Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken ska jag behålla?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har två frågor

  1. Jag ska sälja en av mina iphones men jag vet inte vilken jag ska behålla. Vilken av dom är mest framtidssäker (i alla möjliga definitioner)

    *En aktiverad/jailbreakad och upplåst 1.1.3 (1.1.1->1.1.2->1.1.3)
    eller
    *En Aktiverad/jailbreakad 1.1.2 OOB med turbosim.

    Med tanke på kommande firmwares osv.
    (här vill jag ha lte whitespace till nästa rad men det får jag tydligen inte för wysiwyg´et)

  2. Fråga nummer två.
    Jag kan inte lägga till något emailkonto. Vad göra? (Detta gäller 1.1.2 OOB)
    Jag har försökt med två olika imap-konton men när jag trycker på spara så står den bara o tuggar. Finns det något fix? Är ansluten med wlan.

Väldigt tacksam för svar på båda eller någon av frågorna.
mvh Anders

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-01 23:22

Inget kan märkas som "framtidssäker" så länge utveckling framskrider. Ingen kritik mot dig personligen, men jag fattar inte hur man kan använda det uttrycket i sammanhang med elektronik/teknik. Ser vissa elektronikkedjor typ Elgiganten som använder det på sina datorpaket. Att folk går på det...

Men åter till din fråga 1: kan tänka mig att båda är lika oavsett vilken version av firmware den hade ur boxen. Men om jag ska gissa så är det den iPhone som hade senast firmware ur boxen som är bäst för framtiden.

Fråga två är nog besvarad i någon av trådarna i forumdelen för iPhone. Prova att söka.

Off-topic: Ser att det är ditt första inlägg på forumet. Välkommen hit och hoppas du kommer att trivas.

Hej och tack,

Ordet framtidssäker skulle mycket väl ha haft dina citationstecken runt om sig för att vara tydligare från min sida. Vad jag menar är att det finns säkert någon där ute som är bra mycket bättre insatt i hackandet som kan svara eller i alla fall ge en hint om vilken telefon som kan ha en bättre chans vid kommande hacks. T.ex. möjligheter vid X bootloader vs. X firmware osv. Detta är det främsta syftet med fråga 1.

Gällande ditt svar på fråga två så har jag givetvis sökt runt på olika forum utan resultat.

mvh Anders

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-02 16:03

Eftersom 1.1.2 inte är helt knäckt, så skulle jag sparat 1.1.1.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-03 14:00

Jag har själv en 1.1.2 OOB som funkar helt perfekt med StealthSIM, men hade nog sparat den som var 1.1.1 från början, den är ju inte låst på samma sätt som 1.1.2 OOB..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-02-05 23:41

Har precis samma fråga, vilken firmware borde jag välja

Hej, jag är helt nybörjare på detta. Det enda jag vet är att jag asap måste fixa en iPhone. Jag håller på att beställa en via International-orders.com, jag kan i beställningen välja om jag vill ha 1.1.1, 1.1.2 eller 1.1.3. Jag har lite svårt att få grepp om vilken version jag borde ha för att bäst kunna använda iPhone i Sverige med Telia simkort, helst med så mycket funktioner fungerande som möjligt

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-06 00:20
Ursprungligen av emizsa:

Hej, jag är helt nybörjare på detta. Det enda jag vet är att jag asap måste fixa en iPhone. Jag håller på att beställa en via International-orders.com, jag kan i beställningen välja om jag vill ha 1.1.1, 1.1.2 eller 1.1.3. Jag har lite svårt att få grepp om vilken version jag borde ha för att bäst kunna använda iPhone i Sverige med Telia simkort, helst med så mycket funktioner fungerande som möjligt

1.1.1 är den enda som går att låsa upp och ringa med utan att använda speciella simkort.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-06 00:28

jag skulle nog säga behåll din 1.1.1. I med att den har den tidigare bootloadern så kan du t.o.m än så länge köra software unlock (eller väldigt snart, vet inte om du släppt hur än) när du uppgraderat till 1.1.3. Om jag fattat det rätt så kan inte bootloadern uppgraderas så lätt (inte säker här...) av en update. O andra sidan kanske 1.1.1 har lite "bebis sjukdomar" som inte riktigt dykt upp än för andra.

Det är ju som sagt lite svårt att stämpla en som framtidssäker.

Emizsa: köp antingen en 1.1.1 eller 1.1.2. 1.1.3 kan du inte göra mycket med än. 1.1.1 kan du låsa upp via mjukvara som ska tydligen vara ganska lätt (inte testat själv) 1.1.2 funkar när du väl jailbreakat och inskaffat något *sim som kostar mellan typ 500-1500.
Men kolla runt på forumet lite, jag har inte gjort något av det jag just skrev så är väl kanske fel person att tipsa. jaja hjälper möjligen lite iallfall.

1
Bevaka tråden