Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IE till PC?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-24 17:08

Fråga mig inte varför, jag svärjer tillräckligt själv just nu, men hur i h-e laddar man ner en MS IE för PC? Eller rättare sagt var? På MS hemsida får man bara tag i små installationsprogram. Saken är den att jag vill ha en fullständig "stand alone"-installerare som jag kan bränna på en CD och ge till en bekant som skall koppla upp sig via comhem. IE-varianten på hennes burk var för gammal. Moment 22 m.a.o. För att koppla upp sig behövs ett program som måste laddas ner... (Jag minns IT-avdelningen i mitten på 90-talet som förklarade för mig att det bara var att ladda ner MacTCP för att få igång internet.) På MS hemsidor finns bara patcher o.dyl. till förb-else (tack Apple, tack, tack!!!). Någon som vet var man hittar skräpet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-24 17:12

Hon kan ju byta till Mozilla 1.3 istället? Säkrare än IE och fungerar minst lika bra. Och så får hon en enkel webbredigerare och ett bra e-postprogram med på köpet. Kostar ingenting.

www.mozilla.org

Direktlänk till Mozilla 1.3 för Windows (11 MB)
Direktlänk till Mozilla 1.3 för Mac OS X (15 MB)
Direktlänk till Mozilla 1.3 för Linux x86 (14 MB)

Senast redigerat 2003-05-24 17:32
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-05-24 17:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Hon kan ju byta till Mozilla 1.3 istället? Säkrare än IE och fungerar minst lika bra. Och så får hon en enkel webbredigerare och ett bra e-postprogram med på köpet. Kostar ingenting.

www.mozilla.org

Direktlänk till Mozilla 1.3 för Windows (11 MB)

Mozilla är sååå mycket bättre än IE på pc, just nu kör jag med safari tema får att komma så nära en mac som möjligt..Räknar dagar tills jag får min:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-24 17:33

Var har du hittat Safari-temat till Mozilla för Windows? Jag använder Lo-Fi eller Lopburi Flat.

kalle G
Kolla på versiontracker.com

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-24 17:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
kalle G
Kolla på versiontracker.com

Det hade jag gjort men där finns bara patchar och SP osv. ingen standalone eller motsv. Svaret blir nog som föreslagits att överge MS för Mozilla eller dyl. Men det kvarstår, varför finns inget helt program att ladda ner från MS? - Ryser - skönt att slippa PC-eländet för egen del!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-24 18:05

Kompletta installerare för IE ser man ibland på de CD-skivor som förljer med datortidningar som Pez för Alla och liknande. Men byt till Mozilla (gratis) för sjutton gubbar! Använd det eller möjligen Opera (ultrasnabb, kostar dock lite pengar) om du har en Windows-burk, aldrig Internet Explorer!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-24 20:11
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-24 23:39

Men Firebird befinner sig fortfarande på 0.6-stadiet, dvs är inte färdigt än och innehåller säkerligen många buggar. Mozilla är snabbt, stabilt och bra!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-25 11:30

Tack för alla goda råd. Vi satsar nog på Mozilla. Min kompis får väl skaffa MSIE sedan hon väl kommit ut på nätet. Jag har letat efter gamla CD-skivor med gratisprogram, men jag minns att jag slängde bort alla PC-skivor för nåt år sedan. Jag menar - de kan ju innehålla virus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-25 14:31

Strunta i Internet Explorer och kör på Mozilla. Det är en kanonbra webbläsare med hög säkerhet och bra stabilitet.

1
Bevaka tråden