Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Man kan prata i iPhone med "vanliga" hörlurar!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För er som inte visste detta, man behöver inte ha headset med mick för att prata i iPhone medans man har vanliga hörlurar i, om man lyssnar på musik och har vanliga hörlurar i så kan du lyssna på samtalet genom hörlurarna och prata i micken på iPhonen.

Ser ju iofs rätt roligt ut, men en grym finess som gör iPhone ännu bättre.

Det är verkligen användbart... Blev rätt ställd när jag körde vanliga lurar i och använde som Ipod och det ringde... Blev helt stissig och funderade på hur fan jag skulle prata utan "rätt" headset... När jag kom på hur jag skulle gör akom jag på hur jävla roligt det måste sett ut

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-05-06 18:19

Så gjorde jag från dag ett och händer än idag, jag bryr mig inte om det ser konstigt ut. Vissa har ju vanliga headsets invirade runt halva fejjan när de pratar. Sen ska vi inte tala om alla som köpt skitfula blåtandsheadsets som verkar ha växt fast på örat.

Ursprungligen av Jetwash:

Så gjorde jag från dag ett och händer än idag, jag bryr mig inte om det ser konstigt ut. Vissa har ju vanliga headsets invirade runt halva fejjan när de pratar. Sen ska vi inte tala om alla som köpt skitfula blåtandsheadsets som verkar ha växt fast på örat.

Haha, Blåtands-headset är så jävla fult. Särskilt när det springer omkring it-skjortor med det när de inte pratar i det

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-05-06 21:21
Ursprungligen av PeeMaN:

Haha, Blåtands-headset är så jävla fult. Särskilt när det springer omkring it-skjortor med det när de inte pratar i det

Håller med, de tror säkert att de ser mycket smartare ut! ;D

Någon borde bara säga till de hur fult det ser ut! xD

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-05-06 21:50
Ursprungligen av MacxD:

Håller med, de tror säkert att de ser mycket smartare ut! ;D

Någon borde bara säga till de hur fult det ser ut! xD

Du kan ta den pucken MacxD

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-05-06 19:47

Hehe det får man ju ta och testa. Bra tips!

funkar även på Nokia N95....

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-05-06 22:01

Och jag som alltid har slitit ut mina lurar när det har ringt... *grrr*... tack för tipset!

Finns det andra headset än Apples egna, som har mikrofon på så man slipper hala fram telefonen och hålla i den när det ringer?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-07-03 10:48
Ursprungligen av David Slättne:

Finns det andra headset än Apples egna, som har mikrofon på så man slipper hala fram telefonen och hålla i den när det ringer?

Ja, det gör det. Kolla exempelvis in tråden om hörlurar till iphone:
http://www.99.se/ipod-iphonetillbeh-r/225407-b-ttre-h-rlurar-till-iphone.html

Ursprungligen av bolle:

Ja, det gör det. Kolla exempelvis in tråden om hörlurar till iphone:
http://www.99.se/ipod-iphonetillbeh-r/225407-b-ttre-h-rlurar-till-iphone.html

Tackar.
Ja det får väl bli Shure's (720 spänn! FÖR EN ADAPTER!!!!!!) variant om nu till äventyrs har några pengar kvar efter trekanten med Apple och Telia.

Ursprungligen av David Slättne:

Tackar.
Ja det får väl bli Shure's (720 spänn! FÖR EN ADAPTER!!!!!!) variant om nu till äventyrs har några pengar kvar efter trekanten med Apple och Telia.

Fick mina i veckan från Dustin , kostade 236 + moms. Fungerar kanon, men även om den skickar upp lite ljud från micken i lurarna så blir det en konstig känsla när man inte hör sig själv som man är van. Jag kör med Shure SE-210 isolerande lurar...

Jag har ett blåtandheadset modell Jabra dogtag,hängs runt halsen. Själva manicken hänger jag innanför tröja,skorta etc och har bara en vanlig öronsnäcka hängande som syns. Kanonljud både för musik o tal. Går också att byta till vilken hörlur man vill, 3,5mm plug.
Rekommenderas!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-06 21:55
Ursprungligen av Patrik D:

För er som inte visste detta, man behöver inte ha headset med mick för att prata i iPhone medans man har vanliga hörlurar i, om man lyssnar på musik och har vanliga hörlurar i så kan du lyssna på samtalet genom hörlurarna och prata i micken på iPhonen.

Ser ju iofs rätt roligt ut, men en grym finess som gör iPhone ännu bättre.

Min Nokia 5310 kan också göra detta:P

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-07-06 22:43

Två av mina kollegor använde denna feature redan från dag 1, inte för att de tyckte det var bättre eller att dom ville använda egna hörlurar utan helt enkelt för att dom inte visste att det ingick ett headset. Dom trodde det medföljande headsetet var vanliga hörlurar och den egna vägrade ens erkänna att det fanns en mikrofon inbyggd trots att jag demonstrerade den på min egen Han hävdade blint att hans saknade och försökte övertyga mig några dagar senare genom att visa upp sina Ipodlurar

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-12 20:49

Funkar detta fortfarande med iPhone 3G?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-12 21:07

Oj det här hade jag missat. Tack för bumpen! Har även jag alltid slitit ut mina lurar..

  • Medlem
  • Årjäng
  • 2008-08-08 09:59
Ursprungligen av Patrik D:

För er som inte visste detta, man behöver inte ha headset med mick för att prata i iPhone medans man har vanliga hörlurar i, om man lyssnar på musik och har vanliga hörlurar i så kan du lyssna på samtalet genom hörlurarna och prata i micken på iPhonen.

Ser ju iofs rätt roligt ut, men en grym finess som gör iPhone ännu bättre.

Det här lät fantastiskt bra men när jag testade nyss genom att be en kamrat ringa upp funkade det lite halvdant.
Jag har en iPhone 3G med Koss Porta Pro.
Ringsignalen och min väns röst hördes i lurarna men min vän hörde inte mig. Det var först när jag tryckte på högtalarfunktionen som han kunde höra min röst.

Ska det vara så?

Det beror väl på hur du höll telefonen. För att det ska låta bra så lär du behöva hålla telefonmicken mot munnen eller skrika...

Annars så är det nog som det ska fungera, telefonen ska inte plocka upp så mycket bakgrundsljud.

1
Bevaka tråden