Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa projekt?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har satt ihop min WSG o tyckte det var en ofantligt rolig o inspirerande syssla. Är jättesugen på att sätta igång med ett nytt projekt, men vet inte vad jag ska sätta tänderna i. En WSG fyller en funktion i mitt musikskapande eftersom jag ofta har ganska mycket plats i ljudbild och relativt få toner o "trumslag" där den kan smyga in.

Är nog inte sugen på att bygga en synth. Vill inte ha nåt som man spelar rent traditionellt på. Skulle vilja ha nåt som ger inspiration på så sätt att man kan köra ljud genom den som fuckas upp mer eller mindre kontrollerat. Eller att den producerar lite random-prylar som en WSG fast annorlunda.

Har funderat på att bygga en mikrofon eller två (se Paia Mic-inlägget), men det är ju inte så stort o tidsödande. Vill gärna ge mig på nåt större.

Luddig fråga, men luddiga svar mottas även de med varm hand. Vad tror ni?

Hmmm... kanske en Paia Vocoder. Jag är ju helt såld på Daft Punk och Justice

  • Medlem
  • 2008-03-21 17:28

Då är det väl inte en sådan du skall ha, utan något med bättre ljudkvalité? Iofs, vill du ha den som ljudeffekt så är den ok enligt de som vet, men skall du köra röster igenom den och höra vad som sägs så är den inte rätt.

OK. Jo, jag lyssnade lite på ljudexemplen och det lät ju ganska otydligt. Håller mig nog från den då...

Ursäkta min okunnighet i detta
Akronymer= förkortningar . Som är svårt nog i detta samhälle.
Står WSG för Weird Sound Generator ?

Senast redigerat 2008-03-21 23:28
Ursprungligen av ampzilla:

Ursäkta min okunnighet i detta
Akronymer= förkortningar . Som är svårt nog i detta samhälle.
Står WSG för Weird Sound Generator ?

Yes, box!

Blir nog en Sub Commander som nästa projekt

http://www.musicfromouterspace.com/analogsynth/GUITARSYNTHAUG2007/GUITARSYNTHAUG2007.html

För en osjälvständig fegis som jag känns det som ett tillräckligt stort och spännande steg att bara köpa egna komponenter själv.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-03-22 02:18

Paia Vocodern är väl inte helkul. Det finsn dock moddar men den blir nog inte så kul som man vill ha den. Det finns en färdigbyggd i ful låda hos mig för den hugade spekulanten.

Du kanske ska börja göra lite moduler? Det finns ju en uppsjö av dem.. lite filter, ringmodulatorer osv.. ?

1
Bevaka tråden