Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄLP! Kan inte ringa med min iPhone längre!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2008-01-29 11:41

Hej. Igår skulle jag uppdatera från 1.1.1 till 1.1.2 för att sedan uppdatera till 1.1.3. Min bror hade gjort det någon timme innan och han hjälpte mig men någonstanns gick det fel. Efter att jag använt anySim finns det ingen modemfirmware om IMEI (modemfirmware står inte ens med under "about").

Wifi och allt annat funkar men det går inte att ringa/smsa. Jag kan inte heller ta emot samtal/sms. Uppe i hörnet står det inte no service eller wrong sim eller liknande utan där är signalstyrkan, men på noll.

Det var en unlocked 1.0.2 uppdaterad till 1.1.1. Uppdateringen till 1.1.2 gick fel så jag nergraderade den till 1.1.1 igen där problemet uppkom.

Min fråga är: Kan jag revirginaza den igen och köra om och hoppas på att det va något jag gjorde fel under uppdateringen eller ska jag göra något med basebandet?

Vore tacksam för snabba svar, tänkte ge mig på det igen ikväll

Senast redigerat 2008-01-29 11:54

Hej ta och läs den här tråden:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/234591-varning-f-r-itunes-7-6-a.html

Innlägg #8

För det var ganska precis det som hände mej, men det löste sig tillslut, det är väldigt noga tydligen det där med att hålla in sleep home knapparna på rätt sätt. Finns en länk där i tredje stycket om just det att hålla in knapparna på rätt sätt i innlägg #8

Hoppas det fixar sig:D

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-01-29 15:34

Nu har jag lagt in 1.1.1 på nytt, jailbreakade den och körde virginize. Sen körde jag anySim men jag får fortfarande inte teckning. Nu har jag däremot fått in IMEI och Modem FW (03.14.08_G) under about igen. när jag trycker "Carrier" under settings får jag upp Error.

Om du har firmware (03.14.08_G) kan du väl inte ha 1.1.1 eller?
Imin iPhone med 1.1.1 har jag firmware 04.01.13_G

Och virginize kör man väl på 1.0.2 iPhone, om jag inte tar fel så gjorde jag när jag uppdaterade min för nån månad sen via iUnlock.no

Nu stannar jag på 1.1.1 efter min krasch när jag skulle gå till 1.1.2

1
Bevaka tråden