Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro lanserad 2008-02-26

Tråden skapades och har fått 484 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av simonn:

Oj, det har jag inte fått. Vad hittar du det numret? Jag har fått:

Our Delivery Reference Number
80xxxxxxxx

Hittar inget sånt nummer någonstans.....

Detta är vad jag hittar (27xxxxxxxxx nummret syns till vänster...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-03 21:49
Ursprungligen av Gawy:

Hittar inget sånt nummer någonstans.....

Detta är vad jag hittar (27xxxxxxxxx nummret syns till vänster...)

Aha, jag har inte fått den motsvarigheten till nummer som du fått. Däremot så kan jag klicka på Spåra leverans och där står mit 80xxxxxx... nummer

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-03 19:35

Aja, nu är den beställd, och lycka, det är vad smo har beställts

Hmm, om det är så dåligr med budfirmorna som du säger HEK, så får jag väl vara lite "sjuk" de 2 dagarna som det är beräknat att den ska komma

EDIT:
Enligt Apple när jag loggar in på mitt konto och kollar på beställnigen så står det:
"Leveransmetod
Merge In Transit NL "

Senast redigerat 2008-03-03 19:49

För er som väntar, jag kan konstatera att datorn är super! Snabb som attan, stilren och helt, helt enkelt underbar......... Jag e kär.

/Stoffen
2,4GHz MacBook Pro Penryn

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-03 20:45

80xxxxxxxx ska ni använda på TNT eller UPS hemsida för att spåra leveransen..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-03 20:51

iLind. Merge in Transit har det stått i min order sen jag beställde den.. Och nu idag har den blivit försenad..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-03 20:58
Ursprungligen av dayweed:

iLind. Merge in Transit har det stått i min order sen jag beställde den.. Och nu idag har den blivit försenad..

Aaaah *skriver av förskräckelse*
Tror du att min också kommer bli försenad då?
Beställde en 15" Glossy, Remote, Fodral till den och så bytte jag till engelskt OS bara.

Nu har jag ju liksom beställt den, om inte jag får den snart kommer jag ju bli galen, höll på att bli galen medans jag väntade på min 16GB iTouch. Men en MBP är ju ännu värre, och inte bara är det en MBP, utan det är ju min första Mac också! (Har längtat efter en sedan jag första gången satt vid OS X Tiger när det precis hade kommit)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-03 21:09
Ursprungligen av iLind:

Aaaah *skriver av förskräckelse*
Tror du att min också kommer bli försenad då?
Beställde en 15" Glossy, Remote, Fodral till den och så bytte jag till engelskt OS bara.

Nu har jag ju liksom beställt den, om inte jag får den snart kommer jag ju bli galen, höll på att bli galen medans jag väntade på min 16GB iTouch. Men en MBP är ju ännu värre, och inte bara är det en MBP, utan det är ju min första Mac också! (Har längtat efter en sedan jag första gången satt vid OS X Tiger när det precis hade kommit)

Vet inte om du sett vad jag skrivit tidigare, men nu fick jag ett mail om att den ska skickas den 7 mars, alltså på fredag. Men under mitt konto på Applestore står det Beräknad avsändning 17 Mars och Beräknad leverans 28 Mars.. Vilken ska man lita på?

Din KAN säkert bli försenad, även om jag inte tror den blir lika mycket försenad som min.. Om man nu kollar varför, så är det för att jag beställde 17" med High Resolution-skärm och den tar 2-3 veckor att skickas, men 15" tar normalt tror jag 4 dagar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-03 22:48
Ursprungligen av dayweed:

Vet inte om du sett vad jag skrivit tidigare, men nu fick jag ett mail om att den ska skickas den 7 mars, alltså på fredag. Men under mitt konto på Applestore står det Beräknad avsändning 17 Mars och Beräknad leverans 28 Mars.. Vilken ska man lita på?

Din KAN säkert bli försenad, även om jag inte tror den blir lika mycket försenad som min.. Om man nu kollar varför, så är det för att jag beställde 17" med High Resolution-skärm och den tar 2-3 veckor att skickas, men 15" tar normalt tror jag 4 dagar.

Jodå, jag satte mig och läste igenom hela tråden
Läste om det där problemet för dig också, får hoppas på att din skickas den 7e då.

Jag beställde min nu ikväll och fick att den skulle bli skickad den 6e och att jag skulle få den 17 - 18e.

---

Är det någon av er studenter som köpte med studentrabattem via CSN-kortet som vet hur man skaffar Parrallels gratis eller? Vilket mail är det jag ska skicka till den från Apple, jag har nu bara fått en bekräftelse på min order, inte att den blivit skickad eller så. De säger ju att de ska ha e-kvittot man från på mailen av Apple. Vilket är det de menar?

