Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för er som beställt nya MacBook Pro (Feb '08)

Tråden skapades och har fått 268 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-08 19:02
Ursprungligen av Andreas Th:

Jodå, nog är det Leopard alltid
Skivorna man får med är ju inte alls lika snygga som leopardskivan man får om man köper operativsystemet utan dator (har det också, vägrar sälja det / ge det (fysiskt) till brorsan eftersom att boxen är så fin ).

Om du tänkte på att skivorna var gråa då alltså?

Jahaaa, okej! Hade för mig att Tigerskivorna var gråa och Leopardskivorna inte var det, utan i den där nya utstyrseln. Jag köpte Leopardskivorna utan dator en gång och då var de inte gråa i alla fall.

Precis, det var det jag tänkte på..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-08 19:07

Lutar åt att spräcka den här månadens budget bra sugen på mellan modellen!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-10 00:44

Jaha då var det klart! Har stillat mitt köp begär med en 15tum maxat ram och 250gb disk.Beräknad leverans 25-26 blir en lååååååååång väntan.Mac minin jag köpte för knappa månan sen får bli media center i vardagsrummet på en 40tums Nad LCD.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-10 10:52

Yes, jag sällar mig till skaran som pensionerar min 12" PowerBook G4 och skaffar mig en 15" 2,4GHz med 200GB 7200rpm. Framförallt känner jag att även om det kommer en helt nydesignad MBP detta år så är rev1-produkter lite osäkert. Och min nya MBP är bättre än min stationära G5, så den ska väl hålla 4 år den med, som min 12". Leverans 25-26 mars.

Till de som har beställt den enklaste modellen. Hur lång tid tar det från beställning till det att datorn är levererad? När jag läser i tråden verkar det ta två veckor att få hem den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-10 12:18

Min beräknade leverans är 6-7 arbetsdagar, så en som skeppas efter 24h idag borde levereras 18-19, alltså före påskhelgen. Annars har ju många butiker den enklaste modellen i lager, så det går nog snabbare att beställa från dem. Kruxet är om du vill ha mer minne eller annan hårddisk, då är ju Applestore bästa alternativet.

Fick min för ett tag sen! Har inte öppnat kartongen ännu, ska till skolan och jobba. Sen isolerar jag mig.

Fick just hem min, oj oj oj så snygg och så snabb
beställde min den 27:e februari och fick hem den idag den 10:e mars.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-10 20:21

Beställde min första Mac idag, en MBP 17". Inte säker när den kommer men hoppas att den är utanför min dörr låt säga, imorn kanske? Senast..

Min första Mac är nu beställd och blev såklart en MBP minsta modell dock med snabbare HD

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-11 01:19

Ursäkta? Men jag har beställtstandard 17"arn, färdig att skickas efter 24h vilket jag tycker låter helt ok. Men jag slängde i en liten apple remote, och då fördröjs allting med massor, nu är den färdig att skickas efter 4 dagar?

Kan det helt seriöst ta 3 dagar att slänga i en liten kontroll? Eller är det mer komplicerat kasnke? det hoppas jag..

(ursäkta att jag säger "ursäkta")

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-11 13:08
Ursprungligen av gustavb:

Ursäkta? Men jag har beställtstandard 17"arn, färdig att skickas efter 24h vilket jag tycker låter helt ok. Men jag slängde i en liten apple remote, och då fördröjs allting med massor, nu är den färdig att skickas efter 4 dagar?

Kan det helt seriöst ta 3 dagar att slänga i en liten kontroll? Eller är det mer komplicerat kasnke? det hoppas jag..

(ursäkta att jag säger "ursäkta")

Jag tror inte det handlar om bara apple remote. Uppgraderar du processen blir det 4 dagar, uppgraderar du ram-minnet (vilket du inte ska göra från Applestore, men det är ett exempel) blir det 4 dagar, uppgraderar du hårddisken blir det 4 dagar.. Och så vidare

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-11 15:48
Ursprungligen av dayweed:

Jag tror inte det handlar om bara apple remote. Uppgraderar du processen blir det 4 dagar, uppgraderar du ram-minnet (vilket du inte ska göra från Applestore, men det är ett exempel) blir det 4 dagar, uppgraderar du hårddisken blir det 4 dagar.. Och så vidare

Jag kan ju förstå om det är en större hårddisk man väljer eller ram som du sa. Men det enda jag slängde i var en kontroll, tycker 3 dagar extra låter lite knepigt. Aoja, vänta blir det iaf.

Nu är min ute med leverans med UPS.

Kan tipsa om att man måste ringa och be de kontakta när de står utanför dörren om man inte finns där. Annars ringer de på och öppnar ingen så kommer de nästa dag eller så får man åka och hämta.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-11 13:10
Ursprungligen av peacerich:

Nu är min ute med leverans med UPS.

