Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhonen "slocknar"?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-04-06 18:56

Har haft min telefon igång sedan 1.1.2-unlocken kom och har stött på detta problem tre gånger. Det som händer är att skärmen blir helt svart, trots hög batteristatus. Ingenting går att trycka på, inkluderat de båda knapparna. Den går då inte heller att stänga av - men samtal kommer fram som vanligt (och efter detta samtal fungerar allt som vanligt igen..)

Första gången trodde jag att telefonen var helt död.. Men när laddaren åkte i kom den igång igen. Detta hände igår (under en rast på högskoleprovet). Hade ingen chans att stänga av telefonen, och givetvis började den ringa under sista delen Inte det lättaste att förklara för bruden som vaktade..

Iaf, någon som vart med om liknande eller vet något om det? Värt att nämna kanske är att jag fortfarande sitter på 1.1.2..

Senast redigerat 2008-04-06 19:07

Menar du att den går i vila och släcker skärmen som när du trycker på lilla svarta avlånga knappen bredvid simslotten eller svart som att den har hängtsig och inga knappar kan väcka den?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-04-06 19:04

Som en blanding av det du skrev.. Sätter den i vila, men sedan går det inte att väcka den igen. Förutom med laddaren/ringa ett samtal till telefonen..

Inte det största av problem kanske, men iom att det kom så olägligt igår skulle jag vilja lösa det!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-06 21:21

Det hände en gång med 1.1.3. Jag tryckte in sleep och home knappen i 10-15 sek och då startade den om.

//Rob

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-04-07 00:51
Ursprungligen av Plizzo:

Haru testat att köra restore och låsa upp på nytt?

Nej, men funderar på att göra det. Inte så insatt i de nya programmen dock.. Men vad jag hört är det lättare än på min tid

Ursprungligen av Robo-X:

Det hände en gång med 1.1.3. Jag tryckte in sleep och home knappen i 10-15 sek och då startade den om.

//Rob

Ok, fungerade tyvärr inte för mig..

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-07 13:41

Hänt mig också. Ca. 3 ggr för mig med faktiskt. Första gången höll jag bara in båda knapparna och startade om. Andra gången blev det värre. Efter att jag startade om den , gick den i recovery mode.
Ny som jag var med iPhonen då visste jag inte att det fanns program som kunde ta ur den ur recovery och var tvungen att låsa upp den igen på old school sättet (knapp kombinationer och dylikt). Blev fly förbannad. Nu kör jag 1.1.3 (orkar inte uppdatera till 1.1.4, för mycket roligt installerat hehe) och det har aldrig hänt igen.
Så mitt tips är väl att kanske uppdatera till 1.1.4 med en full restore och se hur det går då.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-05-01 17:29

Detta har hänt mig ca en gång om dagen nu i två veckor, skärmen är helt plötsligt död när jag ska använda den eller så hör jag när ringsignalen går fram men kan inte svara (lite svårt utan fungerande skärm). Har plockat bort installerat program efter program för att se om något strulade, samma fel händer igen. Uppgraderade från 1.1.3 till 1.1.4, samma problem. Avinstallerade SwePhone efts jag läst i något annat forum att Ziphone - SwePhone inte gillade varandra (?) men det hjälper inte heller. Någon som har ytterligare tips på vad jag kan testa? Går ju alltid att starta om den (då funkar allt som vanligt igen) men det tar ju några minuter och börjar bli lite jobbigt när det alltid händer just när man behöver telefonen som bäst...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-04-06 21:12

Haru testat att köra restore och låsa upp på nytt?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-01 22:07

Verkar vara ett ziphone problem. Prova att återställa till 1.1.4 och använd iliberty+ eller pwnage.

//Rob

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-05-05 16:07

Detta händer för mig kanske 1 gång / 2 månader. Lärt mig leva med det, min iPhone funkar så bra i övrigt och då säger jag: Dont mess with success!

1
Bevaka tråden