Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangenter till bl a Korg MS-20

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skurup
  • 2008-04-24 23:36

Tangenter till salu. Passar Korg MS-10/20 och PS-3200/3300, VC-10, 700, Sigma samt Teisco (Kawai) 110-F. Troligtvis passar de fler Korg-modeller men Sigman var den sista som hade denna typ. Lambda och Delta har dem inte. Tror inte att Trident mk I har dem men kan kolla om någon är intresserad.

Tänkte slänga ut dem på bäjjen för 15 euro styck men kör dem rabatterat här först. Följande finns:

C - 2 st - 125:-/st
D - 2 st - 125:-/st
E - 3 st - 125:-/st
F - 3 st - 125:-/st
G - 1 st - 125:-/st
A - slut
B - 3 st - 125:-/st

C end key - 325:-/st

Svarta tangenter - 13 st - 50:-/st

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-25 00:14

Det där e ju lite som att sälja KLM-korten, sidorna och rattarna etc löst\separat också -- som jag hade uppe för nåt år sedan på skämt med glimt i ögat -- nu verkar det funka kanske (ursäktar mig dock för trådkap)
hoppa över min post ↑↓ rotera!

Senast redigerat 2008-04-25 00:32
  • Medlem
  • Skurup
  • 2008-04-25 07:42

Visst är det så. Dock kommer tangenterna från en Sigma som inte funkar. Trafon gick sönder och har brännt nästan alla kretsar på samtliga tre kort. Så det är inte helt lätt att få den att funka igen. Men visst - det är säljarens marknad när det gäller reservdelar.

Btw - tangenterna är in fin-fint skick. Resten av det som går att rädda i Sigman är redan räddat. Har bl a försett mina nakna pottar med rattar.

KLM-korten är inte till salu! Har nämligen en annan Sigma och man vet aldrig när man behöver...

1
Bevaka tråden