Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasiga högtalare/stereo

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hoppas detta är rätt ställe att posta detta.

Iallafall, jag har en förstärkare som är ungefär 20 år och lika gamla högtalare till, men nu har jag ett problem. Båda högtalarna har börjat "skorra" vid stark bas. Detta är väldigt synd eftersom de har låtit alldeles fantastiskt innan. Det konstiga är att det låter illa i båda högtalarna och jag tycker det vore konstigt att man kunde pajja de samtidigt, alternativet är att förstärkaren är trasig. Vad tror ni, och vad kan man göra åt det?? tacksam för svar

  • Medlem
  • 2008-05-18 20:20

1. Testa förstärkaren med andra högtalare (hörlurar borde också gå bra)
2. Testa högtalarna med en annan förstärkare

Nu vet du nog vad som är trasigt.

Om högtalarna är trasiga så är det förmodligen högtalarelementen som behöver bytas ut, det du beskriver är vanligt om man har spelat sönder dem så att de har spruckit.

Okej, ska testa detta, finns det ngt typ musiktest man kan köra, har haft svårt att hitta musik med väldigt kraftig och övergripande bas. Tack

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-18 20:32

DET E NOG INTE STEGET -- SNARARE ELEMENTEN ... dom e nog lite för svaga för att palla

hitta lite "~kallback" så får sakerna jobba lite...

Annars ta en sån där BASS-skiva dom säljer i bilstereoaffärer och kräma maxxx.
Tuning Hitz 5 (cd+dvd) >> Diverse Artister >> Musik CD>> Køb CDer Til Lave Priser Online

OK, tack så jätte mycket för alla, det är högtalarna som är sönder. Konstigt tycker jag, jag spelar inte "såå" hög musik, de har i allafall klarat av det innan. Om man ska köpa nya element, vad ska man köpa då, är det jätte stor skillnad i kvalité på billiga lågpris varianter??

  • Medlem
  • 2008-05-29 08:22

Satsa på kvalité, lägg gärna lite mer pengar på elementen om du vill att de skall hålla och låta bra i längden. Har ingen koll på märken och sådant tyvärr.

Jag var trött på att 6x9'orna pajade i hatthyllan för att ungarna gillar max på allt, så nu köpte jag nåt orange performance competition 3-vägs 250watt med metallkon och en enorm magnet som dom lovade i affären att man INTE kunde spela sönder med en vanlig 2x45watt stereo, hur fan man än bar sig åt.
Nu distar det som fan, men dom blir inte ens varma när man kör max

1
Bevaka tråden