Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera iPhone 1.0.2 till 1.1.3?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-02-14 20:52

Det finns just nu så många guider och tips för uppdatering och upplåsning av iPhone att man blir helt snurrig! Jag hittar dock inget klockrent svar på min nedanstående fråga:

Jag har en iPhone 1.0.2 som varit hackad och upplåst med AnySim. Denna vill jag nu uppdatera till 1.1.3.

Måste jag gå via 1.1.1 eller kan jag köra Virginize, lägga in 1.1.3 för att därefter använda någon av de senaste metoderna från ZiPhone eller iJailBreak?

Hur gör jag? Någon som nyligen gjort manövern att gå från 1.0.2 till 1.1.3?
Finns det några bra steg-för-steg-anvisningar?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-15 11:13
Ursprungligen av Rasmus:

Det finns just nu så många guider och tips för uppdatering och upplåsning av iPhone att man blir helt snurrig! Jag hittar dock inget klockrent svar på min nedanstående fråga:

Jag har en iPhone 1.0.2 som varit hackad och upplåst med AnySim. Denna vill jag nu uppdatera till 1.1.3.

Måste jag gå via 1.1.1 eller kan jag köra Virginize, lägga in 1.1.3 för att därefter använda någon av de senaste metoderna från ZiPhone eller iJailBreak?

Hur gör jag? Någon som nyligen gjort manövern att gå från 1.0.2 till 1.1.3?
Finns det några bra steg-för-steg-anvisningar?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Lättast är att uppgradera via iTunes, sedan ZiPhone.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 13:15
Ursprungligen av kenjon:

Lättast är att uppgradera via iTunes, sedan ZiPhone.

kör med denna guide http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=666

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-02-15 13:44

Tack för svar!

Jag körde efter lite olika guider och avslutade med iJailBreak för OS X. Fattar inte varför alla envisas med ZiPhone när iJailBreak verkar så mkt lättare?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 20:12

Därför att Ziphone är originalet och uppdateras snabbare. iJailbreak använder ziphone i grunden. Så allt som iJailbreak gör är att köra en gammal version av ziphone inklusive alla buggar.

//Rob

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-02-16 10:25
Ursprungligen av Rasmus:

Tack för svar!

Jag körde efter lite olika guider och avslutade med iJailBreak för OS X. Fattar inte varför alla envisas med ZiPhone när iJailBreak verkar så mkt lättare?

Hej!

Jag har exakt samma dilemma som du... Har alltså en 1.0.2 som är jailb. & upplåst med AnySim.

Antar att du lyckades få din till 1.1.3 ?

Har du lust att berätta i vilken ordning och vilka guider du använt?

Tack på förhand....

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-17 01:28

Jag gjorde detta igår.. berättar kortfattat vad jag gjorde:

1. Gjorde Virginize på basebandet via Installer.
2. Lade iPhone i recovery mode
3. Uppdaterade och återställde till 1.1.3 i iTunes
4. Lade iPhone i recovery mode och låste upp, aktiverade, jailbreakade med ZiPhone GUI

Har nu en fullt fungerande 1.1.3, även locatefunktionen i Maps..

Om ni undrar något så skicka PM, Min msn är överfylld snart

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-03-02 17:05

Tänkte uppdatera min 1.0.2 till 1.1.3 snart, innan hade jag dock tänkte förhöra mig lite.
Jag hade först tänkte köra Virginize för 1.0.2 som finns i Installer. Sedan uppdatera direkt till 1.1.3 efter att jag köra Virginezer (Något man skall tänka på när man uppdaterar, eller skall man återställa den upp till 1.1.3?). Sedan är det väl bara att föjla ziphone guiderna, Installera BSD subsystem och sedan köra AnySim för 1.1.3?

/RoHHbiN

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-02 18:51
Ursprungligen av RoHHbiN:

Tänkte uppdatera min 1.0.2 till 1.1.3 snart, innan hade jag dock tänkte förhöra mig lite.
Jag hade först tänkte köra Virginize för 1.0.2 som finns i Installer. Sedan uppdatera direkt till 1.1.3 efter att jag köra Virginezer (Något man skall tänka på när man uppdaterar, eller skall man återställa den upp till 1.1.3?). Sedan är det väl bara att föjla ziphone guiderna, Installera BSD subsystem och sedan köra AnySim för 1.1.3?

