Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 295 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-03-24 15:57

Tror ni att designen kommer att förändras i samband med lanseringen av 2.0 luren? Kanske får vi en iphone i vitt?

...eller nått

  • Medlem
  • 2008-03-24 16:03
Ursprungligen av can:

Kanske får vi en iphone i vitt?

...känns som om vitt är på väg bort hos apple, det är ju bara macbook som är vit numera.

Det tror jag inte.
Den är stilren och klassik som den är, däremot är det innehållet som ska slå världen med häpnad.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-24 16:26

Tror heller inte på en ny design,

Räcker bara att kolla på de andra mobiltillverkarnas mobiler så märker man att iPhonen fortfarande är långt före när det gäller design och teknik, en teknik som man fortfarande jobbar stenhårt för att utveckla!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-24 16:41

Känns konstigt att ändra en helt klockren design!

  • Medlem
  • 2008-03-24 17:24

Tackar till den som tog sin tid och faktiskt gjorde en egen tråd av detta :P... Jo ni har alla rätt men iallafall enligt min åsikt känns det som att det är dags för en uppdatering. Det måste inte betyda att det blir en helt annan design, men kanske någon mindre förändring? En tunnare iPhone? En trekanting iPhone? Vem vet

Men seriöst, om man kollar på uppdateringar av design på ipodarna förstår jag att något sådant inte kommer att hända (ipod nano g1 --> g2 -->3, var ju hur stora uppdateringar som helst) Men som jag sa... något litet?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-03-24 17:25

Chromen försvinner (en sjuk parentes i Apple's designhistoria - ett misstag). Där blir matt alu istället.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-24 17:28

Klockren? Nog kan väl Apple få greja hörlursuttaget iaf? Försänka kameralinsen en aning, så att den inte alltid är kladdig och repas lätt?
Nog finns det utrymme att förbättra en eller annan detalj utvändigt, men det är väl insidan som vi hoppas mest på.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-24 17:52
Ursprungligen av wat:

Klockren? Nog kan väl Apple få greja hörlursuttaget iaf? Försänka kameralinsen en aning, så att den inte alltid är kladdig och repas lätt?
Nog finns det utrymme att förbättra en eller annan detalj utvändigt, men det är väl insidan som vi hoppas mest på.

Håller inte med om att de saker du ta upp behövs förbättras!

Liksom man köper inte iPhonen för dess kamera och frågan är om det finns plats för en sänkning av kameran i den reda kompakta iPhonen.
Sen att vanliga hörlurar inte fungerar i iPhonen är något som är lite irriterande, men det finns säkert en bra förklaring! Jag kan gissa att det beror på handsfree mikrofonen.

Något jag däremot skulle vilja se, är en trådlös synkronisering mellan iPhone och dator och slippa alla kablar! Men ingen förändring på dess yttre design!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-24 18:35
Ursprungligen av MacxD:

Håller inte med om att de saker du ta upp behövs förbättras!

Liksom man köper inte iPhonen för dess kamera och frågan är om det finns plats för en sänkning av kameran i den reda kompakta iPhonen.
Sen att vanliga hörlurar inte fungerar i iPhonen är något som är lite irriterande, men det finns säkert en bra förklaring! Jag kan gissa att det beror på handsfree mikrofonen.

Något jag däremot skulle vilja se, är en trådlös synkronisering mellan iPhone och dator och slippa alla kablar! Men ingen förändring på dess yttre design!

Vanliga lurar funkar i iPhone, men de flesta får inte plats.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-24 18:43
Ursprungligen av MacxD:

Håller inte med om att de saker du ta upp behövs förbättras!

Liksom man köper inte iPhonen för dess kamera och frågan är om det finns plats för en sänkning av kameran i den reda kompakta iPhonen.
Sen att vanliga hörlurar inte fungerar i iPhonen är något som är lite irriterande, men det finns säkert en bra förklaring! Jag kan gissa att det beror på handsfree mikrofonen.

Så du menar att bara för att du tycker att de misstagen är ringa, så ska vi andra tvingas leva med dem? Skulle designen förstöras av att kameran satt några mm in, samt att hörlursuttaget satt några mm ut?

Självklart köper man inte en iPhone för kameran, men det är ju inte så jobbigt att se till att den fungerar om man ändå trycker in en i designen. Antingen en ok kamera, eller ingen alls. Den duger inte idag.

