Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är iphone seg?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag var inne på mediamarkt och kollade på mobiler och till min förvåning hade dom en fungerande iphone. Men efter en stunds pillande så tyckte jag att den verkade seg. Det tog säkert 5sek mellan att jag tryckte innan det hände något. Ibland fick jag trycka flera ggr.
Skumt.

vad hade du hällt i morgonkaffet egentligen? lär nog varit en iPod Touch och för övrigt så är inte iPhone seg nånstans

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-06 19:44

Min iPhone är snabbare än vilken annan telefon jag haft tidigare.

Det var en iphone! och den var seg! kanske behövde den omstartas eller nåt. Snubben på mobil avd sa att dom bara hade detta ex. men att dom skulle börja säljas när avtal var klart.
Enligt honom slogs telenor och telia om den.

Ursprungligen av mdlarsson:

Det var en iphone! och den var seg! kanske behövde den omstartas eller nåt. Snubben på mobil avd sa att dom bara hade detta ex. men att dom skulle börja säljas när avtal var klart.
Enligt honom slogs telenor och telia om den.

Vilken butik?
Vilken firmware?
Vi vill ha bilder!
Det skulle ju betyda att det är den första synliga halvofficiella telefonen i sverige - tokspännande!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-06 21:06

Den kan bli seg om man kör länge utan omstart, men 5 sekunder ska det inte ta mellan knapptryckningarna.

Det kanske var en hiphone de hade.

Min iPhone är otroligt pigg och rapp, mycket bättre än någon annan telefon jag haft innan.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-06 21:28

Samma här, hur snabb å kvick som helst.

Men det där låter jävligt lurigt med en iphone í butik, vart låg mediamarkt butiken någonstans?
Är du HELT säker på att det var en iphone? jag menar det är ju ändå ganska lätt att ta fel om man inte är insatt.

det är väl inte så konstigt att dom skulle ha en? mediamarkt är tyskt, iphone finns i tyskland, såklart nån har shippat ner en till dom.

Min iphone är seg ibland när jag skriver med den, både i smsläge och i safariläge. Det tar liksom tid innan bokstaven jag trycker på hamnar på skärmen och "bokstavstangenten" stannar grafiskt i "nedslaget" läge.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-06 22:34
Ursprungligen av biobio:

Min iphone är seg ibland när jag skriver med den, både i smsläge och i safariläge. Det tar liksom tid innan bokstaven jag trycker på hamnar på skärmen och "bokstavstangenten" stannar grafiskt i "nedslaget" läge.

Jepp. Testa boota om. Håll ner on/off tills slidern kommer upp.

Ursprungligen av petterf:

Det skulle ju betyda att det är den första synliga halvofficiella telefonen i sverige - tokspännande!

Halvofficiell? Nu drar du nog lite för höga växlar på det här. Är inte Apple rätt noga med vilka som säljer deras grejer och att inget ska läcka ut i förväg?

Ursprungligen av wat:

Halvofficiell? Nu drar du nog lite för höga växlar på det här. Är inte Apple rätt noga med vilka som säljer deras grejer och att inget ska läcka ut i förväg?

Med halvofficiell menade jag att det är ett etablerat företag som ställt ut en icke ännu i sverige släppt produkt.
Det ter sig lite dumt (läs intressant) att göra det med tanke på att inga avtal officiellt är klara och presenterade. Just därför verkar det ju ytterst knepigt att mediamarkt ställer ut den. Det torde vara den första i sverige som visas upp i butik antar jag?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-06 23:23

Känns lite som att alla Telenor-säljare säger att dom snart börjar sälja den.

Den finns på mediamarkt, i GBG , 421 heter köpcentret.

Men dom kan ju ha en iphone so what behöver inte betyda nått.
Desutom tror jag det var elgiganten som gjorde reklam för att dom skulle få iphone

Fan, nu blev jag osäker jag hade en liten stressad dvärg runt benen. Men jag har ju kollat på Touch tidigare och den här stod mitt blad alla mobiler med en skylt iphone?? Jag ska kolla på fredag. Om ingen hinner före.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-07 00:51

asså inte för att vara elak, men butiks personal i exempelvis mediamarkt, el giganten etc. har oftast mindre koll än någon annan. Så om han säger att det diskuteras mellan telia och telenor så kan det lika gärna vara mellan halebop (ofta ) och Parlino...

Men jag har inte upplevt någon seghet alls. Men om det nu mot förmodan kan ha varit en iphone så finns ju risken att måååånga människor har pillat på den rätt vårdslöst och den inte har syncats eller startats om på mycket länge. Då kan den antagligen, på samma sätt som en dator, bli lite seg.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-07 02:14

Nu har jag inte kollat på en Touch, men nog borde man se skillnaden ganska enkelt? Det är väl lite olika ikoner, samt en annan storlek?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-07 12:22

enklaste sättet att se skilnad: touch har den spegel aktiga bakytan som ipods alltid haft samt en liten ful svart fyrkant i ena hörnet för WiFi antenn. Den är även ganska mycket smalare

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-07 15:39

Sist jag var på MediaMarkt i Gbg (förra veckan) var det en iTouch som dom visar bland de andra mp3-spelarna. Låter helkonstigt att det skulle vara iPhone.

Ursprungligen av Grandy:

Sist jag var på MediaMarkt i Gbg (förra veckan) var det en iTouch som dom visar bland de andra mp3-spelarna. Låter helkonstigt att det skulle vara iPhone.

Denna var ju som sagt inte bland mp3orna utan mitt bland Mobilerna!
Men det stämmer att det fannas en Touch bland mp3orna.

Var inne på Mediamarkt (på 421) igår och visst har de en iPhone som demoex bland alla andra mobiltelefoner. Då var den urladdad och därmed inte så mycket att leka med, men nu har jag i alla fall klämt på en iPhone!

  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-03-27 18:18

Min iPhone har blivit seg i SMS menyn och där inställningarna är, resten funkar utmärkt! Ngn som kan veta vad "felet" är? Vore väldigt tacksam!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-27 18:41

SMS, ja. Kan ta 30 sekunder innan de dyker upp. Har blivit värre med senare firmwares. 1.1.2 var ok, 1.1.3 var seg och 1.1.4 är sjukt seg. Blir även värre om du har många SMS.

  • Medlem
  • 2008-03-27 19:40

Bilder? Konfirmering?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-27 19:56

Boven är appsupport patchen. När nästa version kommer (build 13) så ska segheten försvinna. Man kan prova betan om man så vill men måste installera den för hand.

//Rob

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-27 19:57
Ursprungligen av can:

Bilder? Konfirmering?

Är telefonen kristen nu också

  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-03-27 20:25

Den blev något bättre när jag tog bort några sms, det är just scrollningen som är det jobbiga då den släpar efter. Bilder, som jag har över 400 av är inga problem, går hur fint som helst. Menyn "inställningar" är också redigt seg när det gäller scrollningen. Är det samma sak där?

1
Bevaka tråden