Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone vs andra nya mobiler

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-27 10:06

Pain Reaper, har du ens förstått vad jag skrev?

Ursprungligen av MatsOlov:

Pain Reaper, har du ens förstått vad jag skrev?

Kanske inte så som du vill att jag ska förstå det.. Jag visste vad som var igång på de mobiler som var med i testet osv.. Men det är ju självklart inte ett veteskapligt test som bevisar något, det var inte tanken heller.. Det var bara på skoj.. Kan även nu så här långt i efterhand säga att de flesta av de andra mobilerna klarar sig bättre än iPhone 3G..

Av den enkla anledningen att mina 2 vänner som medverkade har använt de olika mobilerna en vecka åt gången och de lyssnar mer på musik, använder internet via 3G och spelar mer på dem på en dag än jag gör på 3 med min iPhone (jag har min avstängd under arbetstid, 7 timmar) och måste ändå ladda den varje dag.. De andra mobilerna klarar galant 2-5 dagar utan att vara i behov av laddning..

Men du får gärna utveckla vad du menar så vi kör på samma spår o slipper missförstånd.. Jag försöker inte visa att "jag har rätt" utan delar bara med mig av mina erfarenheter och hoppas att dessa kan vara till hjälp för andra eller bara intressant att läsa..

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-28 14:50
Ursprungligen av Pain Reaper:

(jag har min avstängd under arbetstid, 7 timmar) och måste ändå ladda den varje dag.. De andra mobilerna klarar galant 2-5 dagar utan att vara i behov av laddning..

Om du har din iPhone avstängd under 7h av dygnets 24 och du måste ladda den varje dag så har du fått ett måndagsexemplar. Så dåligt är inte batteriet.

Min iPhone kan vara igång i 2,5 dygn. Då har den varit i standby-läge 80% av tiden och under standby-läget endast haft edge aktiverat. Ingen gps, 3g, wifi eller dylikt.

Skärmen drar ju en del...

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-28 15:04
Ursprungligen av henkebarn:

Min iPhone kan vara igång i 2,5 dygn. Då har den varit i standby-läge 80% av tiden och under standby-läget endast haft edge aktiverat. Ingen gps, 3g, wifi eller dylikt.

Skärmen drar ju en del...

Samma här fast jag har endast haft wifi aktiverat (har en G1).

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-28 21:29

Pain Reaper, testa återställ din telefon och fortsätter det så lämna in den.

Min telefon har varit igång i 2dagar och 3 timmar nu (bara använd ca 1 timme dock) men jag har ca 80% batteri kvar.

Ursprungligen av zappee:

Pain Reaper, testa återställ din telefon och fortsätter det så lämna in den.

Min telefon har varit igång i 2dagar och 3 timmar nu (bara använd ca 1 timme dock) men jag har ca 80% batteri kvar.

Min iPhone är säkert återställd ca 20 ggr sedan jag köpte den.. Sen är ju jag en av dem som importerade min från Hong Kong så det är inte bara å knata ner till butiken och säga "fixa".. Annars hade jag gått ner med den samma dag jag köpte den.. Men tackar för svaret iaf

Har även min "iPhone Power Station" med mig så jag får ut runt en timme till av batteriet när det tryter..

Bevaka tråden