Jag vill ha en bättre förklaring än att det ska vara micken som gör att man inte får in normala lurar. Låt mig själv avgöra vilka lurar jag vill använda. Speciellt som att de som följer med är 100% skräp.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-24 21:43
Ursprungligen av wat:

Så du menar att bara för att du tycker att de misstagen är ringa, så ska vi andra tvingas leva med dem? Skulle designen förstöras av att kameran satt några mm in, samt att hörlursuttaget satt några mm ut?
.

Jag skrev bara att jag inte höll med om att de var något som behövdes förbättras!

Men det är inte så svårt att se att designen inte skulle kunna vara den samma ifall man skulle sätta hörlursuttaget "några" mm ut då uttaget sitter på en plats där iPhonen rundas av!

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-03-25 15:47
Ursprungligen av MacxD:

Jag skrev bara att jag inte höll med om att de var något som behövdes förbättras!

Men det är inte så svårt att se att designen inte skulle kunna vara den samma ifall man skulle sätta hörlursuttaget "några" mm ut då uttaget sitter på en plats där iPhonen rundas av!

MacXD

xD

  • Medlem
  • 2008-03-24 17:29

Jo, de kanske kör något i stil med det de gjorde på ipod touchen? Nu syftar jag alltså på chromen

  • Medlem
  • 2008-03-24 18:20

Om vi snackar innehåll nu skulle jag vilja se något som är en självklarhet på andra mobiler, möjlighet att skicka filer via blåtand, varför ha blåtand och inte använda det till någonting mer än en handsfree.. Herregud.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-03-24 18:48

MacXD

Jag ser tre alternativ:
1) Ingen förändring alls
2) Förfining av dagens design
3) Radikalt ny design

När det gått ett helt år och iPhone är i blickfånget mer än någonsin så tror jag inte att alternativ 1 är troligt.

Samtidigt är iPhonedesignen på det hela rätt lyckad och ett bra varumärke för Apple. Apple är ett företag som vågar sig på "kill your darlings" (iPod mini, anyone?) men jag tror inte det blir fallet den här gången. Istället tror jag på alternativ 2, en förfining av dagens design.

Apple måste ha lärt sig massor av året som gått och det finns detaljer som jag kan komma på redan nu och kanske andra detaljer som Apple känner till men vi inte tänker på, detaljer som kan förbättras. T.ex. hörlursuttaget som retat många. Eller varför inte det faktum att telefonen är hal som en tvål. Men grunddesignen tror jag överlever, ungefär som designen på den första iPoden mer eller mindre levt kvar genom 6 generationer, med lite olika variationer.

(En liten parantes: Varför kalla det iPhone 2.0? Som om dom släpper tiondelar av en ny modell ibland? Varför inte bara kalla den iPhone 2?)

  • Medlem
  • 2008-03-24 21:13
Ursprungligen av Adrian B:

Jag ser tre alternativ:
1) Ingen förändring alls
2) Förfining av dagens design
3) Radikalt ny design

När det gått ett helt år och iPhone är i blickfånget mer än någonsin så tror jag inte att alternativ 1 är troligt.

Samtidigt är iPhonedesignen på det hela rätt lyckad och ett bra varumärke för Apple. Apple är ett företag som vågar sig på "kill your darlings" (iPod mini, anyone?) men jag tror inte det blir fallet den här gången. Istället tror jag på alternativ 2, en förfining av dagens design.

Apple måste ha lärt sig massor av året som gått och det finns detaljer som jag kan komma på redan nu och kanske andra detaljer som Apple känner till men vi inte tänker på, detaljer som kan förbättras. T.ex. hörlursuttaget som retat många. Eller varför inte det faktum att telefonen är hal som en tvål. Men grunddesignen tror jag överlever, ungefär som designen på den första iPoden mer eller mindre levt kvar genom 6 generationer, med lite olika variationer.

(En liten parantes: Varför kalla det iPhone 2.0? Som om dom släpper tiondelar av en ny modell ibland? Varför inte bara kalla den iPhone 2?)

