Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone låst kan varken upp/nergradera firmware??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-02-11 22:06

Hej!

Har en 1.1.2 OOB som jag idag körde mjukvaruupplåsningen på för att därefter uppdatera till 1.1.3 via Installer. Därefter fungerade inte Installer försökte då göra om det hela genom att lägga in 1.1.2 igen och börja om från början. Där hände nått för nu spelar det ingen roll vilken firmware jag försöker lägga in via iTunes, får felmeddelande 1603 har försökt gå hela vägen ner till 1.1.1 för att väcka den till liv med iNdipendence använde mig av en guide jag hittade här på 99.se.

Till slut gjorde jag misstaget att klicka okej när den kom upp i iTunes och iTunes ville återställa den och uppdatera. Får samma fel där 1603 att det inte går. Frågan är följande finns det någon chans att få liv i telefonen igen nu eller i framtiden är det någon som kan förklara för mig antingen hur man får liv i den eller åtminstone vad det antagligen är för fel. En förklaring om vad som hänt med den räcker gott just nu känns de som.

//Richard

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-12 14:07

Det beror inte på att du har fel baseband? Provat att göra en nedgradering av baseband?

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-02-12 16:56
Ursprungligen av kenjon:

Det beror inte på att du har fel baseband? Provat att göra en nedgradering av baseband?

Vet ärligt talat inte vad det berodde på helt plötsligt kunde iTunes uppdatera till 1.1.3 och då kunde jag börja om helt och hållet sen funkade den!

menar du att du kunde Återställa telefonen eller att du fick förfrågan att uppdatera den till 1.1.3?

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-02-12 18:52
Ursprungligen av buxarbum:

menar du att du kunde Återställa telefonen eller att du fick förfrågan att uppdatera den till 1.1.3?

Jag kunde återställa den med itunes. Eller återställa och uppdatera stod det nog, därefter kunde jag göra en downgrade till 1.1.1 och få igång den igen till slut.

Det som kändes mest lustigt var att när jag skulle köra jailbrake på 1.1.1 så kunde jag inte knappa som det står i guiderna *#307# osv men lyckades på nått sätt svara sätta i hold osv så jag kom in i telefonen vet inte ska det ens gå egentligen? Eller hade jag bara ett jävla flax?

1
Bevaka tråden