Här sitter jag och surfar på min helt nya MBP 2,4. Känns skönt att fått datorn snabbt och samtidigt gett stöd till min lokala Mac-butik. Laddade den full med RAM men den är i övrigt helt standard, jag har dock flera FW400 och FW800 att tillgå som jag tidigare haft till min G5.

Ursprungligen av Audiosponge:

Här sitter jag och surfar på min helt nya MBP 2,4. Känns skönt att fått datorn snabbt och samtidigt gett stöd till min lokala Mac-butik. Laddade den full med RAM men den är i övrigt helt standard, jag har dock flera FW400 och FW800 att tillgå som jag tidigare haft till min G5.

Totally, Kullander är bäst och där ska man köpa om man är malmö-bo. Jag tror vi gjorde ett bra köp idag

Tycker det verkar onödigt att skriva om eller kopiera in hela inlägget på ett till ställe här på forumet, så jag länkar till det här.

Jag kommer hur som helst skaffa en 17" glossy, 2.5GHz, 2GB (köper 4GB separat), fjärrkontroll, internationellt tangentbord och OS och sen kanske byter ut hårddisken. Mot vilken vet jag dock inte, men det lutar mot 7200rpmaren just nu.

Läste att det var någon som övervägde att skaffa 17-tummaren utan att upgradera till HD-skärm... varför ens skaffa 17" om inte för skärmen?

Ja, vi gjorde ett kanon köp. Nu skall jag bara hitta en skruvmejsel på jobbet som är liten nog så jag kan dra in de 4gb RAM jag köpte.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-03 22:53

iLind: Ja det får vi göra. Hoppas på den 7 mars eftersom det var ändå idag den skulle skickas. Litar mer på mailen än vad Applestore säger, heh. Man kan bara hoppas på det bästa. Fast jag hade ju ändå en liten aning om att detta skulle hända i och med att när jag beställde stod det 4 dagar och några dagar senare 2-3 veckor med exakt samma konfiguration som jag har.

Din fråga om gratis Parallels kan jag tyvärr inte svara dig på vad det är du ska göra. Jag köpte mitt Parallels med studentrabatt och det kostade hälften av priset.

Ursprungligen av iLind:

Är det någon av er studenter som köpte med studentrabattem via CSN-kortet som vet hur man skaffar Parrallels gratis eller? Vilket mail är det jag ska skicka till den från Apple, jag har nu bara fått en bekräftelse på min order, inte att den blivit skickad eller så. De säger ju att de ska ha e-kvittot man från på mailen av Apple. Vilket är det de menar?

Tja, jag har provat maila mecenat fakturan man kan skriva ut på sitt konto på apple store (skrev ut som pdf).
Ger besked vilket svar jag får

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-03 23:23

dayweed: hehe jo det låter ju lite konstigt om de skulle skicka din på en g¨ång visserligen om det strax efter skulle ta någon vecka till =/
men men, det visar sig helt enkelt när den väl kommer

okej, jo men just nu har de en kampanj där om man köper ne Mac av valfritt slag via CSN och mailar kvittot och CSN-kort nummer så får man nyaste parrallels helt gratis
(om man köper den(orderdatum) mellan "2008-02-12 t.o.m 2008-03-12")

Ringde angående mitt konstiga spårnings nummer, verkade som att den var i kina och att tnt ej fått den ännu :S, så får väl se hur det hela går....

Vad är era stalltips på att det kommer nya i Juni då, som ryktats om på bl.a. macrumors?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-04 09:45

TNT får den inte för ens efter Arnhem har jag för mig. Bara att vänta snällt.. Var glad över att era ordrar har blivit skickade, min är ju som sagt försenad..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-04 11:24

peacerich: Så sant, det kommer den att göra. Åh vad jag längtar mer efter min nu

Haha, känns bra att läsa att man inte är den enda som är som ett barn på julafton!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-04 11:59

Haha, det var som tusan! Om man köper en helt standardkonfigurerad 17" MacBook Pro står det att den skickas inom 24h.. Undra hur trovärdigt det är.. Så himla irriterande att det just bara är den högupplösa skärmen och Glossy som tar en sådan lång tid..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 12:05

I brist på annat att göra så slog jag en signal till Apple Store. Min 15" som skickades 1 mars skulle landa i Amsterdam senare idag eller tidigt imorgon. Goda bud

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-04 12:26

Hur troligt är det att Apple faktiskt komemr släppa en ny, uppgraderad MacBook pro nu redan i juni?
http://www.macrumors.com/2008/02/27/next-macbook-and-macbook-pro-updates-in-june/

Känns ju lite dumt att ha beställt en nu, om man bara behöver vänta 3 månader och så kommer det en ny, kanske med andra uppgraderingar som nytt tangentbord eller något.

