Även om jag uppdaterar.
* Ljudet ur högtalarna distar. Båda två.
* iTunes i Windows är olidligt långsamt och buggigt.
* Saknar GPS.
* Jag saknar även det som har fått kritik tidigare (Multi-SMS, MMS osv).

Jag gillar iPod-delen, Maps, Stocks, Weather, skärmen (känsligheten - lutning/tryck), att alarmet ringer både i telefonen och i lurarna och säkert lite till som jag inte kommer på.

Utan Jailbreak och extra applikationer skulle jag sålt den för längesen. Nu är den tillräckligt bra för att jag ska behålla den. "iPod" och telefon i samma pryl är ett måste, och jag har inte hittat någon annan telefon med lika bra multimediaspelare. Ännu.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-29 00:46

du verkar ha nått måndags ex... aldrig haft mail nerladdnings problem, safari kraschat en gång 6 veckor, klickar fel på länkar gjorde jag första veckan typ innan jag fick in tekniken. Visst safari klarar inte flash, men visa mig den mobilen där du kan surfa som du gör på iphonen. Sms ljudet kan jag hålla med om är ganska dåligt. Samma med vecko vy etc. Men de första felen du nämnde har nog att göra med att du fått ett dåligt ex.

Var i London med sambo och dotter under julen.

Från början hade vi tänkt ha med var sin laptop, men vi skippade det och hade bara våra iPhones med oss.
Skönt att slippa släpa på en laptop hela tiden.

På själva resan kunde man sitta och kolla på film och podcasts.
Väl på hotellet surfade man och kollade mejl.

På stan använde man wifi hos Starbucks (kostade dock), och vid Apple (Regent Street).

Suverän mobil!

grymt nöjd!
Har en OOB 1.1.2 med stealthsim och det funkar perfekt.
Var i NY i helgen och körde ironiskt nog AT&t där haha

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-01-29 10:56

Mycke nöjd! Skulle absolut inte byta till nån annan telefon. Men sen tror jag iaf att iPhone inte är för alla... Saknar ju en del funktioner, men klarar man sig utan dem & räknar med lite "strul" är ju trots allt en hackad telefon med mycke lite eller ingen support. Men kan inget annat är rekommendera ett köp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-29 11:45

Tack för alla trevliga kommentarer! Det känns som att man måste slå till men är lite orolig för allt som kan strula man vill ju att allt ska funka som det ska.

mvh,
Dan

INGET att strulat för mig efter jag jailbreakat luren.
Gör man bara som ska så blir det inga problem.

Lycka till!

/demierre

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-01-29 13:05

Nä inget har strulat för mig heller. Men hade ju inte rekommenderat ex min mormor att köpa en hackad iphone....

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-01-31 17:18

Iphone från USA eller Ifun?

Hej,
Ursäkta om jag ställer frågor som redan kanske har tagits upp här på forumet men jag skulle behöva lite hjälp.
Har lite frågor om Iphones.. Jag funderar att köpa en av International Orders.
Ska jag köpa den som redan är upplåst och med svenska menyer? Samt med 1.1.1 eller 1.1.2?
Har läst lite om att köpa ifrån International Orders och de verkar ju bra och pålitliga att ha att göra med.
Men hur fungerar det, om jag köper den telefonen som är upplåst och allting färdigt är det bara att börja använda den då?
Kommer allting att fungera? Ex. Internet MMS osv.
Köper man den från IO så kommer den upplåst med svenska menyer men har den svensk ordlista också?

Vad rekomenderar ni? Vad skiljer från att köpa från Ifun och International orders?

Tacksam för alla svar och hjälp..:)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-31 18:12

mms Finns inte på iphonen ifall du inte visste det. Finns någon app men vet inte hur den funkar. Jag skulle rekommendera ifun mest för att du får träffa en person som visar dig lite hur det funkar och jag tror du även får lite support från Dom om det strular. International orders är nog helt ok också men support kanske kan vara lite sämre. Jag har inte använt någon av dem men jag hade valt ifun.

  • Medlem
  • 2008-01-31 18:17

Också sjukt nöjd med min iphone!

Varför? Jo:
-En grymt bra telefon.
-Bra adressbok.
-Bra surf (surfar in på dn-mobil varje dag istället för att läsa skit-city och skit-metro.) Det går faktiskt att läsa morgontidningen på mobilen. Mkt miljövänligt!
-Kollar börskurser bara för att det är så snyggt gränssnitt !
-Google maps använder jag en hel del
-Fantastisk musikspelare.
-Video spelare (använder sällan dock.)
-Snygga världs klockor, och timerfunktion
-Kalkylatorn är såååå snygg.
-Visar gärna bilder för folk direkt i telefonen.
-Anteckningsblocket funkar klockrent

Missnöjd med:
Tycker kalendern funkar lite sådär. Kanske dags att uppdatera från 1.1.1?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-01-31 19:51

http://www.blocket.se/vi/14952012.htm vad säger ni om denna ? Seriös?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-01 00:00

skrev i fel forum men kunde inte radera.

Kan inte för en sekund tänka mig att jag någonsin kommer att byta telefon igen.... )

Och då hör lite till saken att jag är produktfotograf och får fingra på de flesta nya modeller innan den kommer ut på svenska marknaden. Förut bytte jag lur minst två gånger om året.
Men nu. Nej. Inget annat är värt att kallas telefon!

Bevaka tråden