Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maps, kontakter & "United States"

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-29 14:41

Hejåhå!

Kör en lur OTB 1.1.2, jailbreak och stealthsim + Telia (3G-sim).

I dessa tider då alla mest diskuterar locateme via 1.1.3: Har någon hittat en bra lösning på mitt största problem...

Eftersom jag själv för det mesta vet var jag är (vore mest för impafaktorm att få luren att tala om det för mej...) tycker jag att maps funkar kanon som det är i 1.1.2. Ett rejält bekymmer är dock följande: Maps funkar klockrent när jag använder Bokmärken. Koordinater i kontakter är däremot "by default" förknippade med ändelsen "United States" vilket naturligtvis sabbar alla försök till vägbeskrivningar i Norrbotten... (därav mitt nuvarande ointresse för trianguleringsbaserad navigation).

Varför gör det skillnad på de lokalisationer jag sparat i "Bokmärken" i maps jämfört med de koordinater som jag sparar med mina "Kontakter".

Tokstörigt!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-29 17:24

Har du angivit land (Sverige) i dina kontakter? Vet inte om det spelar någon roll, bara en tanke....

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-29 23:51

Yarp!
Testat både Sverige och Sweden...
Så jäkla korkat... Om koordinaterna är angivna enligt longitud och latitud kan det ju inte gärna gå att blanda ihop Mora i USA med Mora i Dalarna...?!!

Verkar som att det läggs till US bara för att jäklas!

Fick du någon ordning på detta?

Samma problem nu för mig. När jag lägger in koordinater för ställen i Thailand, lägger Google med US. Mycket märkligt. Kan man komma runt detta på något sätt?

/Chris

Ursprungligen av Hubber:

Yarp!
Testat både Sverige och Sweden...
Så jäkla korkat... Om koordinaterna är angivna enligt longitud och latitud kan det ju inte gärna gå att blanda ihop Mora i USA med Mora i Dalarna...?!!

Verkar som att det läggs till US bara för att jäklas!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-25 16:06

Vet inte om det är samma fel men alla kontakter med adresser har jag angett i vilket land dom bor i. När man gör det så visar google maps kartan riktigt. Men man måste installera region patch först så man för stöd för flera länder. iClarifieds guide beskriver rätt bra hur man installerar region patchen.

//Rob

funkar iPhone med 3G (??) om man låser upp den med jailbreak?
mvh Jonas

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-26 08:02
Ursprungligen av jonasludvigsson:

funkar iPhone med 3G (??) om man låser upp den med jailbreak?
mvh Jonas

Dessvärre kommer den inte att fungera med 3G då den inte har något chip som kan hantera detta. Dvs, operatören 3 är ganska kört då de endast nyttjar sig av 3G för tal och data medans de andra operatörerna har både 3G och 2G och varierar däremellan (för att ta det grovt så att säga).

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-03-27 02:05

varför ha 3g? det slukar batterier och edge har oftast bättre hastighet, speciellt uppåt.

Nu funkar det bättre med Region Patch installerat. Men inte helt optimalt, tyvärr så lägger den till Sverige automatiskt i Maps när jag klickat på en adress utan ett land specificerat. Till exempelt har jag lagt in koordinater istället för en adress, men att det sen läggs in ett landsnamn efteråt är irriterande.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-27 20:04

Skaffa 1.1.4 också så är du klar

1
Bevaka tråden