Jag skulle också tro på alternativ 2, den känns mest logisk. Jag tror inte apple kommer med en helt ny design eftersom den då inte skulle vara den gamla iphonen utan en helt ny. När SDKn presenterades ingick ett program som hette "iphone simulator" eller något liknande, alla program kommer ju vara anpassad efter den iphone design vi har nu. Insåg i samband med att jag skrev att designen på utsidan inte har så mycket att göra med själv programmen, oh well... tror ändå på alt. 2

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-03-24 20:37

en iPhone som liknar touchen tror jag mer på
plattare
hörlursuttaget undertill istället
snyggare baksida
snyggare framsida (helsvart)

  • Medlem
  • Malung
  • 2008-03-24 21:32

är det något datum satt för när iphone 2 ska släppas?

Mvh

  • Medlem
  • 2008-03-24 22:04

Vill apple lösa "problemet" med hörlurarna så gör de det hur snabbt som helst. Har ni inte tänkt på att det kanske har gjorts med avsikt för att konkurrera ut andra hörlurar? Jag vet inte men det känns att det är lite för simpelt att inte kunna lösa. Som sagt vill de så kan de. Behövs det? Jag har inte den blekaste aning

Ursprungligen av can:

Har ni inte tänkt på att det kanske har gjorts med avsikt för att konkurrera ut andra hörlurar?

Menar du för att Apple försöker skydda alla de hörlurar de säljer löst?

Jag tror att 2.0 mest syftar på OS X 2.0, inte hårdvaran främst. Kommer det en uppdatering lär det nog vara 3G.

  • Medlem
  • 2008-03-25 16:00

[QUOTE="Redglittercoffin;1490125"]Menar du för att Apple försöker skydda alla de hörlurar de säljer löst? QUOTE]

Förstod inte riktigt din fråga men det jag menar är att apple kanske vill att köparna ska använda apples hörlurar och därmed har gjort så att bara de passar. Jag tror detta eftersom att det är ett mycket litet och lättlöst problem enligt min åsikt, om apple vill lösa det så gör de det...

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-03-25 16:10

[QUOTE="can;1490356"]

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Förstod inte riktigt din fråga men det jag menar är att apple kanske vill att köparna ska använda apples hörlurar och därmed har gjort så att bara de passar. Jag tror detta eftersom att det är ett mycket litet och lättlöst problem enligt min åsikt, om apple vill lösa det så gör de det...

Men VARFÖR skulle dom göra så? Man får väl ett par lurar med telefonen redan, så antalet personer som faktiskt handlar ett par applelurar i butik lär ju knappast vara skyhögt. Dessutom är det inte så på iPods, och där borde dom väl VERKLIGEN hindra folk att använda andra lurar eftersom man alltid har ett par till en mp3-spelare?

  • Medlem
  • 2008-03-25 18:21

[QUOTE="Davey;1490366"]

Ursprungligen av can:

Men VARFÖR skulle dom göra så? Man får väl ett par lurar med telefonen redan, så antalet personer som faktiskt handlar ett par applelurar i butik lär ju knappast vara skyhögt. Dessutom är det inte så på iPods, och där borde dom väl VERKLIGEN hindra folk att använda andra lurar eftersom man alltid har ett par till en mp3-spelare?

Det är baraMIN teori. Men det jag huvudsakligen vill påpeka är att om apple vill lösa det så gör de det lätt som en plätt. Tyvär :), det är inte fel i designen. Tänk efter, skulle APPLE göra ett fel i designen, ett projekt som pågick under mer än två år innan det lanserades? Och OM de nu skulle ha gjort fel (0% chans, seriöst) tror ni inte att de hade löst det snabbare än du hinner blinka? Även om min teori med konkuransen inte stämmer så kan ajg säga direkt att det inte är ett "fel" i designen...

Som någon sade innan kan det ha att göra med mikrofonen också

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-03-24 22:04

När är det tänkt att den ska komma då?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-25 10:08
Ursprungligen av ShiBBan:

När är det tänkt att den ska komma då?

En skaplig gissning är väl WWDC, dvs juni.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-03-25 23:14
Ursprungligen av kenjon:

En skaplig gissning är väl WWDC, dvs juni.

Okej!

Hoppas att dom kommer med någon info snart då, jag ska ju för f** köpa 2st iPhones till nu var ju tanken

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-25 10:59

vad gäller det utvändiga så hoppas jag att de sätter hörlursuttaget på undersidan som på Touch'en samt att de tar bort den där fula kromade listen. hoppas det blir en matt ton på sidan som det är på Touch'en eller liknande.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-25 13:57

Hörlursuttaget sitter på ovansidan eftersom högtalarna är där nere samt kontakten till datorn sitter där, så därav funkar det inte.

Bevaka tråden