/RoHHbiN

Kör du ZiPhone behöver/ska du inte köra AnySIM.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-03-04 06:17
Ursprungligen av kenjon:

Kör du ZiPhone behöver/ska du inte köra AnySIM.

För mig att inte ziphone kan låsa upp BL 3.9?

Ziphone kan låsa upp bl v.3.9, och den använder AnySIM för att göra det.

vad händer om man inte kör virginize? jag bara satte min i dfu mode sen installera jag 1.1.3 och sen körde ziphone. nu får jag bara en blinkande applelogga

Ursprungligen av bassseee:

vad händer om man inte kör virginize?

Jag har funderat på det också, utan att hitta bra svar. Jag har inte vågat hoppa över det ännu, även om jag misstänker att ZiPhones funktion för att radera baseband fungerar lika bra.

Hittills har jag kört följande variant på de 1.0.2-telefoner jag uppdaterat:

  1. Ta backup

  2. Kör The Virginizer

  3. Återställ till 1.1.4 med iTunes

  4. Do it all med ZiPhone

  5. Installera BSD Subsystem, Community Sources och SwePhone

  6. Synka tillbaka backupen

  7. Klart och betalt!

iphone 1.0.2

Ursprungligen av Adrian B:

Jag har funderat på det också, utan att hitta bra svar. Jag har inte vågat hoppa över det ännu, även om jag misstänker att ZiPhones funktion för att radera baseband fungerar lika bra.

Hittills har jag kört följande variant på de 1.0.2-telefoner jag uppdaterat:

  1. Ta backup

  2. Kör The Virginizer

  3. Återställ till 1.1.4 med iTunes

  4. Do it all med ZiPhone

  5. Installera BSD Subsystem, Community Sources och SwePhone

  6. Synka tillbaka backupen

  7. Klart och betalt!

Hej Adrian,

Jag har en 1.0.2-telefon. Har laddat ner 1.1.4 och senaste versionen av Ziphone men kan inte hitta var man laddar ner BSD Subsystem, Community Sources och SwePhone. Var kan man hitta dem och hur instalerar man dem. Spelar ordningen roll? Ja, jag är newbie. Tack för hjälpen.

  • Medlem
  • 2008-03-22 22:20

Det gör du när du är klar med Ziphone om inte Ziphone gör det åt dig. (tror jag. Ska precis göra samma resa själv...)

Tack, men var hittar jag BSD Subsystem, Community Sources och SwePhone? Verkar inte heller som att man behöver köra The Virginizer eftersom Ziphone tydligen fixar samma sak, stämmer detta?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-23 12:15
Ursprungligen av Diddster:

Tack, men var hittar jag BSD Subsystem, Community Sources och SwePhone? Verkar inte heller som att man behöver köra The Virginizer eftersom Ziphone tydligen fixar samma sak, stämmer detta?

Du hittar dem i Installer.
För att få Swephone måste du lägga till ifun.se/swe som en ny Source i Installer (se ifun.se).

Ursprungligen av Diddster:

Verkar inte heller som att man behöver köra The Virginizer eftersom Ziphone tydligen fixar samma sak, stämmer detta?

Ja, jag har inte testat det själv på någon telefon, men jag har hört från andra som testat att hoppa över The Virginizer och det verkar stämma bra att man inte behöver göra det. Någon annan som kan bekräfta det?

I så fall skulle listan ovan bara se ut såhär:

  1. Ta backup (dvs kör en synkronisering i iTunes)

  2. Återställ till 1.1.4 med iTunes

  3. Do it all med ZiPhone

  4. Installera BSD Subsystem, Community Sources och SwePhone

  5. Synka tillbaka backupen

  6. Klart och betalt!

Jag har ett litet problem, när jag trycker på knappen återställ i itunes kommer det bara en varning som säger att jag inte är ansluten till internet och ber mig kolla min internetanslutning, fast än jag är uppkopplad. Vet ni hur det här kan lösas eller kan jag installera 1.1.4 på något annat sätt? Tack.

OK, problemet löst vänster shiftknapp funkade inte men det gjorde höger. Sorry.

1
Bevaka tråden