Ursprungligen av iLind:

Hur troligt är det att Apple faktiskt komemr släppa en ny, uppgraderad MacBook pro nu redan i juni?
http://www.macrumors.com/2008/02/27/next-macbook-and-macbook-pro-updates-in-june/

Känns ju lite dumt att ha beställt en nu, om man bara behöver vänta 3 månader och så kommer det en ny, kanske med andra uppgraderingar som nytt tangentbord eller något.

Å andra sidan så har iaf jag rätt dåliga erfarenheter av apples rev a - produkter. Om det blir en _helt_ ny version av MBP så kanske den dras med en del barnsjukdomar i början?

Kommer alltid komma nya datorer så om 3 år (mer?) när man byter ut denna så kommer man ju få den tidens grymma grej
(Fast jag vet ju hur jag själv kommer känna om sex månader om det kommer ut nån kolfibergrej med mycket bättre grafikkort :P.... *trying to get over it*)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-04 12:37
Ursprungligen av Andreas Th:

Å andra sidan så har iaf jag rätt dåliga erfarenheter av apples rev a - produkter. Om det blir en _helt_ ny version av MBP så kanske den dras med en del barnsjukdomar i början?

Kommer alltid komma nya datorer så om 3 år (mer?) när man byter ut denna så kommer man ju få den tidens grymma grej
(Fast jag vet ju hur jag själv kommer känna om sex månader om det kommer ut nån kolfibergrej med mycket bättre grafikkort :P.... *trying to get over it*)

Jo det är väl sant, och även om ajg väntar och köper en om 5-6 månader så kommer det i alal fall efter 5-6 månader efter den datorn att släppas en ny, det tar ju aldrig slut ^^
Tack, du fick mig att tänka lite annorlunda, nu mår jag bättre så att säga

Längtar
Dock är det ej som att längta till julafton när man vafr liten, det här är _större_

Ursprungligen av iLind:

Jo det är väl sant, och även om ajg väntar och köper en om 5-6 månader så kommer det i alal fall efter 5-6 månader efter den datorn att släppas en ny, det tar ju aldrig slut ^^
Tack, du fick mig att tänka lite annorlunda, nu mår jag bättre så att säga

Längtar
Dock är det ej som att längta till julafton när man vafr liten, det här är _större_

Haha japp, fint är det
Jultomten bor inte på nordpolen, han bor i Kina. TNT med röda mulen.
/Går för långt, slutar

Ursprungligen av simonn:

I brist på annat att göra så slog jag en signal till Apple Store. Min 15" som skickades 1 mars skulle landa i Amsterdam senare idag eller tidigt imorgon. Goda bud

Det här låter ju riktigt lovande! Kanske tom. kan ha sin dator innan helgen.
Var det en 2,4 med 7200rpm disk du beställde?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-04 14:50
Ursprungligen av peacerich:

Det här låter ju riktigt lovande! Kanske tom. kan ha sin dator innan helgen.
Var det en 2,4 med 7200rpm disk du beställde?

Som jag har fattat det så efter att den väl kommer till Amsterdam går det fort hem till sin dörr. Om hans skickades för 3 dagar sedan och nu är där, och förhoppningsvis snart hemma hos honom. Borde inte det kunna betyda att min också kanske kan komma lite snabbare? Den ska skickas på torsdag (den 6:e) men inte komma hit förän den 17e/18e (12 dagar senare), hans tog 3 dagar till ML och tar väl någon dag till innan den når Sverige, då kanske min inte heller tar 12 dagar, om jag har tur.

simonn:
När står det att din ska komma? Det var alltså (av Apple) planerat att din skulle skickas den 1avilket den gjordes, men när är den planerad att komma fram?

Ursprungligen av can:

Hur blir det med den vanliga mavbooken då? Tror ni inte den får multi touch snart?

då jag först tänkte köpa en MB (men ändrade mig till en MBP) så hängde jag med i den diskusionen ordentligt, de flesta tror inte att det komemr komma på ett tag just för att Apple ska ha någonting att hålla på, så att det finns mer anledning att köpa en Pro istället för en vanlig MB, det är ju lika mycket RAM och samma CPU just nu så.
(detta är alltså ingen bevisad anledning, men en summering av vad de flesta (samt jag) tror)

  • Medlem
  • 2008-03-04 14:42

Hur blir det med den vanliga macbooken då? Tror ni inte den får multi touch snart?

Sorry om någon redan har svarat på denna fråga i den här tråden men jag har brottom till jobbet nu Tack!

Bevaka tråden