Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cydia Vs Installer.app

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-08 15:03

Hej
Eftersom det senaste iLiberty+ innehåller Cydia installerade jag detta (efter att ha ha återställt min iPhone med iTunes).

MEN, det "saknas" en massa program.
T.ex. summerboard, customize, iRadio m.fl (themes finns där, t.o.m fixen för iRadio)

Hur lösa detta?
Också, hur gör man för att komma in i kommando-delen av sin iPhone, har förstått att det krävs för att updatera genom att skriva apt-get update, lr har jag fel, finns det något enklare sätt?

Jätt

Uppdatering görs genom att gå in under Changes i Cydia och klicka på ladda om-pilen uppe till höger, eller har jag missat något?

Vad gäller Installer vs. Cydia så är det inte antingen eller, såhär skriver Cydias utvecklare själv:

I feel the best response is simply to provide some perspective: Cydia/APT does not conflict with Installer. I run both on my phone and have a large amount of software installed via Installer. There are currently no known compatibility issues between applications that expect BSD Subsystem to be installed and devices running Telesphoreo, and no reason to suspect anything major on that front. Finally, no one is forcing anyone, packagers and users alike, to start using Cydia instead of Installer.

Måste man jailbreaka sin iTouch för att ladda ner cydia? Om inte, hur laddar jag ner det?

Ursprungligen av erikmartinson:

Måste man jailbreaka sin iTouch för att ladda ner cydia? Om inte, hur laddar jag ner det?

Ja det måste man.

1
Bevaka tråden