Kan tipsa om att man måste ringa och be de kontakta när de står utanför dörren om man inte finns där. Annars ringer de på och öppnar ingen så kommer de nästa dag eller så får man åka och hämta.

Hur menar du, egentligen? Jag som bor i radhus behöver väl bara hålla utkik efter bilen och sen springa ner och öppna för budet. Om jag inte hör bilen så förmodar jag att han knackar åtminstone. Om de ringer på, är det ju bara bra, men som du säger, om man inte är där då, när de knackar på, då får man ringa upp dem och be dem att skicka datorn nästa dag.

Ursprungligen av dayweed:

Hur menar du, egentligen? Jag som bor i radhus behöver väl bara hålla utkik efter bilen och sen springa ner och öppna för budet. Om jag inte hör bilen så förmodar jag att han knackar åtminstone. Om de ringer på, är det ju bara bra, men som du säger, om man inte är där då, när de knackar på, då får man ringa upp dem och be dem att skicka datorn nästa dag.

Ja, jag hade det lite krångligare med en stor port till innegården och portkod och krångligt att hitta rätt dörr.

Fick min under lunchen idag, mycket trevligt.
Dessutom var UPS riktigt schyssta, de frågade var det passade bäst för mig att ta emot den.
Dessutom verkade UPS-killen trivas med sitt jobb, vilket syns. (Trots att de har nazi-bruna uniformer)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-11 14:42
Ursprungligen av peacerich:

Ja, jag hade det lite krångligare med en stor port till innegården och portkod och krångligt att hitta rätt dörr.

Fick min under lunchen idag, mycket trevligt.
Dessutom var UPS riktigt schyssta, de frågade var det passade bäst för mig att ta emot den.
Dessutom verkade UPS-killen trivas med sitt jobb, vilket syns. (Trots att de har nazi-bruna uniformer)

Ah, jobbigt läge! Men tur att det löste sig. Brukar vara ett jäkla liv när det handlar om lägenheter och annat.

Trevligt, trevligt. Många verkar ha fått sina 15" nu, bara 17" kvar
Jodå, UPS är riktigt trevliga tycker jag.
Heh, just ja. De har bruna uniformer. Har dock inte sett deras lastbilar...
Grattis ska jag väl säga

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-12 15:21

velgro77: Grattis! Det var med den matta skärmen misstänker jag? Ah det var ju snabbt jobbat

Ursprungligen av dayweed:

velgro77: Grattis! Det var med den matta skärmen misstänker jag? Ah det var ju snabbt jobbat

Ja det stämmer bra det. Matt skärm men med högupplösning. Ja beräknad leveransdatum var den 28e mars så det var snabbt jobbat Ser nu att jag har en svart prick mitt i skärmen, antar att detta är en död pixel. Har klarat mig utan detta på mina tidigare MBP, och detta var ganska störigt faktiskt. Jaja, inget att göra något åt.

hur är det med pixelgaranti hos Apple? Har aldrig haft anledning att tänka på det, men så här i väntan på MBP-leverans börjar jag plötsligt oroa mig...

Ursprungligen av Stinky:

hur är det med pixelgaranti hos Apple? Har aldrig haft anledning att tänka på det, men så här i väntan på MBP-leverans börjar jag plötsligt oroa mig...

Jag har bara läst här innan på forumet men kommer inte ihåg hur det är med deras pixel policy.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-12 18:52

Det låter ju inte bra det. Hoppas jag inte får någon död pixel på min nya 17" med högupplöst glossy-skärm sen. :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-12 20:12

De tillåter väl minst 5 döda pixlar, har för mig att det är nåt sånt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-12 20:29

Men man har ju 14 dagars ångerrätt i alla fall

Kunde inte hålla mig från att posta den här bilden

Ursprungligen av Gawy:

Kunde inte hålla mig från att posta den här bilden

jäääääklar så snygg den är

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-13 11:00

Gawy: Ahh, vilken skönhet! Vad är det för terminal-script du kör i Geektool?

Ursprungligen av dayweed:

Gawy: Ahh, vilken skönhet! Vad är det för terminal-script du kör i Geektool?

Finns en bild HÄR som du kan se vad som körs på.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-13 11:53
Ursprungligen av Gawy:

Finns en bild HÄR som du kan se vad som körs på.

Tackar

Edit: Fast det var inte riktigt det jag ville veta, mer om VAD det är för script, alltså hur de skrivs ut.

Ursprungligen av dayweed:

Tackar

Edit: Fast det var inte riktigt det jag ville veta, mer om VAD det är för script, alltså hur de skrivs ut.

okej, de flesta script jag kör finns att hämta på länken nedan:
http://www.keynote2keynote.com/2007/04/10/ultimate-geektool-setup-pimp-your-desktop-part-2/

(tyckte detta var bättre än att posta all kod)
Sorry for off-topic.

Bevaka tråden